اینورژن تراپی چیست؟ مزایای وارونه درمانی برای کمر درد | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

اینورژن تراپی چیست؟ مزایای وارونه درمانی برای کمر درد | پزشکی


اگر به دنبال یک راه معالجه ای طبیعی برای کمر دردتان هستید، شاید بخواهید اینورژن تراپی را امتحان نمایید. شما می توانید با مصرف یک میز یا صندلی اینورژن نیز این شیوه معالجه ای را در خانه تجربه نمایید.

همینطور بخوانید: گونه های کمردرد پرمخاطره و معالجه آن

خاصیت ها اینورژن تراپی چیست؟

از مزایای بالقوه آن می توان به کم شدن درد و خوب شدن قدرت و انعطاف پذیری ذکر کرد. گاهی امکان پذیر است دکتر حتی از پیشنهاد به عمل جراحی، برای کمردرد مزمن اینورژن تراپی را توصیه کند. افزون بر موارد گفته شده، این شیوه برای کم شدن فشار عضلات و تثبیت گردش خون مصرف می شود.

آیا این یک شیوه معالجه ای جدید است؟

اعتبار این شیوه معالجه ای توسط بقراط پدر علم دکتری، به ۴۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. در حالی که طرفداران بیشتری دارد بعضی از مردم نیز از آن نقد می کنند و عملکرد و ایمنی آن را زیر سوال می برند.

اینورژن تراپی چیست؟

وارونه معالجه ای یا همان اینورژن تراپی یک شیوه غیر جراحی است که به منظور از بین بردن فشار گرانشی از ستون فقرات و ایجاد فضای زیادتر بین مهره های ستون فقرات طراحی شده است. این شیوه یک گونه کشش ستون فقرات است که فشردگی ستون فقرات را تسکین می‌دهد.

یک شکل یا ابزار متداول وارونه معالجه ای میز یا تخت اینورژن است. با مصرف این ابزار جسم شخص قادراست کاملا وارونه شود. میز با هر زاویه ای که شما انتخاب نمایید، حرکت خواهد کرد. اما زاویه ایده  به نوع ای است که سرتان به سمت زمین قرار گیرد و و جسم کاملا وارونه شود.

طبق گفته های پزشک Lali Sekhon, حتی در یک زاویه ۱۵ درجه، جسم شما یک کشش عضلانی ملایم، خاصیت ها زیاد شدن خون و گردش لنف را احساس خواهد کرد.

چه مدت وقتی را بایست به صورت وارونه روی میز قرار بگیرید؟

هموارهً پیشنهاد می شود که معالجه از ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه آغاز شود و سپس به تدریج وقت را به دو دقیقه زیاد شدن دهید.

برای اعتماد زیادتر حتما در مورد این شیوه معالجه ای با یک فیزیوتراپیست مشورت نمایید.

اینورژن تراپی برای معالجه چه مریضی هایی مفید است؟

همواره مردمی که کمر درد دارند یا مبتلا به اسکولیوز، سیاتیک، دیسک کمر و… هستند، می توانند از این شیوه برای خوب شدن وضعیت مریضی شان مصرف کنند.

مزایای بالقوه اینورژن تراپی

  1. خوب شدن کمردرد

افزون بر مردمی که از کمر درد رنج می برند، سیاتیک و مریضی دژنراتیو دیسک، دو مورد از شایع ترین ناراحتی هایی هستند که مردم مبتلا به آن به وارونه معالجه ای روی می آورند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳، تاثیرقسمتی کشش وارونه بر درد مزمن کمر را نشان می دهد.

اینورژن را می توان در درجات متفاوتی تمرین کرد. پژوهشگران این آزمایشات را طی یک دوره هشت هفته ای به صورت سه روز در هفته و سه ست سه دقیقه ای با درجه ۰، ۳۰- و ۶۰- درجه انجام دادند.

پژوهشگران گرفتنند که زاویه ۶۰- درجه برای کم شدن درد کمر و ناراحتی اثربخشتر عمل می کند و در عین حال سبب خوب شدن انعطاف پذیری کمر در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن می شود.

  1. جلوگیری از عمل جراحی

درست است که این یک تضمین صد در صد نیست، اما بعضی از مطالعات حاکی از آن است که اینورژن تراپی تا محدودهی قادراست از احتیاج به عمل جراحی در مردم مبتلا به کمر درد مزمن پیشگیری کند.

همانطور که یک مقاله علمی ۲۰۱۴ ذکر می ‌کند، “از لحظه ‌ای که به دنیا می ‌آییم، و در طول زندگی مان، با یک نبرد همیشگی در برابر نیروی فشار رو به پایین طبیعت، که به عنوان جاذبه شناخته می ‌شود، جنگیدن می ‌کنیم.”

در دنباله مقاله به این مطلب ذکر می شود که چگونه وارونه معالجه ای و مفهوم گرانش صفر قادراست طیف گسترده ای از مسائل کمر (از جمله سیاتیک، فتق دیسک و اسکولیوز) را کم شدن داده و احتیاج به یک عمل جراحی را کم شدن دهد.

  1. وضعیت مناسبتر و انعطاف پذیری زیادتر

عادت های متداول نظیر نشستن بیش از اندازه زیاد و عدم ورزش قادراست به عدم انعطاف پذیری منجر شود. وارونه معالجه ای با یاری به گردش خون مناسبتر و کشش عضلانی ملایم، قادر است انعطاف پذیری جسم را زیاد شدن داده که این به نوبه خود قادراست به خوب شدن وضعیت جسم یاری کند.

  1. جریان لنفاوی خوب شدن یافته

سیستم لنفاوی جسم مسئول تخلیه و حمل و نقل مایعات و همینطور جواب ایمنی و دفاع از مریضی است. در حقیقت اثر مایع لنفاوی حمل اکسیژن به درون سلول ها و از سوی دیگر خارج کردن مواد مضر را سلول ها می باشد. برتری دیگر وارونه معالجه ای، خوب شدن جریان لنفاوی و از دست دادن مواد مضر است.

روش های اینورژن معالجه ای

در صورتی که می خواهید وارونه معالجه ای را انجام دهید گزینه های متفاوتی از تجهیزات و روش ها وجود دارد:

تخت یا میز اینورژن: این وسیله به عنوان شایع ترین وسیله تمرین وارونه معالجه ای شناخته می شود. زمان قرارگیری بر روی این وسیله کمربندها و اتصالات را به دقت تحقیق نمایید و از بسته بودن آن ها مطمئن شوید. حتما قبل از مصرف دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید. در نهایت پس از اینکه مهیا شدید آن را روی درجه مطلوب تان مرتب کردن کرده و مهیا حرکت شوید.

صندلی وارونه معالجه ای: یکی از نقاط مثبت مصرف صندلی این است که شما می توانید به تنهایی و بدون یاری گرفتن از کسی از آن مصرف نمایید. این صندلی قادر است شما را به وضعیت وارونه ۷۰ درصد برساند. صندلی وارونه معالجه ای پشتیبانی بدنی زیادتری را فراهم کرده و فشار کمتری روی مفاصل پا وارد می کند.

چکمه های اینورژن ضد جاذبه: این چکمه های اینورژن با قلاب کردن مچ پا بر روی یک نوار یا میله افقی، به شخص اجازه می دهند تا خود را وارونه کند.

وارونه معالجه ای بدون میز یا تجهیزات دیگر: برای تمرین وارونه معالجه ای بدون میز یا تجهیزات دیگر، حالت‌های متفاوت یوگا معکوس وجود دارد.

همینطور بخوانید: حرکات ورزش یوگا برای کمردرد

ریسکات و اقدامات احتیاطی

آیا مصرف میز یا تخت اینورژن پرمخاطره است؟

مصرف این وسیله و وارونه معالجه ای قادراست فشار خون و ضربان قلب را زیاد شدن دهد.

در صورتی که به مریضی های فشار خون بالا و یا مریضی قلبی گرفتار هستید حتما قبل از مصرف این وسیله و اینورژن معالجه ای با دکتر تان مشورت نمایید.

ریسک سقوط از روی میز اینورژن یکی دیگر از مواردی است که در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی یا قرارگیری در وضعیت بدنی اشتباه اتفاق می افتد. در صورتی که از این وسیله در خانه مصرف می نمایید حتما از شخصی دیگر یاری بگیرید یا در صورتی که از وضعیت قرارگیری درست مطمئن نیستید از شخصی که در این زمینه تخصص دارد یاری بگیرید.

دیگر تقویتی که قادراست پرهیز از اینورژن تراپی را تضمین کند جملهند از:

  • مریضی های چشم از جمله گلوکوم (آب سیاه) یا کنده شدن شبکیه
  • مسائل قلبی یا مسائل گردش خون
  • ضرر نخاعی
  • عفونت چشم
  • عفونت گوش
  • چاقی
  • پوکی استخوان
  • بارداری

این یک فهرست جامع نیست، درنتیجه قبل از امتحان وارونه معالجه ای با دکتر خود مشورت نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد