خواص قهوه برای پوست صورت و زیبایی موی سر - 6 خاصیت زیبایی قهوه | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص قهوه برای پوست صورت و زیبایی موی سر - 6 خاصیت زیبایی قهوه | پزشکی


می‌دانید که قهوه جاوه‌ای دوست داشتنیتان، حال و هوای شما را خوب شدن می‌‌قسمتد، اما این بسته چندکاره‌ی آنتی اکسیدانی قادراست مو و پوست شما را هم تثبیت کند.

برتری‌های مناسب قهوه‌ی دم صبحتان را چک نمایید (و برای پیشگیری از دست دادن آب جسم مطمئن شوید که از ۴۰۰ میلی‌گرم مقدار توصیه شده کافئین در روز تجاوز نمی‌نمایید.)

  1. قهوه پوست صورتتان را شفاف نمایید

پزشک جولیا هانتر، کارشناس پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا معتقد است زمانی پای فایده آنتی‌اکسیدانی آن مطرح باشد، دو طرفه اثر گذار است. او می‌گوید: “آشامیدن قهوه یک تکه از این پازل است؛ دیگری قرار دادن آن بر روی پوستتان است.”مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب قادراست به روشن شدن پوست، پیشگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط یاری کند.

هانتر معتقد است که خصوصیات لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجحیت دارد. همینطور به تثبیت لایه‌های حفاظتی پوست یاری می‌کند. او می‌گوید: “همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند،مراقبت می‌کنند.”

طرز تهیه‌ی اسکراب قهوه:

در یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل نمایید، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌نظیر)، ۱ عهده نمک mospE اضافه نمایید. صورتتان را با آب در ظرف بشویید، سپس دانه‌های قهوه را بیرون بیاورید و به ‌آرامی روی پوستتان بمالید. صورتتان را با آب کاسه آبکشی نمائید و کار تمام است.

همینطور بخوانید : اسکراب جسم چیست و چه فایدهی دارد؟
  1. تثبیت رنگ مو با قهوه

امکان پذیر است در مورد ترفند روشن کردن مو در منزل که مورد علاقه مو بورهاست شنیده باشید: شستن مو در چای بابونه یا شامپاین. خیلیمناسب، چنانچه پوستتان سبزه است از قهوه اسپرسو مصرف نمایید.

دگ مکینتاش، آرایشگر در سالن زیبایی لوئیس اوکرنر در نیو‌یورک می‌گوید: ” آمیخته دانه‌های قهوه با آب که به شکل خمیر درآمده‌اند را روی موهای مرطوب که تازه شامپو زده‌اید، مالیده و اندکی به رنگ مویتان عمق قسمتید.

فایده اسیدی قهوه بافت مو را نرم و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به مو می‌قسمتد. رنگ مو بدون قهوه هم امکان پذیر است زیبا به دید برسد اما اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید قهوه را دست کم نگیرید.

  1. قهوه در دفع سرطان پوست یاری می‌کند

طبق نتایج مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۱ در آکادمی ملی علوم، می‌توان قهوه را روی بخش‌هایی از جسم که آماده آفتاب سوختگی‌اند، بمالید و از صدمات دراثر آن در امان بمانید.

پژوهشگران گرفتنند که استفادهمحلی کافئین در میزان مولکولی سبب دفع آنزیم‌های پروتینی در میزان پوست شده و مانع از بروز بعضی سرطان‌های پوستی می‌گردد.

به گفته‌ی اریکا لوفتفیلد، همکار مطالعاتی و دانشجوی پزشکا در دانشکده بهداشت یال، بدین ترتیب اثرات اشعه‌ی نور خورشید را کم و قرار گرفتن دربرابر اشعه‌ی یو وی را کم شدن داده و از خودتان در برابر ملانومامراقبت نمایید.

مزایای قهوه برای برطرف کردن سیاهی دور چشم و پف زیر چشم

  1. قهوه برای برطرف کردن پفِ چشم‌های خسته

کرم‌های دور چشم که نوبت‌ی برطرف کردن پف های زیر چشم یا روشن کردن حلقه‌های سیاه دور چشم را می‌دهند احتمالا شامل کافئین هستند.

هانتر می‌گوید:

اگر قهوه را روی پوست صورتتان قرار ‌دهید، سبب کم شدن آب اضافی و منقبض کردن رگ‌های خونی می‌شود.

محیط زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی است که به‌ شکل ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم یاری می‌کند.

به گفته‌ی او، همینطور برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز سودمند است زیرا با زیاد شدن سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متتاثیر از قهوه به‌ طور مزمان می‌‌‌تواند یاری کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

مقاله مرتبط: برطرف کردن سیاهی دور چشم با قهوه
  1. مرتب کردن عصب بویایی

آیا برای انتخاب عطر از بین چند عطر تلاش می‌نمایید؟ برطبق مطالعات انجام شده در قسمت عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، در فواصل بو کردن عطرها دانه‌های قهوه را بو نمایید.

بو کردن قهوه در بین ادکلن‌ها مانع از معالجهدگی بینی می‌شود. به جمله دیگر، قهوه به عنوان یک پاک کننده‌ی مزه یا دکمه مرتب کردن مجدد عمل می‌کند(به همین علت اکثر دانه‌های قهوه را در کانتر عطر فروشگاه‌های فانتزی مجلل می‌بینید.)

خصوصیات قهوه برای پوست

  1. لایه برداری پوست با قهوه

اگر در چشمه‌ی آب معدنی قهوه نمایان کردید، به احتمال بیشتر برای معالجه جسم است.

کارن سون، مدیر معالجهگری جسم در یکی از این چشمه‌های آب معدنی در ویستا کالیفرنیا می‌گوید: اسکراب قهوه ویشی (شهری در فرانسه) یکی از معروف‌ترین اسکراب‌های لایه بردار است.

او می‌گوید: مخلوطی از عصاره‌ی قهوه با نمک دریایی مرده و روغن های الزامی انرژی‌زا، معالجه ای اثربخش برای پوست می‌باشد.

به گفته‌ی او، هدف برطرف کردن سلولیت و معالجه پوست‌های خشک است. برای نتایجی یکسان در خانه، قهوه تثبیت کننده جسم متشکل از پودر دانه‌های قهوه‌ی عربی، نمک دریایی مرده، روغن مرطوب کننده‌ی جوجوبا، عصاره‌ی روغن نیرو قسمت نعناع و رزماری را امتحان نمایید.

یا اینکه دستور زیر را انجام دهید: نصف عهده شکر (یا نصف عهده نمک سولفات منیزیم را برای اسکراب‌های شدیدتر) یک فنجان پودر قهوه‌ی سرد، ۱ و ½ قاشق چایخوری روغن جوجوبا، و برگ‌های چای ۲ بسته چای کیسه‌ای. پیش از آنکه دوش بگیرید، با ملایمت آمیخته این مواد را روی جسم خود بمالید. سپس دوش گرفته، جسم خود را به آرامی خشک نمائید و مرطوب کننده بزنید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد