آیا هوای سرد باعث سرماخوردگی میشود؟ تاثیر آب و هوا بر سلامت چیست؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

آیا هوای سرد باعث سرماخوردگی میشود؟ تاثیر آب و هوا بر سلامت چیست؟ | پزشکی


آیا روزهای برفی وقت بچگی تان را به یاد دارید؟ وقتی که مادرتان اجازه نمی داد بدون پوشیدن کت و ژاکت به بیرون بروید و بازی نمایید. یا زمانی که تصمیم داشتید با دوستان خود در یک روز برفی و سرد به بیرون بروید و از هوای زمستانی و خیابان های پوشیده از برف لذت ببرید و مادربزرگتان شما را از این کار منع می کرد؟

حالا ما بزرگ شده ایم و به این باور رسیدیم که هوای خیلی سرد در وقتی که هیپوترمی (کم شدن پرمخاطره دمای جسم که همواره در تاثیر ارتباط زیاد مدت با هوای سرد ایجاد می شود) و یخ زدگی اتفاق می افتد، قادراست تندرستی ما را تهدید نمایید، اما در مورد مریضی های زمستانی مثل سرماخوردگی های میزانی، عطسه و گرفتن صدا فاکتور سرما خیلی مسئله ساز نیست.

در حقیقت برخی از تحقیقات نشان می دهند که محیط های سرد می توانند برای تندرستی ما حتی سودمند هم باشند، و مشکل ای مثل از یاد بردن دستکش در یک روز سرد زمستانی قادراست پوست دست شما را اندکی خشک کند، اما مشکل جدی ای به وجود نمی آورد و ویروسی از این راه سرایت نمایان نمی کند.

پس اگر هوای سرد به اندازه ای که ما فکر می کنیم زیان بار نیست، چرا ما برعکس این فکر می کنیم؟

خب، برای آغاز، به این موضوع ذکر می کنیم که مقدار دچار به آنفولانزا و ویروس های سرماخوردگی در زمستان زیادتر است.

در آمریکا هر ساله مقدار دچاری مردم به آنفولانزا در دسامبر و فوریه (ماههای سرد سال) اوج می گیرند. سرماخوردگی ها و گلودردها در ماه های زمستانی رایج تر هستند، اما لزوما این اتفاقات به علت های که شما فکر می نمایید نیست.

قرارگرفتن دربرابر آب و هوای سرد به خودی خود سبب دچار به آنفولانزا نمی شود، اما آب و هوای سرد قادراست آن را بیشتر شدن کند.

پزشک چاد، متخصص دکتری مواظبت‌های فوری، می ‌گوید: “مطالعات نشان داده‌ اند که ویروس‌ های ویژه، نظیر آن‌هایی که سبب بروز آنفولانزا می ‌شوند در هوای سرد و خشک زیادتر پخش می ‌شوند، این در حالی است که گرما سبب نابودی این ویروس ها و باکتری ها می شود.”

این گفته می ‌تواند به توضیح این مساله که چرا آنفولانزا در فصل زمستان رخ می‌ دهد یاری کند. با این وجود حتی در تقویتی که لباس های بافتنی هم بپوشید باز هم امحل سرماخوردگی وجود دارد.

درنتیجه می توانیم اینگونه بیان کنیم که ویروس ها در زمستان به نقطه اوج خود می رسند و زمانی که شما دربرابر   تغییر دمای  هوای گرم داخل خانه و هوای سرد بیرون از خانه قرار بگیرید، امکان پذیر است سرما میل کنید. هوای سرد و خشک، با آنفولانزا و پنومونی همراه است و قادراست برای مردم مبتلا به آسم نیز خیلی وحشتناک باشد، این در حالی است که نوسان دما قادراست مسائل فشار خون را نیز به وجود آورد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد