بهترین روغن افزایش رشد مو - روغنهای طبیعی تقویت موی سر | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین روغن افزایش رشد مو - روغنهای طبیعی تقویت موی سر | پزشکی


روغن های الزامی خیلیی وجود دارند که شخص قادراست برای خوب شدن تندرستی مو مصرف کند. این روغن ها مواد تشکیل دهنده گونه های محصولاتی، از جمله شامپو های ویژه و نرم کننده نیز هستند.

آیا می توان از روغن های الزامی برای برانگیختن پوست سر و یاری بهپرورش مو مصرف کرد؟ به شواهد می پردازیم:

مناسبترین روغن های الزامی برایپرورش مو

در حالی که تحقیقات زیادتری مورد احتیاج است، شواهدی وجود دارند که نشان می‌ دهند روغن ‌های الزامی می ‌توانند به سالم تر و قوی تر شدن مو یاری کنند. نمونه ‌ها جملهند از:

روغن ترنج:

یک مطالعه نشان داد که روغن اسانس ترنج به تسهیل بازسازیزخم یاری می‌ کند و التهاب را کم شدن می‌ دهد. این کار می ‌تواند به ارتقاپرورش مو و یک پوست سر سالم یاری کند. مطالعات دیگر نشان داد که ترنج اثر ضد میکروبی در زمان مصرف پوست سر دارد.

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا از دانه های عناب گرفته می شود. بر اساس یک مطالعه وقتی که روغن جوجوبا به موهای تراشیده شده اعمال شد، نسبت به موهایی که از روغن جوجوبا مصرف نکرده بودند، موها با شتاب زیادتریپرورش کردند.

روغن نعناع:

بعضی از تحقیقات نشان داد که روغن نعناع نسبت به مصرفمحلی از سالین، روغن جوجوبا و منوکسیدیل سبب زیاد شدن زیادتر ئ پرپشت تر شدن موها می شود که همواره برای معالجه ریزش مو مصرف می شود. پژوهشگران همینطور گرفتنند که روغن الزامی نعناع ضخامت پوست سر و تعداد فولیکول های مو را زیاد شدن می دهد. آن‌ها همینطور توصیه کردند که روغن نعناع می ‌تواند به ارتقا یک مرحلهپرورش سریع برای مو در جسم یاری کند. روغن نعناع شامل مندول است، که که سبب گشاد شدن رگ‌های خونی در زیر پوست می‌شود. این جریان خون اضافی می‌ تواند به زیاد شدن زیادترپرورش مو یاری کند.


دیگر روغن ها:

بابونه، رزماری و روغن مریم گلی ، روغن های الزامی دیگری هستند که امکان پذیر است در زیاد شدنپرورش مو سودمند باشند.

مقاله مرتبط: روغن الزامی چیست؟
ریسکات و پیامد احتمالی:

روغن‌های الزامی همواره در زمان رقیق کردن در روغن حامل به مناسبی تحمل می‌ شوند. با این حال، بعضی مردم امکان پذیر است بازتاب ‌های آلرژی از جمله خارش، ورم و سوزش را تجربه کنند.

اگر شخص به روغن های الزامی بازتاب معکوس داشته باشد، بایست هر چه زودتر روغن را با آب و صابون بشویید.

هر کسی که گرفتار مسئله تنفسی، سرگیجه و تغییر در هوشیاری می ‌شود بایست سریعا به دنبال معالجه اورژانسی دکتری باشد.

برخی از روغن های اساسی می توانند پوست را به خورشید حساس تر کند.

یهتر است روغن هایی نظیر ترنج، لیمو، گریپ فروت و پرتقال قبل از خواب مصرف شوند، تا شخص پس از مصرف آن ها به طور مستقیم دربرابر خورشید قرار نگیرد.

بعضی از روغنها نظیر روغن مریم گلی و نعناع نبایست در دوران بارداری یا زمان شیردهی مصرف شود.

زیاد شدنپرورش موی سر با روغن های الزامی

چگونه از روغن‌ های الزامی برایپرورش مو مصرف کنیم:

روغن های الزامی می توانند حتی در مقادیر کوچک نیز اثربخش باشند زیرا خیلی غلیظ هستند. با این حال، خیلی باارزش است که روغن های الزامی را با روغن حامل نظیر زیتون یا نارگیل آمیخته نمایید.

برای مصرف روغن های الزامی برایپرورش مو، شخص بایست:

اگر شخصی موهای خشک داشته باشد، روغن های حامل نظیر روغن نارگیل یا روغن آووهدیه می‌ تواند به مرطوب کردن پوست سر وی یاری کند. در صورتی که شخص موهایی چرب داشته باشد، بایست روغن‌ های روش ‌تر، مثل روغن هسته انگور، هسته زردآلو، یا روغن بادام مصرف شود.

۲ یا ۳ قطره روغن الزامی را با یک قاشق سوپ خوری روغن حامل آمیخته نمایید. روغن الزامی به شدت غلیظ بوده و بایست رقیق شود. آمیخته را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به شدت در پوست سر ماساژ دهید. روغن را روی نوک انگشتان قرار دهید و از جلوی پوست سر آغاز کرده و بمالید.

انگشتان تان را به طور متناوب در روغن فرو نمایید در حالی که روغن را به دو طرف پوست سر، پشت موها و وسط جمجمه بمالید. این روند امکان پذیر است جریان خون را به پوست سر برانگیختن کند.

ترکیب اسانس ها هم امکان پذیر است مفید باشد. ترکیب دوست داشتنی شامل رزماری، آویشن، اسطوخودوس یا نعناع و اسطوخودوس با روغن نارگیل است.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد