علت خارش ریش صورت مردان و راه درمان آن - رفع خارش ریش | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علت خارش ریش صورت مردان و راه درمان آن - رفع خارش ریش | پزشکی


خارش ریش قادراست برای مردم ناآسان کننده و ازاردهنده باشد. این تقویت امکان پذیر است در هر وقتی رخ دهد. احساس خارش در این ناحیه از خفیف تا شدید متغیر است. این خارش امکان پذیر است خود به خود رفع شود یا اینکه احتیاجمند معالجه های دارویی باشد.

۵ معالجه اثربخش برای خارش ریش:

از آنجایی که خارش ریش یک مسئله شایع در میان آقایان است، شیوه های بیشتری برای دست و پنجه نرم کردن با آن وجود دارد.

بعضی از شیوه ها تغییرات ساده در بهداشت و عادت های تمیز کردن صورت هستند. با اینحال اگر این خارش به دلیل مسائل زمینه ای ایجاد شده باشد، دکتر امکان پذیر است از داروهای تجویزی یا آنتی بیوتیک ها مصرف نماید.

در دنباله بعضی از شیوه های شایع برای برطرف کردن خارش ریش را با هم مرور می کنیم.

  1. تمیز حفظ کردن صورت:

شستشوی منظم و مرتب ریش و صورت قادراست از جمع شدنآلودگی ها و باکتری ها در آن پیشگیری کند. اینکار شما را مطمئن می سازد که پوست چرب نخواهد بود. ریش و صورت خود را هر روز با آب گرم و شوینده خوب، شستشو دهید.

  1. دوش گرفتن و حمام رفتن مکرر:

هر روز یا یک روز در میان دوش بگیرید. از آبی که خیلی داغ است مصرف ننمایید و بیشتر زیر دوش نمانید.

  1. نرم کردن ریش:

نرم کردن موهای ریش سبب می شود این قسمت نرمی خود را حفظ کند و کمتر آماده برانگیختن و خارش پوست شود. اعمال روغن جوجوبا یا آرگان قادراست به نرمی موهای این ناحیه از صورت یاری کند.

  1. مصرف دارو:

اگر علت خارش در ریش به دلیل مسائل پوستی زمینه ای باشد، دکتر قادراست دارویی را برای رفع کردن این مسئله تجویز نماید.داروهای شایعی که برای این تقویت مصرف می شود در برگیرنده موارد زیر است:

  • پماد یا کرم هایی که شامل اسید لاکتیک و اوره هستند. این موضوع به معالجه پوست خشک یاری می کند
  • موپیروسین برای جنگیدن برای عفونت های باکتریایی
  • کرم های ضد قارچی برای معالجه مریضی های قارچی
  • اگر علت مریضی غیرعفونی باشد از کرم های شامل کورتیکواستروئید مصرف می شود.
  • هیدروکورتیزون، کلوبتازول، desonide را می توان برای معالجه اگزمای سبورئیک در صورتی که التهاب غیر عفونی باشد مورد مصرف قرار داد
  • کتوکونازول وقتی مصرف می شود که علت ایجاد اگزمای سبورئیک عفونت قارچی باشد.
  • گلیکولیک اسید
  • معالجه ضد قارچیمحلی برای معالجه موارد خفیف کچلی ریش
  1. جراحی ها و فرایندها:

امکان پذیر است خارش ریش به یک مریضی مزمن تبدیل شود و با عود عفونت و التهاب همراه گردد. در این تقویت دکتر قادراست از لیزر برای حذف موها مصرف نماید. افزون بر این، دکتر امکان پذیر است فرایندی را پیشنهاد نماید که در برگیرنده ایجاد برش برای تخلیه دمل و دمل بزرگ است.

دمل های بزرگ که به عنوان آبسه پوستی نیز شناخته می شوند، مجموعه ای از دمل ها هستند که می توانند سبب ایجاد عفونت یا بدتر شدن آن گردند. نورمعالجه ای یکی دیگر از گزینه های معالجه ای موجود است. این موضوع قادراست در جنگیدن با عفونت و التهاب فولیکول های مو اثربخش باشد.

علت خارش ریش صورت آقایان چیست؟

علت خارش ریش چیست؟

بعضی از دلایل ایجادکننده خارش ریش خفیف هستند. این در حافهرست که بعضی از آن ها امکان پذیر است شدید باشند و به معالجه احتیاج داشته باشند. رایج ترین دلایل خارش ریش در برگیرنده موارد زیر است:

رشد موهای صورت:

بسته به روشی که مو و فولیکول های صورت در آنپرورش می کنند، این فرایند قادراست سبب ایجاد خارش در شخص شود. وقتی که شخص صورت خود را اصلاح می کند، لبه های تیز مو داخل فولیکول باقی می ماند.

باپرورش مو، این لبه های تیز می توانند سبب ایجاد خراش فولیکول ها شوند و خارشی ایجاد نمایند. اگر شخصی که به طور مرتب ریش خود را اصلاح می کند با رویش مو مواجه شود، این موضوع سبب برانگیختن فولیکول ها می گردد و در نهایت خارش و ناراحتی را ایجاد می کند.

پوست خشک:

مردم به علت ها متفاوت با خشکی پوست دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع امکان پذیر است واکنشی به تقویت زیر باشد:

  • صابون و محصولات مواظبت از پوست
  • آبی که خیلی داغ است
  • تغییر در آب و هوا
  • فقدان تولید روغن در پوست

تقویتی به نام ایکتیوز سبب می شود پوست ضخیم گردد و آغاز به پوسته پوسته شدن نماید. ۲۰ گونه متفاوت از این تقویت شناسایی شده است.

بعضی از مردم به دلیل وجود ژن های معیوبی که از پدرومادر خود به ارث برده اند با این تقویت دست و پنجه نرم می کنند. مصرف امولوسیون ها برای مرطوب کردن پوست و برس زدن مو قادراست به مدیریت این مریضی یاری کند.

پسوریازیس و اگزما تقویت دیگری است که سبب خشکی شدید پوست می شود و قادراست به خارش ریش منجر گردد.

موهای درون روییده:

مویی که اصلاح می شود یا کوتاه می گردد امکان پذیر است به سمت داخلپرورش کند و به سمت فولیکول باز گردد. به این تقویت موهای درون روییده می گویند. این موضوع سبب ایجاد برانگیختن و التهاب می شود. موهای درون روییده همواره به صورت برآمدگی های قرمز رنگی ظاهر می شوند که قادراست خارش دار و دردناک باشد.

اگزمای سبورئیک:

این گونه اگزما با عنوان درماتیت سبورئیک نیز شناخته می شوند. این تقویت قادراست پوست را قرمز و پوسته پوسته کند. در بعضی از موارد پوسته های زرد و چربی نظیری ظاهر می شود. این مریضی وقتی که بر روی پوست سر ایجاد می شود با عنوان شوره سر در دید گرفته می شود. چنین تقویتی قادراست بر روی صورت نیز دیده شود.

نتیجه گیری:

خارش ریش آقایان خیلی رایج و شایع است به ویژه اگر شخص برای اولین بار با رویش ریش مواجه شود. تمیز حفظ کردن این قسمت و اجازه دادن برایپرورش کامل موها، قادراست از خارش موجود کم کند.

اگر خارش به دلیل عفونت یا مسائل زمینه ای ایجاد شده باشد، شناسایی تقویت و دنبال کردن معالجه های موجود قادراست از اسیب زیادتر به پوست و فولیکول مو پیشگیری کند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد