خوراکی های مفید برای چشم - 6 غذای سالم برای سلامت چشم ها | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خوراکی های مفید برای چشم - 6 غذای سالم برای سلامت چشم ها | پزشکی


برای دارا بودن چشمانی زیبا و قوی بایست افزون بر رعایت اصول تندرستی چشم به فکر غذا ای اصولی برای تندرستی چشم‌ها نیز باشید. در این مقاله با ما همراه شوید تا ۵ ماده خوراکی سودمند برای تندرستی چشم‌ها را معرفی کنیم.

هویج

احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات تندرستی چشم را زیاد شدن داده و از بیناییمراقبت می کنند. بتا کاروتن، گونهی ویتامین A که به این مواد خوراکی رنگ نارنجی می قسمتد به شبکیه و دیگر نقاط چشم یاری می کنند تا به آرامی عمل کنند.

البته خوب شدن نظر فقط به بتا کاروتن مربوط نیست. ویتامین ها و مواد معدنی متفاوتی برای تندرستی چشم الزامی هستند. این ۵ ماده خوراکی را در رژیم خوراکی خود قرار دهید تا بینایی شما خوب شدن یابد.

سبزیجات

مطالعات نشان می دهد سبزیجات شامل آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کم شدن ریسک دچار به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید یاری می کند.

تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر دکتری بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منشا اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کم شدن ریسک دچار به دژنراسیون ماکولا یاری می کند.

مرکبات و گونه های توت ها

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کم شدن ریسک دچار به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید استفاده می شوند.

بادام

بادام پربار از ویتامین E می باشد و سبب کم شدن ضرر دژنراسیون ماکولا می شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز هر روزه ویتامین ای هر روزه را فراهم می کند.

ماهی های چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی لبریز از DHA، اسید چرب موجود در میزان شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز دکتری مونته فیور در شهر نیویورک می گوید میزان کم این ماده سبب سندرم خشکی چشم می شود.

میوه تاماریلو

از آنجا که تاماریلو شامل ویتامین A است، امکان پذیر است در بینایی زیادتر چشم ها اثری اثربخش داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی مناسب، سیستم ایمنی قوی وپرورش سلولی باارزش است. بتاکاروتن گونهی از ویتامین A است که به طور ویژه از گیاهانی نظیر تاماریلو به دست می آید.

بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی اکسیدان است. استفاده این آنتی اکسیدان سودمند، قادراست به تثبیت جسم و حفظ تندرستی یاری کند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد