چگونه با یک فرد افسرده صحبت کنیم؟ به افراد افسرده چه بگوییم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چگونه با یک فرد افسرده صحبت کنیم؟ به افراد افسرده چه بگوییم؟ | پزشکی


افسردگی یک مریضی جدی است که اکثر توسط عموم مردم، به درستی درک نمی‌شود. متاسفانه خیلی‌ها که تاکنون از این مریضی رنج نبرده‌اند، مایلند پیامد مضر افسردگی را روی وضعیت جسمی، عاطفی و تندرستی ذهنی شخص دست کم بگیرند.

خیلی از مردم نزدیک امکان پذیر است چیزی بگویند یا کاری انجام دهند که به قصد یاری به شخص مورد علاقه‌شان برای عبور از این مرحله واقعا سخت زندگی باشد. اماتلاش نمایید جملات زیررا هرگز به شخص افسرده نگویید:

۸ چیزی که نبایست به مردم افسرده بگویید

  1. آیا تا به‌حال … را امتحان کرده‌ای؟

بله، بله امتحان کرده‌ام. گوش کردن به موزیک، بیرون رفتن، ملاقات با رواندکتر. تمام چیز را امتحان کرده‌ام تا تمام مدت این احساس را نداشته باشم. متاسفانه، غلبه بر افسردگی، تدریجی است. راهی واحد برای جنگیدن با آن وجود ندارد، اما باور نمایید هیچ‌کدام از پیشنهاد‌های شما تغییری درمن ایجاد نمی‌کند و افسردگیم را رفع نمی‌نماید.


  • نبایست آنقدر به تمام‌چیز ارزش دهی

  • حق با شماست. اما نمی‌توانم، این چیزی است که درحقیقت افسردگی سببش است. افسردگی سبب می‌شود جنبه‌های منفی زندگی شخص افسرده برایش هزاران بار بزرگ‌تر جلوه کنند، درنتیجه دیدن هرگونه روزنه دلگرمیی درابرهای تیره و تار غول آسا، غیرامکان پذیر است. زمانی مغزتان تنها اجازه دیدن منفی‌ها را می‌دهد، ارزش ندادن به جنبه‌های منفی غیرامکان پذیر است.

    همینطور بخوانید: جدید ترین شیوه معالجه افسردگی
  • بابت چه چیزی اینقدر اندوهگینی؟

  • اگر می‌دانستم، کاری می‌کردم. افسردگی یک مریضی پیچیده و توضیح ناپذیر است که نمایانکردن مسئله را سخت می‌کند و فهمیدن چاره‌اش غیرامکان پذیر می‌شود. من می‌دانم که چیزهای مناسبی در زندگیم جریان دارند اما نمی‌توانم بابت‌شان شاد باشم. یادآوری این موضوع به من، فقط اندوهگین‌ترم می‌کند. می‌دانم که می‌خواهی یاری کنی اما فقط اجازه بده بدون یادآوری این‌که بایست شاد باشم، اندوهگین باشم.


  • تو فقظ خوش بگذرون!

  • آها، به همین راحتی؟ درحقیقت زمانی می‌فهمید دیگر از چیزهایی که سابقا لذت می‌بردید نمی‌توانید شاد شوید، افسردگی شدیدتر می‌شود. زمانی حال و حوصله ندارید، تماشای یک فیلم کمدی یا گشت زدن با ماشین به مناسب شدن حال‌تان یاری می‌کند اما زمانی افسرده‌اید، حتی این فعالیت‌های تفریحی هم برای مناسبتر کردن روحیه شما به اندازه نیستند. و زمانی که شناسایی می‌دهید تفریحی که وقتی عاشقش بودید دیگر برای‌تان لذتی ندارد، زیادتر در اعماق افسردگی‌تان فرو می‌روید.


  • تو نبایست برای شادشدن به قرص‌‌ها متکی شوی

  • تمام آنانیی که از افسردگی رنج می‌برند به دارو متکی نیستند، اما آنانیی که گاهی این‌گونه‌اند، به‌عنوان آخرین راه‌چاره انتخابش می‌کنند. داروی ضد افسردگی، آنقدر پیامد جانبی بدی دارد که هیچ‌کس داوطلبانه نمی‌خواهد این پیامد را متحمل شود مگر این‌که قطعا انتخاب دیگری نداشت باشد. ما نمی‌خواهیم که مثلا دوست دوست ما که اتفاقا دکتر است پیامد دارو را برای‌مان اعلام کند؛ ما واقعا برای این‌که بتوانیم تقریبا طبیعی رفتار کنیم به دارو احتیاج داریم.

    همینطور بخوانید: چگونه از افسردگی رها شویم
  • گریه نکن

  • چرا گریه نکنم؟ من ترجیح می‌دهم احساس اندوه کنم تا این‌که اصلا چیزی احساس نکنم. دست کم زمانی گریه می‌کنم می‌دانم که هنوز می‌توانم چیزی حس کنم. و گاهی، واقعا حس مناسبتری به من می‌دهد.

    اگر دست از گریه کردن بردارم، فقط برای شما مناسب است؛ احتمالا فکر می‌نمایید هرچیزی که سبب ناراحتیم بوده را کنار گذاشته‌ام. اما اگر به‌خاطر هرکس دیگری از گریه کردن امتناع کنم، زیادتر دربرابر سرکوب احساساتم بوده و به خودم لطمه خواهم زد.


  • تو چیزهای بیشتری داری که بابت‌شان شاد باشی

  • می‌دانم که دارم! می‌دانم که سقفی بالای سرم و خوراکی برای میل کردن دارم اما افسردگی من به این‌ها مربوط نیست. من نمی‌توانم از مزه یک خوراکی ی مناسب لذت ببرم چون ذهنم روی هر قسمت دیگر بدنم حیله‌هایی پیاده می‌کند.

    می‌دانم که شغل مناسبی دارم اما روزهایی که دربدترین حالتم هستم، برای بیدار کردنم و بلند کردنم از رختخواب این انگیزه به اندازه نیست. قبلا هم گفتم، یادآوری تمام این‌ها که بگویید من بایست شاد باشم، تنها اثر معکوس دارد.


  • زودتر مناسب شو

  • چرا به فکر خودم نرسیده بود؟! این را هرگز نبایست به کسی که علنا افسرده است بگویید، او را به حال خودش بگذارید. اگر شما پای‌تان بشکند، نمی‌توانید تصمیم بگیرید و اراده نمایید که دیگر پای‌تان نشکند.

    برای شخص افسرده هم همین‌طور است، او احتیاج به مواظبت دارویی، روان‌معالجه ای و بازیابی تدریجی به وضعیت اول را دارد تا به درستی معالجه شود. اجبار برای معالجه پیش از این‌که او مهیا باشد، فقط مسئله را در درازمدت بیشتر شدن خواهد کرد. فقط وقت ضروری را به او بدهید تا مناسبتر شود و عاقبت خوب شدن نمایان خواهد کرد.



    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد