اشتباهات رایج قبل از دویدن - 5 اشتباه مضر برای دویدن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

اشتباهات رایج قبل از دویدن - 5 اشتباه مضر برای دویدن | پزشکی


فرض نمایید تازه تصمیم گرفته اید برنامه دویدن خود را آغاز نمایید. دوست دارید در این مسیر کارهای خود را به درستی انجام دهید. مناسب حتما به مناسبی می‌دانید که بایست قبل از دویدن، خود را گرم نمایید اما سوال اینجاست که مناسبترین کاری که می‌توانید انجام دهید چیست؟

در این مسیر بایستها و نبایستهایی وجود دارد که بایست رعایت نمایید. بله پرهیز از انجام بعضی از کارها قبل از دویدن به مردم یاری می‌کند تمرین ورزشی خوب و راحتی داشته باشند. در زیاد مدت این موضوع به شما یاری می‌کند اعتماد حاصل نمایید که در آینده دونده موفقی خواهید بود.

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از کارهایی را بیان کنیم که نبایست قبل از دویدن انجام دهید. پس همراه ما باشید تا با هم این نکات را مرور کنیم.

  1. کشش استاتیک انجام می‌دهید:

زیادتر مردم در دوران ابتدایی یا پیش دبستانیِ خود روش‌های گرم کردن قبل از ورزش را یاد گرفته اند. امرزه زیادتر این روش ها و شیوه ها قدیمی شده اند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که کشش استاتیک مناسبترین گزینه برای دوندگان نیست. در حقیقت، یکی از مطالعات انجام شده نشان داده است که کشش استاتیک قبل از دویدن به آغاز کندتر و احتیاج به تلاش زیادتر می‌انجامد.

دیگر مطالعات نشان داده اند که حتی یک کشش ساده استاتیک قادراست توانایی شما برای دویدن طبیعی را کم شدن دهد.

در مقابل، گرم کردن پویا زیادتر از هر چیز دیگری قادر است عضلات شما را برای دویدن مهیا سازد. کشش استاتیک برای ۳۰ الی ۶۰ ثانیه سبب کشیده شدن عضلات می‌شود اما اگر به صورت زیاد انجام شود قادر است بر روی سیگنال هایی که بین مغز و عضلات رد و بدل می‌شود اثر بگذارد.

همین امر سبب ایجاد یک بازتاب محاظفتی می‌شود که از کشیده شدن خوب عضلات پیشگیری می‌نماید.

درنتیجه، عضلات قادر نخواهند بود به طور خوب کار کنند. این واکنش، قدرت و نیروی عضلات را کم شدن می‌دهد. گرم کردن پویا به حرکت عضلات از طریق طیف وسیعی از حرکت‌ها اطلاق می شود که قادراست حرکات دویدن را شبیه سازی نماید.

این موضوع هنظیر روغنکاری مفاصل قبل از دویدن است. پس حرکات پویا را زیادتر از حرکات استاتیک مددید داشته باشید.

  1. مواد خوراکی خیلی بیشتری می خورید:

این موضوع به دید واضح می‌رسد اما تکرار آن در این مقاله خالی از لطف نخواهد بود. وقتی که قصد دارید بدوید، از میل کردن نوبت‌های خوراکی خیلی بزرگ پرهیز نمایید.

تمام ما در مورد میزان کربوهیدرات استفادهی و ارزش آن برای دوندگان موضوعاتی را شنیده ایم اما یک بشقاب بزرگ از اسپاگتی و کوفته های گوشتی احساس مناسبی در شکم شما ایجاد نمی‌کند.

مناسبتر است برای به دست اوردن مناسبترین نتایج؛ میزان مواد غذایی و وقتی که آن را گرفتن می‌نمایید را برنامه ریزی نمایید.

فرایند هضم و گوارش وقتی که می‌دوید کندتر می‌شود و قادر نیست هنظیر قبل به کار خود دنباله دهد. جریان طبیعی خون به سیستم گوارش، به زمان انجام تمرینات ورزشی منحرف می‌شود.

درنتیجه، اگر نوبت خوراکی می‌خورید به ویژه اگر این نوبت خوراکی بزرگ و پرحجم باشد،سیستم گوارش قادر نخواهد بود ان را به طور طبیعی پردازش کند و در اختیار جسم بگذارد. اگر تصمیم گرفته اید بدوید، اولین کاری که بایست به زمان صبح انجام دهید این است که اصلا چیزی نخورید.

دویدن با شکم خالی برای کمتر از یک ساعت خیلی ساده خواهد بود. با اینحال اگر قصد دارید در ساعت‌های بعدی روز بدوید، توجه کردن به مواد خوراکی که استفاده می‌نمایید خیلی باارزش خواهد بود. بعد از میل کردن نهار یا شام اجازه دهید حداقل یک ساعت بگذرد و سپس به سراغ دویدن بروید.

میل کردن نوبت های خوراکی کوچک تر یا میان نوبت مختصر در طول روز یک استراتژی مناسب برای تامین مواد غذایی جسم و حفظ کردن قند خون در میزان پایدار است. اگر قصد دارید بدوید تا جایی که می‌توانید مواد خوراکی خود را ساده انتخاب نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از پروتئین بدون چربی یا محتوای کربوهیدرات متوسط مصرف نمایید.

این خوراکی ها مناسبتر از دیگر مواد خواهند بود زیرا به راحتی هضم می‌شوند. از میل کردن مواد خوراکی سرخ شده و خوراکی های پرچرب و شکردار پیشگیری نمایید.

میل کردن فیبر خیلی بیشتر نیز سبب ایجاد مسئله می‌شود. برای دویدن‌های زیاد مدت در صبح آخر هفته، مناسبتر است صبح زود از خواب بیدار شوید و قبل از دویدن ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به سیستم گوارش خود وقت بدهید. یک نوبت خوراکی کوچک و قابل هضم قبل از دویدن قادراست انرژی مورد احتیاج شما را تامین نماید.

به دلیل داشته باشید که سیستم گوارش هر شخصی با شخص دیگر مختلف است درنتیجهتلاش نمایید خوراکی ها را به دقت مورد تحقیق قرار دهید و ببینید مناسبترین گزینه برای شما چیست.

  1. میزان آب جسم شما بیشتر یا کم است:

هر دوی این موارد اصلا برای جسم شما مناسب نیست. قبل از ترک منزل یک بطری بزرگ آب را سر نکشید. این موضوع نقادراست آب مورد احتیاج جسم شما را تامین کند و به زمان دویدن حس خیلی بدی ایجاد خواهد کرد.

حتی فقدان آب نیز قادراست مسائل بیشتری برای جسم ایجاد کند. زیادتر دوندگانی که برای سال‌های زیاد می دوند و این فقدان آب را مددید قرار نمی‌دهند با مسائل و ریسکات جدی روبرو خواهند شد.

آشامیدن میزانمناسب ی از آب در طول روز مناسبترین شیوه برای تامین آب جسم است. از میل کردن آشامیدنی‌های انرژی زا یا کافئین دار پیشگیری نمایید زیرا کافئین سبب زیاد شدن ضربان قلب شما می‌شود.

آشامیدنی‌های شامل قند و شکر بی‌شمار نیز قادراست میزان قند خون شما را زیاد شدن دهد و همین امر انرژی مزمانی برای جسم فراهم خواهد کرد. با این وجود وقتی که میزان قند خون افت می‌کند انرژی خود را از دست خواهید داد.

به دلیل داشته باشید که استفاده شکر بی‌شمار و بعضی از شیرین کننده‌های غیرطبیعی سبب ایجاد ناراحتی در شکم می‌شود. به همین خاطر تا جایی که می‌توانید بایست از میل کردن چنین موادی پرهیز نمایید. مناسب حالا سوال اینجاست که چه میزان آب یا آشامیدنی برای اینکار خوب است؟

این موضوع بر اساس اندازه، میزان فعالیت، آب و هوا، نرخ عرق کردن مختلف است اما یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که بایست دو لیتر در روز آب استفاده شود.

به رنگ ادرار خود به عنوان علامت ای از میزان آب در جسم توجه نمایید. این موضوع قادراست به شناسایی موقعیتی که در آن قرار دارید به شما یاری کند. اگر رنگ ادرار زرد تیره است مناسبتر است آب زیادتری بنوشید. اگر کاملا شفاف است، آب خود را کمتر نمایید. رنگ زرد خیلی روشن مناسبترین مورد است.

  1. از دستشویی مصرف نمی‌نمایید:

حفظ کردن ادرار حتی در وقت استآسان نیز کار درستی نیست و میتواند پیامدهای برای تندرستی داشته باشد؛ اگر بتوانید وقت دفع ادرار و دویدن خود را با هم هماهنگ سازید خیلی عالی خواهد شد. اگر صبح زود به دویدن می روید مناسبتر است قبل از دویدن از آشامیدن قهوه پیشگیری نمایید زیرا کافئین موجود در آن قادراست دفع ادرار را زیادتر کند.

برای اینکه بتوانید این موضوع را رفع نمایید ۳۰ دقیقه قبل از دویدن از میل کردن مایعات پیشگیری نمایید. همیشه قبل از انجام تمرینات ورزشی دفع ادرار داشته باشید.

اگر مسائل مثانه‌ای دارید یا نمی‌توانید خود را کنترل نمایید، مناسبتر است برنامه دویدن خود را در مکان‌هایی اجرا نمایید که دارای دستشویی‌های عمومی است.

بایست به همراه خود دستمال کاغذی نیز به همراه داشته باشید. اگر فکر می‌نمایید دفع ادرار یا اجابت مزاج شما را اذیت می کند مناسبتر است به رژیم خوراکی خود توجه داشته باشید. اگر مسئله شما دنباله داشت حتما با یک دکتر مشورت نمایید.

در بعضی از مردم موادی همانند محصولات لبنی، محصولات آماده شده از گندم، گلوتن، کافئین، شکر و شیرین کننده‌های غیرطبیعی امکان پذیر است سبب ایجاد مسائل گوارشی گردد.

مقاله مرتبط: پیامد حفظ کردن مدفوع
  1. به جسم خود گوش نمی‌دهید:

از انجام بیش از اندازه تمرینات ورزشی همانند دویدن پیشگیری نمایید. به عنوان یک دونده تازه کار بایست به جسم خود گوش دهید. اگر احساس درد یا خستگی در جسم خود دارید مناسبتر است به خود استآسان بدهید.

بسته به سن و سابقه تندرستی، مناسبتر است از یک مربی فیتنس یا دونده حرفه ای در این زمینه یاری بگیرید و از تمرینات خوب بهره‌مند شوید. تناسب هیکل و دویدن یک تپیمان زیاد مدت است. وقتی را برای اینکار تخصیص دهید و در مورد کارهایی که برای جسم شما خوب است مناسب فکر نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد