پاک کننده های طبیعی برای شست و شوی صورت - 8 بهترین پاک کننده صورت خانگی و طبیعی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

پاک کننده های طبیعی برای شست و شوی صورت - 8 بهترین پاک کننده صورت خانگی و طبیعی | پزشکی


  1. پاک کننده صورت روغن نارگیل

اگر پوستتان را از هر نوع روغن طبیعی ای محروم نموده اید مناسبتر است بدانید که، روغن نارگیل قادراست هر نوع درخشش اضافی دراثر عرق و خستگی را که در انتهای روز بر روی پوست پدیدار می شوذ از بین ببرد.

افزون بر این، این روغن دارای خصوصیات ضد باکتریایی و ضد قارچی است، یک مرطوب کننده اثربخش می باشد و قادراست برای معالجه درماتیت آتوپیک به کار گرفته شود. با این حال، اگر پوست شما دربرابر آکنه قرار دارد، مناسبتر است از روغن نارگیل پرهیز نمایید، مگر اینکه بدانید پوست صورتتان قادراست آن را تحمل کند.

سعی نمایید به آرامی یک سرنگ  روغن نارگیل را (در محدوده یک چهارم) برای محدوده ۳۰ ثانیه بر روی صورت خود ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم بر روی صورت خود بگذارید تا منافذ آن باز شوند. ۱۵-۳۰ ثانیه صبر نمایید و پس از آن روغن را با یک دستمال کاغذی پاک نمایید.

همینطور بخوانید: رازهای زیبایی پوست صورت
  1. پاک کننده صورت سرکه سیب

سرکه سیب سرکه ای است که قادراست pH پوست شما را به وضعیت طبیعی اش باز گرداند و بدان رطوبت بقسمتد، منافذ باز را از بین ببرد و پوست را از بیش از اندازه خشک یا بیش از اندازه چرب شدن نجات دهد.

Ph  سرکه ی سیب چیزی در محدوده ۵.۵ است که خیلی نزدیک به pH مطلوب پوست انسان می باشد.

سعی نمایید سرکه ی سیب را نظیر یک تونر طبیعی مصرف نمایید! یک قاشق سرکه سیب را با ۲ قاشق آب آمیخته نمایید و مناسب هم بزنید. سپس یک پنبه را به این محلول آغشته کرده و پوستتان را با آن ماساژ دهید.

اگر حس کردید که این محلول پوست تان را خشک می کند، پس از مصرف مرطوب کننده هر روزه ی خود از آن مصرف نمایید. در واقع بر اساس محل زندگیتان، نحوه ی مصرف این تونر اندکی مختلف خواهد بود.

  1. تمیز کننده ی صورت عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو با هم یک مرطوب کننده طبیعی و ضد عفونی کننده را به وجود می آورد که نه تنها آرامش قسمت بوده بلکه پاک کننده ای خوب برای صورت است.

عسل یک ماده ی طبیعی ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که برای پیشگیری از آکنه و کم شدن شتاب روند پیری پوست به کار گرفته می شود.

افزون بر این اگر شما به دنبال خوب شدن رنگ چهره ی خود هستید از عسل برای این کار مصرف نمایید.

از طرف دیگر آب لیمو، اکثر برای مواظبت از پوست مورد مصرف قرار می گیرد زیرا دارای ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان باارزش است. افزون بر این این ماده دارای خصوصیات ضد میکروبی و رطوبت زا است.

سعی نمایید ۲ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو تازه را با هم ترکیب نمایید و پس از آن با انگشتان خود، یک لایه نازک از آن را روی صورت و گردن خود بمالید. آمیخته را بر روی پوستتان بگذارید تا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

  1. پاک کننده ی صورت ماست

ماست یک پاک کننده ی طبیعی است که دارای پروتئین و اسید لاکتیک می باشد. این مواد به سم زدایی پوست یاری می کنند.

مصرف منظم از اسید لاکتیک پوست شما را لایه برداری کرده و سلول های مرده ی آن را بر می دارد و لذا سبب می شود که پروتئین به راحتی در منافذ پوست نفوذ کرده و به مناسبی هیدراته شود. افزون بر این این ماده به کم شدن چین و چروک صورت نیز یاری می کند.

سعی نمایید با مصرف نوک انگشتان خود، یک لایه نازک از ماست متداولی را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید. این عمل هر نوع خاک یا آرایش موجود بر روی صورتتان را از بین خواهد برد. ماست را برای مدت ۵-۱۰ دقیقه بر روی پوستتان بگذارید و سپس با آب گرم شسته و با حوله ی نرم خشک نمایید.

  1. تمیزکننده صورت روغن زیتون

این ماده منحصر به شخص قادراست یک ماده ی غذایی خوب برای پوست صورتتان باشد! طبق گفته thehealthsite.com، روغن زیتون یک مرطوب کننده ی طبیعی خوب برای پوست های خشک است و آنتی اکسیدان ها و چربی های مناسب موجود در آن نیز امکان پذیر است به کم شدن رادیکال های آزاد یاری کنند، این امر قادراست سبب التیام پوست متورم یا آفتاب سوخته شود.

سعی نمایید با ترکیب ۱/۲ فنجان روغن زیتون، ۱/۴ فنجان سرکه و ۱/۴ فنجان آب یک کرم شب عالی درست نمایید. این کار به روشن شدن پوست و رفع کردن لکه های تیره، کشتن باکتری ها و ایجاد پوستی صاف و روشن یاری می کند.

همینطور بخوانید: چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟
  1. تمیز کننده ی صورت انگور

مطالعات اندکی بر روی مواد غذایی موجود در انگور انجام شده لکن همین مطالعات معدود نشان می دهند این ماده قادراست به سلول های پوست در برابر اشعه زیان آور UV یاری کند. افزون بر این انگور شامل ویتامین C است که به تشکیل کلاژن یاری می کند. کلاژن، پروتئینی است که سبب خوب شدن وضعیت الاستیسیته ی پوست شده و به جوان سازی پوست صورت یاری می نماید.

۳ یا ۴ انگور بزرگ را برداشته و (قرمز یا سبز) دانه های آن ها را بیرون بیاورید و گوشت آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. گوشت انگور سبب نرم شدن پوست خشکتان می شود. پس از آن صورت خود را با آب سرد شست و شو داده و با حوله ی نرم خشک نمایید.

  1. ماسک پاکسازی مخمر خشک

گرچه امکان پذیر است تعجب آور به دید برسد، لکن مخمر واقعا یک آنتی اکسیدان مناسب برای پوست است. این ماده پوست را از ضرر های محیطیمراقبت می کند، ساختار آن را تثبیت می نماید و حتی به بازسازی سلول های ضرر دیده پوست یاری می کند. از آنجا که محصولات پوستی شامل مخمر امکان پذیر است هزینه بالایی داشته باشند، شما می توانید مخمر ویژه پوستتان را درست در خانه درست نمایید.

۱ بسته (۷ گرم) مخمر خشک، ۳ قطره آب لیمو و ۲ قاشق چای خوری آب را در یک کاسه کوچک ریخته و هم بزنید تا وقتی که وضعیت خمیری به خود بگیرد. در صورت لزوم آب زیادتری اضافه نمایید.

سپس، آمیخته را بر روی صورت خود قرار دهید و از برخورد آن با چشمتان پرهیز نمایید. اجازه دهید این ترکیب ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید و با حوله خشک نمایید. این ماسک مناسبترین ماسک صورت برای گونه های پوست است.

همینطور بخوانید: اشتباهات بزرگ در شستن صورت
  1. پاک کننده طبیعی صورت برای رفع نمودن جوش و تاول

آیا صورت شما مدام جوش می زند؟ اگر اینطور است به راحتی می توانید با مصرف روغن های دارای اسید لینولئیک بالا که بهمراقبت از میزان پوست یاری می کنند یک ماسک طبیعی بسازید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد