خورن یخ نشانه چیست؟ عوارض و علت یخ خوری | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خورن یخ نشانه چیست؟ عوارض و علت یخ خوری | پزشکی


هیچ چیزی هنظیر میل کردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان نقادراست لذت قسمت باشد.

وقتی که تشنه هستید، میل کردن یک لیوان آشامیدنی مطلوب با تکه های یخی که به آرامی ذوب می شوند قادراست حس خیلی مناسبی به شما بقسمتد. وقتی که مریض هستید، مکیدن تکه های یخ قادراست خشکی دهان را بدون ایجاد وضعیت تهوع رفع سازد. اما سوال اینجاست که جویدن تکه های سفت یخی که به طور مستقیم از فریزر خارج شده است کار درستی است؟

آیا اینکار ریسکی برای تندرستی شما دارد؟ سگ ها میل کردن تکه های یخ را خیلی دوست دارند و جزو فعالیت های دلخواهشان است اما این موضوع در انسان ها قادراست نشان دهنده یک مسئله زمینه ای باشد.

Pagophagia (یخ خوری) نام دکتری برای تقویتی است که در آن شخص هوس میل کردن یخ را دارد. هوس میل کردن یخ قادراست علامت فقدان مواد غذایی یا آشفتگی در میل کردن باشد. این موضوع قادراست بر روی کیفیت زندگی شما نیز تاثیر بگذارد. جویدن یخ قادراست به مسائل دندانی همانند از دست دادن مینای دندان یا خراب شدن دندان منجر شود.

چه چیزی سبب می شود مردم هوس میل کردن یخ را داشته باشند؟

تقویت متعددی وجود دارد که قادراست سبب ایجاد هوس یخ خوری در مردم شود. این تقویت جملهند از:

کم خونی دراثر فقر آهن:

هوس یخ خوری اکثر علامت کم خونی دراثر فقر آهن است. کم خونی وقتی رخ می دهد که خون شما گلبول قرمز سالم و به اندازه برای حمل اکسیژن را ندارد. کار گلبول های قرمز حمل اکسیژن به سرتاسر بافت های جسم است. بدون اکسیژن به اندازه شخص امکان پذیر است احساس خستگی کند و تنگی نفس داشته باشد.

مردمی که با کم خونی دراثر فقر آهن دست و پنجه نرم می کنند، آهن به اندازه در خون خود نخواهند داشت. آهن برای ساخت گلبول های قرمز سالم الزامی است. بدون وجود آهن، گلبول های قرمز نمی توانند اکسیژن را آنگونه که بایست، حمل کنند.

بعضی از پژوهشگران بر این باورند که جویدن یخ قادراست تاثیری را در مردم مبتلا به کم خونی دراثر فقر آهن برانگیختن کند که سبب ارسال خون زیادتر به مغز می شود. خون زیادتر در مغز به معنای اکسیژن زیادتر در آن است. از آنجایی که مغز به فقدان اکسیژن عادت کرده است، چنین تقویتی سبب زیاد شدن هوشیاری و فکر کردن می شود.

پژوهشگران آزمایشی را ترتیب دادند که در آن مردم قبل و بعد از میل کردن یخ مورد تحقیق قرار گرفتند. شرکت کنندگانی که کم خونی داشتند بعد از میل کردن یخ، حال مناسبتری داشتند. شرکت کنندگان بدون کم خونی، تحت اثر این تقویت قرار نگرفته بودند.

پیکا (هرزه خواری):

پیکا یکی از آشفتگیات میل کردن است که در آن مردم هوس میل کردن یک یا چند آیتم غیر خوراکی همانند یخ، خاک رس، کاغذ یا گچ را دارند. یخ خوری زیر مجوعه پیکا محسوب می شود. این تقویت در برگیرنده هوس میل کردن یخ، برف یا آب یخ است.

مردمی که با پیکا دست و پنجه نرم می کنند به دلیل تقویت فیزیکی همانند کم خونی مشتاق میل کردن یخ نیستند. این مردم آشفتگی روانی دارند. پیکا اکثر به همراه دیگر تقویت روحی روانی رخ می دهد و امکان پذیر است در طول بارداری نیز پیشرفت یابد.

چگونه دلیل یخ خوری شناسایی داده می شود؟

اگر شما هوس میل کردن یخ را برای بیش از یک ماه داشته باشید بایست به دکتر رجوع نمایید. اگر باردار هستید بلافاصله به دکتر رجوع نمایید تا آزمایش خون از شما گرفته شود. فقدان مواد معدنی و ویتامین ها در طول بارداری قادراست مسائل حادی را ایجاد کند.

به سراغ دکتر خانوادگی خود بروید و علامت هایتان را توضیح دهید. اگر قبلا به میل کردن مواد غیر عادی دیگری نیز علاقه داشتید حتما این موضوع را هم بیان نمایید. دکتر تلاش می کند به یاری ازمایش خون، کم خونی دراثر فقر آهن را تحقیق کند. اگر کم خونی داشتید می توان دلایل زمینه ای همانند خونریزی اضافی را هم شناسایی داد.

ایا هوس یخ خوری قادراست سبب پیشرفت تقویت دیگری شود؟

اگر هوس شدیدی به میل کردن یخ دارید، امکان پذیر است زیادتر از آن چیزی که فکر می نمایید به میل کردن یخ روی بیاورید. مردمی که هوس یخ میل کردن دارند همواره در طول روز چندین سینی یا کیسه از یخ را می خورند.

هوس یخ خوری چگونه معالجه می شود؟

اگر هوس بیشتری برای میل کردن یخ دارید، بایست علت آن را بیابید. اگر کم خونی دراثر فقر آهن دارید، مصرف مکمل آهن قادراست هوس شما را از بین ببرد. اگر گونهی پیکا دارید، معالجه آن امکان پذیر است تقویت شما را خوب شدن بقسمتد. گفتارمعالجه ای در این تقویت سودمند خواهد بود به ویژه وقتی که با داروهای ضد افسردگی و ضد نگرانی ترکیب می شود.

اگر دندان درد یا درد فک دارید با یک دنداندکتر مشورت نمایید. او قادراست با تحقیق های خود جلوی اسیب شدید به دندان و فک را بگیرد.

نتیجه گیری:

هوس میل کردن یخ قادراست به پیامد متعددی منجر شود. این تقویت امکان پذیر است با زندگی، کار یا مدرسه شخص نیز تداخل ایجاد نماید. اگر چنین تقویتی دارید حتما از یک دکتر یاری بگیرید تا دلیل میل کردن یخ نمایان شود. یک ازمایش خون ساده قادراست به فهمیدن علت این امر یاری کند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد