12 بهترین خوراکی برای قلب - غذاهای خوشمزه برای بیماران قلبی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

12 بهترین خوراکی برای قلب - غذاهای خوشمزه برای بیماران قلبی | پزشکی


برای اینکه بتوانید جلوی حملات قلبی را بگیرید بایست از استفاده مواد خوراکی ناسالم پرهیز نمایید. در این تقویت استفاده خوراکی هایی که لبریز از مواد غذایی، فیبر و اسیدهای چرب سالم هستند قادراست سودمند باشد.


خوراکی های سالم و سودمند برای قلب:

با اینکه مرگ دراثر حملات قلبی در طول سال های اخیر کم شدن یافته است اما هنوز هم قادراست جان مردم بیشتری را تهدید کند. خوشبختانه روش‌های بیشتری برای جلوگیری از بروز مریضی‌های قلبی عروقی وجود دارد که در این میان سکته و حملات قلبی نیز قرار دارد. واضح است که میل کردن مواد خوراکی سالم و انجام تمرینات ورزشی قادراست فرق بیشتری در تقویت شخص ایجاد کند.

برای اینکه بتوانید خود را سالم نگه دارید بایست مواد خوراکی زیر را در رژیم خوراکی خود بگنجانید.


سالمون:

ماهی سالمون و دیگر ماهی‌هایی که اسیدهای چرب سالم دارند مناسبترین ماده برای زیاد شدن تندرستی قلب محسوب می‌شوند. این موضوع به دلیل محتوای اسید چرب امگا ۳ است که در این مواد یافت می شود. مطالعات متفاوت نشان می‌دهد که این اسید چرب قادر است ریسک دچار به اریتمی و دیگر مریضی‌های قلبی را کم شدن دهد.

انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های شامل اسیدهای چرب سالم هفته‌ای دو بار استفاده شود. اسیدهای چرب امگا ۳ در مکمل های خوراکی نیز موجودند.


جوی دوسر:

همانطور که می‌دانید جوی دوسر در برگیرنده فیبر محلول است و قادراست کلسترول خون را پایین بیاورد. این ماده هنظیر یک اسفنج عمل می‌کند و قادراست کلسترول را به خود جذب نماید. همین امر سبب کم شدن کلسترول خون خواهد شد. دیگر غلات سبوس دار همانند نان سبوس دار و پاستای آماده شده از آرد سبوس دار قادراست برای تندرستی قلب سودمند باشد.


بلوبری:

نه تنها بلوبری بلکه توت فرنگی و دیگر توت‌ها نیز قادراست یک گزینه مناسب برای دارا بودن قلبی سالم باشد. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است مردمی که سه نوبت از بلوبری و توت فرنگی در هفته مصرف کرده بودند ۳۲ درصد کمتر از دیگرین به حملات قبلی مبتلا شده بودند.

نویسندگان این مطالعه بر این باورند که مواد سودمندی همانند آنتوسیانین و فلاونوئیدها قادراست فشار خون را کم شدن دهد. آنتوسیانین رنگ قرمز و آبی گیاهان را ایجاد می‌کند.


شکلات تلخ:

مطالعات متعددی نشان داده اند که استفاده شکلات تلخ قادراست مزایای بیشتری برای قلب و تندرستی آن داشته باشد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که استفاده هر روزه شکلات تلخ قادراست ریسک دچار به سکته و حملات قلبی را کم شدن دهد.

این یافته‌ها تنها از شکلات تلخ پشتیبانی کرده است. این موضوع بدین معنی است که شکلات ساخته شده از ۶۰ الی ۷۰ درصد کاکائو قادراست سودمند باشد. شکلات تلخ شامل فلاونوئیدهایی است که به آن پلی فنول می‌گویند. این ماده قادراست به خوب شدن فشار خون، لخته شدن و التهاب یاری کند.


مرکبات:

خانم های که از مرکبات مصرف می‌کنند ۱۹ درصد کمتر از دیگر مردم به حملات قلبی مبتلا خواهند شد. همانطور که می‌دانید مرکبات شامل مقادیر بیشتری ویتامین C هستند که این ویتامین با کم شدن ریسک دچار به مریضی‌های قلبی وابسته است. البته بایست مواظب آب مرکبات که به صورت مهیا به فشیوه می‌رسد باشید. این مواد دارای شکر افزوده هستند. در مورد محصولات گریپ فروت نیز بایست مواظب باشید.

این ماده قادراست با فعالیت داروهای کم شدن دهنده کلسترول خون تداخل داشته باشد.


سویا:

محصولات سویا همانند توفو و شیر سویا مناسبترین شیوه برای اضافه کردن پروتئین به رژیم خوراکی شما هستند. این محصولات میزان بالایی از اسیدهای چرب چند غیر اشباع ، فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند. سویا قادراست فشار خون را در مردمی که در رژیم خوراکی خود کربوهیدرات‌های تصفیه شده بالایی دارند کم شدن دهد.

در مقایسه با شیر یا دیگر پروتئین‌ها، پروتئین سویا قادراست کلسترول بد خون را کم شدن دهد.


سیب زمینی:

همواره زیادتر مردم بر این باورند که سیب زمینی لبریز از نشاسته است و نقادراست برتریی برای جسم داشته باشد. این موضوع در مورد سیب زمینی سرخ کرده درست است اما وقتی که این ماده به روش درست طبخ شود قادراست برای تندرستی قلب سودمند باشد. سیب زمینی لبریز از پتاسیم است و قادراست فشار خون را پایین بیاورد.

این ماده لبریز از فیبر بوده و قادر است ریسک دچار به مریضی‌های قلبی را کم شدن دهد. سیب زمینی یک ماده زیان آور نیست بلکه یک ماده مناسب و سالم برای قلب است.


گوجه فرنگی:

استفاده گوجه فرنگی در حال زیاد شدن است و این یک موضوع مناسب محسوب می‌شود . هنظیر سیب زمینی، گوجه فرنگی نیز لبریز از پتاسیم است. این ماده دارای آنتی اکسیدان لیکوپن می‌باشد. همانطور که می‌دانید لیکوپن قادراست شما را از شر کلسترول بد خون خلاص کند، رگ‌های خونی را باز نگه دارد و از بروز حملات قلبی پیشگیری نماید.

از آنجایی که گوجه فرنگی کم کالری است و قند اندکی دارد می‌توانید ان را در رژیم خوراکی خود بگنجانید.


آجیل‌ها:

آجیل‌ها شامل بادام، گردو، پسته، بادام زمینی و دیگر موارد است. آجیل لبریز از فیبرهایی است که برای تندرستی قلب سودمندند. این مواد همینطور لبریز از ویتامین E هستند که به کم شدن کلسترول بد خون یاری می‌کند.

مواردی همانند گردو شامل اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می‌باشند. بعضی از مردم از استفاده آجیل پیشگیری می‌کنند زیرا این مواد چربی بالایی دارند اما زیادتر مطالعات نشان داده است مردمی که هر روزه اجیل استفاده می‌کنند لاغرتر هستند. به دنبال آجیل‌هایی باشید که نمک اضافه شده ندارند.


بقولات:

بقولاتی همانند لوبیا، عدس و نخود منشا عالی از پروتئین بدون وجود اسیدهای چرب ناسالم هستند. یکی از مطالعات انجام شده نشان داده است مردمی که بقولات را هفته ای چهار بار استفاده می‌کنند ۲۲ درصد کمتر از دیگر مردم به مریضی‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

بقولات قادراست به کنترل قند خون یاری کند و همین امر سبب می‌شود برای مردم دیابتی گزینه مناسبی باشد. کم شدن قند خون یک مطلب کلیدی برای یاری به مردم در جلوگیری از بروز پیامد دیابت است.


روغن زیتون فوق بکر:

مردمی که دربرابر دچار به مریضی‌های قلبی هستند با دنبال کردن رژیم خوراکی مدیترانه ای (لبریز از میوه و سبزیجات) و مصرف روغن زیتون فوق بکر می‌توانند ریسک دچار به حملات قلبی، سکته و دیگر مریضی‌ها را کم شدن دهند. روغن زیتون منشا مناسبی از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است که قادراست به کم شدن کلسترول بد و قند خون یاری کند. خود زیتون نیز منشا مناسبی از اسیدهای چرب سالم است.


قهوه:

یکی از آشامیدنی‌هایی که به طور گسترده مورد مصرف قرار می‌گیرد قهوه است. این ماده نیز قادراست سبب زیاد شدن تندرستی قلب شود. مطالعه انجام شده نشان داده است مردمی که شش یا چند فنجان قهوه در روز می‌نوشند ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از دیگر مردم به مریضی‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

یک مطالعه دیگر نشان داده است که آشامیدن دو فنجان قهوه در روز قادراست ریسک دچار به مریضی‌های قلبی عروقی را تا ۳۰ درصد کم شدن دهد. هنوز نمایان نیست مزایای قهوه به دلیل چه چیزی است.



نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد