فواید یوگای صبحگاهی - 5 حرکت یوگای اول صبح برای افراد مبتدی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

فواید یوگای صبحگاهی - 5 حرکت یوگای اول صبح برای افراد مبتدی | پزشکی


یوگای صبحگاهی یکی از تجربیات انرژی زا، دلبرا و خیلی سرگرم کننده است. بعد از اینکه چنین تمریناتی را به یک عادت هر روزه تبدیل کردید متوجه تغییرات بیشتری در بدن، ذهن و هر چیزی که زندگی تان را مناسبتر می کند، خواهید شد. مردمی که با افسردگی و نگرانی دست و پنجه نرم می کنند، مسئلهی در میل کردن دارند یا با دیگر مسائل جسمی روبرو هستند این گونه تمرینات قادراست خیلی سودمند باشد و فایده معالجه ای برایشان داشته باشد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد زیاد شدن انعطاف پذیری قادراست درد ویژه جسم یا دردهای عمومی جسم را کم شدن دهد. اگر درد مزمن فیبرومیالژیا را دارید یا اینکهتلاش می نمایید عضلات خود را خوب شدن بقسمتید، کشش های منظم قادراست به کم شدن تنش و استرس یاری کند. این گونه کشش ها قادرند دیگر مسائل و تقویت استرس زا همانند تقویت سخت کاری را خوب شدن بقسمتند.

همینطور بخوانید: حرکات ورزش یوگا برای کمردرد

چگونه انجام یوگای صبحگاهی قادراست زندگی شما را تغییر دهد؟

وقتی که این تمرینات یوگا را به صورت یک عادت در زندگی خود در می آورید قطعا متوجه تغییرات بیشتری خواهید شد. اگر می خواهید نتایج مثبتی در زندگی بگیرید بایست طرز فکر مثبتی داشته باشید و ذهنتان خیلی قدرتمند باشد.

ذهن شما یکی از باارزش ترین دارایی هایی است که در زندگی دارید و بایست آن را به محل خوبی تبدیل نمایید. این کار به شما یاری می کند فکرها مثبت تری داشته باشید و به خواسته های خود در زندگی دست یابید.

شش سال قبل من آغاز به انجام تمرینات یوگا در صبح کردم و حالا هر روز این کار را به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه انجام می دهم. یوگا قادراست زندگی شما را از مسائل متفاوت نجات دهد. از خدا ممنونم که به من مجال داد چند سال قبل با تمرینات یوگا آشنا شوم. این تمرینات اگرچه برای من خیلی سخت بود اما تلاش کردم بر روی نفس کشیدن کار کنم و تا جایی که ریه هایم اجازه می دهد تنفس کنم. حتی در موقعیت های وحشتناک نیز تمرینات کششی یوگا به من یاری کرد با مسائل جنگیدن کنم. حالا می دانم که یوگا چقدر برایم سودمند بوده است. قدرت ذهنی و فیزیکی با هم کار می کنند اما شما بایست از لحاظ ذهنی چارچوب مناسبی داشته باشید تا بتوانید از این مسائل عبور نمایید.

یوگای صبحگاهی چگونه قادراست برای تندرستی تان سودمند باشد؟

هیچ کدام از ما نمی دانیم مسائل و سختی ها چه وقتی سر راه مان قرار خواهد گرفت. برای درک اثرات یوگا بر زندگی، بایست در ابتدا مزایایی که این ورزش برایتان دارد را بشناسید.

وضوح ذهنی

اگر در یک روز طوفانی به اقیانوس نگاه کرده باشید، قطعا متوجه امواج خشمگین شده اید. وقتی که ذهن ما با فکرها مسئله ساز و بد مشغول می شود نمی توانیم درست فکر کنیم. مسیر فکرها یا طرز فکر ما قادراست عملکردمان را تحت اثر قرار دهد و اجازه ندهد به طور اثربخش کارهایی که بایست را انجام دهیم. در چنین تقویتی زندگی کاریمان گرفتار مسئله می شود و از کار کردن با مردم خسته می شویم.

خستگی دائمی بهره وری و کارایی مان را کم شدن می دهد. این موضوع وقتی رخ می دهد که جسم و ذهن شما همیشه خسته است و نقادراست به درستی خود را بازیابی نماید.

یوگای صبحگاهی قادراست ثبات و پایداری ذهنی را برایتان ایجاد نماید و سپس شما را به آرامشی سوق دهد که در نهایت به خوشحالی و خوشنودی منجر می شود. ۲۰ دقیقه تمرینات کششی منظم که بر روی تنفس دیافراگمی تمرکز دارد قادراست ذهن و جسم شما را به سمت و سوی مناسبتری سوق دهد و نگرانی و افسردگی تان را خوب شدن بقسمتد.

امکان پذیر است در هر بازه وقتی گرفتار خستگی شوید اما وقتی که یک عادت و روتین برای انجام تمرینات ورزشی ایجاد می نمایید برای پیشرفت برنامه های سالم تر دیگر همانند رژیم خوراکی سالم، انجام فعالیت هایی برای کم شدن استرس و برنامه ریزی مجدد برای مدیریت اثربخش تقویت، شوق و اشتیاق زیادتری خواهید داشت و می توانید زندگی خود را تغییر دهید.

تعدیل خلق و خو

تا به حال برایتان پیش آمده است سر مسائل کوچک عصبانی شوید و بعد از خودتان سوال کنید چرا من چنین رفتاری از خود نشان دادم؟ تا به حال خود را در چنین موقعیت هایی دیده اید و ناچار شده اید بعد از بروز چنین رخدادهایی به خودتان توضیح بدهید؟ بله تمام ما به نحوی با این موقعیت ها روبرو شده ایم.

وقتی که خلق و خویمان تغییر می کند و زودرنج می شویم و سر مسائل کوچک عصبانیت خود را بروز می دهیم بایست بدانیم که ذهن و روان ما از لحاظ عاطفی و احساسی گرفتار عدم تعادل شده است. شما امکان پذیر است بدون علت در چنین تقویتی گیر بیفتید. خلق و خویی که ما در حال حاضر داریم نشان دهنده تندرستی عاطفی و احساسی ماست و نشان می دهد چگونه بر مسائل و راز و رمزهای زندگی فائق آمده ایم.

یوگای صبحگاهی یک شیوه عالی برای تثبیت تندرستی عاطفی شماست و قادراست خلق و خویتان را خوب شدن بقسمتد. به جای اینکه عدم تعادل عاطفی خود را در همین میزان نگه دارید، تمرینات یوگا را وارد زندگی تان نمایید و از مزایای آن بهره مند شوید. خلق  و خوی خود را هنظیر جریان آرام، پایدار و با ثبات امواج اقیانوس بدانید. انجام تمرینات هر روزه یوگا به شما اجازه می دهد احساس مناسبتری داشته باشید.

کم شدن هوس برای مواد خوراکی بد

هوس میل کردن مواد شیرین امکان پذیر است در هر ساعتی از روز ایجاد شود و شما را به میل کردن مقادیر بیشتری از مواد شیرین وا دارد. چیزی که شما احساس می نمایید خستگی ناگهانی یا از دست دادن هوشیاری است و اگر خواب به اندازه نداشته باشید هم امکان پذیر است چنین تقویتی برایتان رخ دهد. اگر هر روز صبح حرکات یوگا همانند دراز کشیدن بر روی زمین و کشیدن پاها بر روی دیوار یا نشستن بر روی پله ها و بلند کردن بازوها را انجام دهید می توانید هوس خود برای میل کردن چنین مواد زیان آوری را کم شدن دهید و جسم سالم تری داشته باشید.

همینطور بخوانید: حرکات ورزش یوگا برای کم شدن استرس

خوب شدن کیفیت خواب

داشتن برنامه منظم یوگا به شما یاری می کند خواب سالم و با کیفیت تری داشته باشید. دارا بودن تعادل برای هر شخصی معنای مختلفی دارد. انجام یوگا در بازه وقتی صبح قادراست خواب شما را خوب شدن بقسمتد و به مرتب کردن فعالیت های مغز یاری کند. به زمان شب، مغز ملاتونین تولید می کند. اگر به مغز خود وقتی به اندازه برای مهیا شدن برای خواب ندهید امکان پذیر است سیکل خوابتان را مختل نمایید. انجام یوگای صبحگاهی یک شکل شگفت انگیز از مدیتیشن محسوب می شود و قادراست به طور هموقت بر روی مغز و ذهنتان تاثیر بگذارد.

خوب شدن استقامت و قدرت در طول روز

بعضی از مردم هستند که به زمان صبح هوشیاری زیادتری دارند. این در حافهرست که بعضی از مردم چنین نیستند. یوگا قادراست استقامت فیزیکی و تحمل شما در طول روز را زیاد شدن دهد. مردمی که از خستگی مزمن رنج می برند می توانند از تمرینات یوگای صبحگاهی برای بازیابی توان خود مصرف کنند. اینکار به مردم اجازه می دهد ساعت های متمادی کار کنند و بر روی وظایف باارزش تمرکز نمایند.

۵ حرکت یوگایی که هر شخص مبتدی قادراست انجام دهد

مناسب حالا که متوجه شدید یوگا چقدر قادراست زندگی تان را تغییر دهد بایست دست به کار شوید و در منزل به انجام این تمرینات بپردازید.

این ها حرکت هایی هستند که مردم مبتدی برای خوب شدن انعطاف پذیری، کم شدن استرس و خوب شدن وضعیت کلی جسم شان می توانند انجام دهند:

  1. حرکت گربه و گاو

حرکت گربه و گاو برای بازیابی انرژی در جسم خیلی عالی است و به طور مستقیم بر روی ستون فقراتتان تاثیر می گذارد.

در ابتدا دست ها و زانوهای خود را بر روی زمین قرار دهید و مطمئن شوید شانه هایتان با مچ دست و زانوها با مفصل ران هم تراز است. وقتی که سر و کفل خود را بلند می نمایید و در عین حال شکم خود را پایین می آورید نفس بکشید. حالا به آرامی سر خود را پایین بیاورید، به ستون فقرات قوس بدهید و استخوان دنبالچه را پایین بیاورید و بازدم نمایید. وقتی که این حرکات را انجام می دهید نفس کشیدن را فراموش ننمایید. با هر تنفسی، احساس مناسبتری خواهید داشت و از استرس تان کاسته می شود.

  1. پلانک

حرکت پلانک برای خوب شدن قدرت بدنی خیلی عالی است.

برای انجام این کار بر روی فرش ویژه یوگا دراز بکشید و دست را هنظیر شکل نگه دارید. مطمئن شوید دست هایتان زیر شانه ها قرار دارند و انگشتان پا فرش را لمس می کنند. همانطور که حرکت شنا را انجام می دهید در این حرکت نیز بایست کل جسم را از روی زمین بلند نمایید، بر روی دست به تعادل برسید و دست با شانه و انگشتان پا هم تراز باشد.

  1. حرکت پیچش ستون فقرات

برای این حرکت مناسبتر است روی زمین بنشینید. زانوی راست خود را خم نمایید و پای راست خود را زیر ران چپ قرار دهید تا کف زمین را لمس نمایید. نیم تنه خود را به سمت راست بچرخانید و دست راست خود را بر روی کف زمین پشت استخوان دنبالچه بگذارید. با بازوی چپ، آن را به دور پای راست بپیچید. این کار را برای طرف دیگر جسم خود هم تکرار نمایید.

  1. حرکت سگ با صورت رو به پایین

این هنظیر ایجاد یک مثلث با جسم است. دو پای خود را نزدیک هم قرار دهید. حالا هنظیر شکل یک مثلث با جسم خود تشکیل دهید و دست هایتان را با شانه همتراز نمایید. این کشش برای ستون فقرات عالی است و تنش موجود در عضلات شانه را خوب شدن می قسمتد.

  1. حرکت Crescent Lunge

به یاری زانوی راست خود زاویه ۹۰ درجه بسازید. پای چپ خود را به پشت ببرید و بازوها را به سمت سقف حرکت دهید و بکشید. این تمرین ورزشی سبب تثبیت بخش های پایینی جسم می شود.

همینطور بخوانید: حرکات یوگا برای لاغری و کم شدن وزن
سخن نهایی

تمرینات یوگا قادراست مناسبترین شیوه برای مدیریت استرس در زندگی باشد. کشش و مصرف رولرهای ویژه سبب آزاد شدن تنش در عضلات می شود. انجام یوگای صبحگاهی به معنای ورزش ذهن و جسم به طور هموقت است. تنفس دیافراگمی نیز قادراست هر سیستمی را در بدنمناسب سازد به ویژه سیستم عصبی مرکزی را درگیر می کند.

سیستم عصبی برای اینکه کارکرد اثربخش و مناسبی داشته باشد بایستمناسب گردد. اگر بیش از اندازه کار می نمایید امکان پذیر است بدون اینکه خودتان متوجه شوید انرژی ذهن و بدنتان خالی شود.

یوگای صبحگاهی منشای از انرژی ها برای کل جسم است و جریان خون را برانگیختن می کند و سبب جذب انرژی و بازگشت انرژی به عضلات خسته می گردد.

این کار به دفع سمومی که هر روز از طریق محیط زیست دربرابر آنان هستیم هم یاری می کند.

یوگا زندگی مرا تغییر داد دلگرمیوارم شما هم با خواندن این مقاله به سمت ورزش یوگا بروید و از مزایای آن لذت ببرید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد