خواص روغن کندر - 10 خاصیت + طرز تهیه روغن ضروری کندر | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص روغن کندر - 10 خاصیت + طرز تهیه روغن ضروری کندر | پزشکی


روغن های الزامی قرن هاست که به دلیل مزایای معالجه و تندرستی شان توسط مردم مورد مصرف قرار می گیرند. این روغن ها از برگ ها، ریشه ها و ساقه های گیاهان استخراج می شوند و مزایای بیشتری برای تندرستی انسان دارند.

مناسب حالا سوال اینجاست که روغن کندر چیست؟

کندر که گاهی از اوقات به آن olibanum نیز می گویند گونه شایعی از روغن الزامی است که در آروماتراپی مورد مصرف قرار می گیرد و مزایای بیشتری برای تندرستی دارد. از جمله این مزایا می توان به تسکین استرس مزمن، تسکین نگرانی، کم شدن درد و التهاب و زیاد شدن قدرت سیستم ایمنی ذکر کرد. روغن کندر قادراست با سرطان هم جنگیدن کند.

روغن الزامی کندر چیست؟

روغن کندر از نوع ای به نام Boswellia به دست می آید که آن هم از رزین درخت Boswellia sacra حاصل می شود و عمدتا در سومالیپرورش می کند. این درخت از دیگر درخت ها مختلف است زیرا در خاک خیلی اندک و در تقویت خشکپرورش می کند.

واژه کندر در فرانسه قدیم به معنای بخور خوشبوی با کیفیت است. کندر سال هاست که در مذاهب متفاوت به کار می رود. Boswellia serrata درخت بومی هند است و قادراست مواد ویژهی تولید کند و تاثیر ضد التهابی و ضد سرطانی قدرتمندی برای جسم داشته باشد.

در میان عصاره های درخت Boswellia serrata که پژوهشگران شناسایی کرده اند دو مورد به نام های terpene و boswellic acids یافت می شود که خیلی ضد التهابی هستند و می توانند از سلول های سالممراقبت نمایند. این روغن با استشمام آن یا جذب از طریق پوست مورد مصرف قرار می گیرد و همواره با روغن حاملی همانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا رقیق می شود.

مردم بر این باورند که روغن کندر پیام هایی را به سیستم کناره ای مغز ارسال می کند که قادراست بر روی سیستم عصبی تاثیر بگذارد. نبایست این روغن در مقادیر بیشتر خورده شود چون قادراست سمی باشد.

اگر قصد خرید روغن های الزامی را دارید از خرید روغن های که روی آنان روغن خوشبو نوشته شده پیشگیری نمایید زیرا امکان پذیر است غیرطبیعی باشند و مزایایی برای جسم فراهم نیاورند. در چنین تقویتی مناسبتر است از روغن های طبیعی و خالص مصرف نمایید.

همینطور بخوانید: گونه های روغن های گیاهی و خصوصیات آنان

۱۰ فایده روغن کندر

روغن الزامی کندر یک جمع کننده قوی است که قادراست برای یاری به کم شدن ضایعات آکنه، ظهور منافذ و چین و چروک های بزرگ مصرف شود. روغن کندر یکی از مناسبترین روغن ‌های الزامی برای سفت شدن پوست است. این روغن می‌ تواند در هر جایی که پوست افتاده می ‌شود، نظیر شکم، غبغب و یا زیر چشم ‌ها مصرف شود. شش قطره از این روغن را با یک اونس (۲۸ گرم) روغن جوجوبا ترکیب نمایید و آن را مستقیما به پوست بمالید.

چطور است؟ این فقط قسمتی از خصوصیات روغن کندر برای پوست بود! در دنباله شما را با دیگر فایدههای روغن کندر آشنا میکنیم:

  1. به کم شدن بازتاب های استرسی و احساسات منفی یاری می کند.

وقتی که روغن کندر را بو می نمایید، ضربان قلب و فشار خون بالا کم شدن نمایان می کند. این روغن توانایی کم شدن افسردگی و نگرانی را دارد اما هنظیر داروهای تجویزی پیامد جانبی بر روی جسم ندارد و سبب خواب آلودگی ناخواسته نیز نمی شود.

به عنوان مثال در موش ها سوزاندن رزین Boswellia به عنوان بخور خوشبو، فایده ضد افسردگی داشت. ماده قوی به نام استات اینسنسول با فعال کردن کانال های TRPV3 فعالیت روحی را خوب شدن می قسمتد.

  1. به خوب شدن و عملکرد سیستم ایمنی یاری می کند و از بروز مریضی جلوگیری می نماید.

مطالعات انجام شده نشان می دهد این روغن سبب خوب شدن قدرت سیستم ایمنی می شود و قادراست به نابودی باکتری ها، ویروس های پرمخاطره و حتی سرطان یاری نماید. دانشمندان در دانشگاهی در مصر به این نتیجه رسیدند که روغن کندر فایده تثبیت کنندگی سیستم ایمنی را دارد.

از این روغن می توان برای جلوگیری از تشکیل میکروب بر روی پوست، دهان یا منزل مصرف کرد. به همین خاطر زیادتر مردم از این روغن برای تسکین و خوب شدن مسائل دهان و دندان مصرف می کنند. فایده ضد عفونی کنندگی آن قادراست از بروز بوی بد دهان، کرم خوردگی، درد دندان، زخم دهان و بروز دیگر عفونت ها پیشگیری نماید.

  1. با سرطان جنگیدن می کند یا به کم شدن پیامد جانبی شیمی معالجه ای یاری می کند.

گروه های تحقیقاتی متعددی گرفتنه اند که روغن کندر تاثیر ضد التهابی و ضد توموری دلگرمیوارکننده ای دارند و می توانند برای جنگیدن با سرطان ها سودمند باشند. روغن کندر قادراست با سلول های سرطانی ویژه جنگیدن کند. پژوهشگران چینی تاثیر ضد سرطانی روغن کندر را مورد تحقیق قرار دادند.

نتایج به دست آمده نشان داد سرطان سینه و پوست در انسان قادراست به ترکیب روغن کندر و مر بازتاب نشان دهد. یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد مواد شیمیایی موجود در این روغن به نام AKBA در کشتن سلول های سرطانی که به شیمی معالجه ای مقاوم شده بودند موفق بوده است. به همین خاطر می توان از این روغن به عنوان معالجه طبیعی سرطان مصرف کرد.

  1. قابض است و قادراست میکروب ها و باکتری های زیان آور را بکشد.

کندر فایده ضد عفونی کنندگی دارد و قادراست ضد میکروب باشد. این روغن قادر است میکروب های آنفلونزا و سرماخوردگی را از منزل و جسم بزداید و به جای پاک کننده ها و شوینده های شیمیایی در منزل مورد مصرف قرار گیرد.

یکی از مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد ترکیب روغن کندر و روغن مر وقتی که در برابر پاتوژن ها مورد مصرف قرار می گیرد خیلی اثربخش خواهد بود. این دو روغن ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مورد مصرف قرار گرفته بودند.

  1. پوست را معالجه می کند و از بروز علامت های پیری پیشگیری می نماید.

روغن کندر قادراست تن پوستی را خوب شدن بقسمتد و پوست را تثبیت کند. این روغن قادر است کشسانی پوست را خوب شدن بقسمتد، در برابر باکتری های از پوستمراقبت کند و علامت های پیری را کمتر نماید. این روغن سبب خوب شدن تن و لیفت پوست می شود، ظاهر زخم ها و آکنه را کمتر می نماید و زخم ها را معالجه می سازد.

این روغن در کم شدن ترک های پوستی، زخم های جراحی یا علامت های وابسته با بارداری و معالجه پوست خشک و ترک خورده نیز سودمند خواهد بود. بر اساس مطالعه مروری منتشر شده در Journal of Traditional and Complementary Medicine روغن کندر قادراست قرمزی و برانگیختن پوست را کم شدن دهد و تن پوستی یکنواختی را ایجاد نماید. مطالعات نشان می دهد روغن کندر فایده تسکین قسمتی روی پوست برانگیختن شده دارد.

  1. حافظه را خوب شدن می قسمتد.

تحقیقات انجام شده بیان می کند روغن کندر را می توان برای خوب شدن حافظه و یادگیری مورد مصرف قرار داد. بعضی از مطالعات حیوانی نیز نشان می دهد مصرف این روغن در طول بارداری قادراست حافظه جنین را خوب شدن بقسمتد.

یکی از مطالعات بیان می کند وقتی که موش های باردار به صورت غذا در دوره بارداری خود از این روغن مصرف کردند زیاد شدن قابل توجهی در یادگیری، حافظه کوتاه مدت و بلند مدت بچه هایشان دیده شد.

  1. قادراست به تعادل هورمون ها و خوب شدن باروری یاری کند.

روغن کندر قادراست علامت های وابسته با قاعدگی و یائسگی را با تعادل هورمون ها کم شدن دهد هرچند تحقیقات در مورد این موضوع ممحدوده است. این روغن برای کم شدن درد، گرفتگی شکمی، یبوست، سردرد، نگرانی، وضعیت تهوع، خستگی و تغییر خلق و خو مورد مصرف قرار می گیرد.

روغن کندر همینطور قادراست به مرتب کردن تولید استروژن یاری کند و ریسک پیشرفت تومور و کیست در خانم ها قبل از یائسگی را کمتر نماید. مطالعات حیوانی نشان می دهد می توان از این روغن به عنوان فاکتور برانگیختن کننده باروری مصرف کرد و این موضوع به دلیل ساختار شیمیایی روغن کندر است که هنظیر استروئید عمل می کند.

وقتی که در موش ها روغن کندر به صورت داخلی استفاده شد، باروری زیاد شدن یافت. این موضوع نشان می دهد روغن کندر قادر است تحرک اسپرم ها و تراکم آن را زیاد شدن دهد.

  1. گوارش را خوب شدن می قسمتد.

این روغن به خوب شدن عملکرد سیستم گوارش یاری می کند و سبب سم زدایی و اجابت مزاج می شود. این روغن همینطور قادراست درد و گرفتی شکم را کمتر کند، وضعیت تهوع را تسکین بقسمتد، آب اضافی را از شکم خارج کند و علامت های پیش از قاعدگی را کمتر نماید.

اینکار با سرعت قسمتیدن به ترشح آنزیم های گوارشی، زیاد شدن تولید ادرار، شل کردن عضلات سیستم گوارش و خوب شدن جریان خون انجام می شود که برای تندرستی سیستم گوارش الزامی است.

روغن کندر در معالجه سندرم نشت روده، کولیت مزمن، کولیت اولسراتیو و مریضی کرون و IBS نیز سودمند است.

  1. به عنوان یاری کننده خواب عمل می کند.

روغن الزامی کندر در کم شدن میزان نگرانی یا استرس مزمن که مانع از خواب آسان در شب می شود اثربخش خواهد بود. این روغن بوی آرام قسمتی دارد و مصرف آن قادراست به خوب شدن خواب یاری کند. در این تقویت مسیرهای تنفسی باز می شود و همین امر به جسم یاری می کند به دمای خوب برسد و دردش کمتر شود.

  1. به کم شدن التهاب و درد یاری می کند.

روغن کندر قادراست از تولید مولکول های التهابی کلیدی که با تقویت متفاوتی همانند آرتروز، آسم، آشفتگیات دردناک روده همانند IBS وابسته است پیشگیری نماید. این روغن در جلوگیری از تجزیه بافت های غضروفی نیز اثربخش است و قادراست میزان التهاب دردناک و پرمخاطره را کم شدن دهد. به همین خاطر چنین روغنی قادراست گزینه معالجه ای طبیعی برای تقویتی باشد که بر روی عضلات، مفاصل و تاندون ها تاثیر می گذارد.

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن میخک
دستور آماده روغن کندر

روغن کندر با روغن های حاملی همانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل و کره شی به مناسبی ترکیب می شود. بسته به مزایایی که به دنبالش هستید می توانید آن را با دیگر روغن ها هم ترکیب نمایید. همین امر سبب شده است روغن کندر یک روغن دوست داشتنی برای کاربردهای متفاوت باشد. یکی از این دستورات را دنبال نمایید تا بتوانید از مزایای روغن کندر زیادتر بهره ببرید.

  • کم شدن زخم و تسکین آن

وقت کلی: ۵ دقیقه

(برای ۴ بار استفاده)

مواد تشکیل دهنده:

  • ۲ اونس کره شی یا روغن نارگیل
  • ۱۰ قطره روغن یاسمن
  • ۱۰ قطره روغن کندر
  • ظرف کوچک

دستور تهیه:

  • در یک ظرف، کره شی را ذوب نمایید.
  • مطمئن شوید که روغن بیشتر داغ نیست و شما را نمی سوزاند. سپس دیگر روغن ها را به آن اضافه نمایید و هم بزنید. اجازه دهید دمای کره شی به دمای اتاق برسد.
  • می توانید آن را روی زخم بزنید یا اگر دوست داشتید از آن کرم بسازید و ترکیب را در یخچال بگذارید تا چند دقیقه خنک شود.
  • این ترکیب را در شیشه خوب بریزید و در دمای اتاق نگه دارید.
  • کرم ویژه برای خوب شدن خواب یا کرم بدن:

این کرم شبانه برای یاری به خواب عالی است. این کرم اگر روی صورت اعمال شود قادراست تندرستی پوست را دو چندان کند و آکنه را از بین ببرد.

وقت کلی: ۵ دقیقه

مواد تشکیل دهنده:

  • ۵ قطره روغن کندر
  • ۵ قطره روغن اسطوخودوس
  • یک چهارم قاشق خوراکی خوری روغن طبیعی نارگیل
  • یک دوم قاشق چایخوری روغن زیتون
  • ظرف خوب

دستور تهیه:

  • از روغن نارگیل نرم مصرف نمایید. اگر ضروری بود آن را اندکی ذوب نمایید.
  • دیگر روغن ها را به روغن نارگیل اضافه نمایید و هم بزنید. آن را روی صورت یا جسم بمالید. می توانید آن را ذخیره نمایید و بعدا مورد مصرف قرار دهید.
همینطور بخوانید: خصوصیات روغن دانه انار
تداخلات و هشدارها در مورد روغن کندر

روغن کندر در مقایسه با داروهای تجویزی قادراست قابل تحمل تر باشد. تا به امروز پیامد جانبی شدیدی از روغن کندر گزارش نشده است. با این حال قبل از میل کردن هر روغن الزامی یا مالیدن آن روی پوست مناسبتر است دستورات موجود را بخوانید یا با دکتر خود مشورت نمایید.

روغن الزامی کندر به ندرت در بعضی از مردم بازتاب های پوستی ایجاد می کند که در برگیرنده راش پوستی است.

مسائل گوارشی همانند وضعیت تهوع یا درد شکمی نیز امکان پذیر است رخ دهد.

روغن کندر فایده رقیق کنندگی خون را دارد و مردمی که مسائل وابسته با لخته شدن خون را دارند نبایست از این روغن مصرف کنند. در غیر این صورت روغن کندر قادراست بازتاب منفی با داروهای مربوطه داشته باشد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد