مشاوره خرید سمعک در کلینیک شنوایی سنجی سمعک ساعی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

مشاوره خرید سمعک در کلینیک شنوایی سنجی سمعک ساعی | پزشکی


خرید سمعک

اگر به‌تازگی گرفتار کم شنوایی شده‌اید، امکان پذیر است احتیاج به مصرف سمعک داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا  اطلاعات سودمندی درباره خرید سمعک و فن‌آوری سمعک‌های هوشمند در اختیار شما قرار ‌دهیم.

زمانی صحبت از سمعک (Hearing Aid)، تثبیت‌کننده صدای شخصی (PSPA) و شنوایی‌شناس (ادیولوژیست) می‌شود، اطلاعات بیشتری در اینترنت وجود دارد که قادراست شما را گمراه کند و ایده‌های اشتباهی به شما دهد. زمان خرید سمعک باارزش است که ابتدا اطلاعات اولیه‌ای درباره سمعک داشته باشید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

سمعک دستگاه الکترونیک پیشرفته‌ای است، که با تثبیت صدا سبب خوب شدن شنوایی مردم کم ‌شنوا می‌شود. آن از سه بخش اصلی (میکروفون، تثبیت‌کننده و رسیور) تشکیل شده است.

در ایران و زیادتر کشورها، سمعک‌ها‌ جزو وسایل دکتری طبقه‌بندی می‌شوند و بر طبق قوانین و مقررات مربوط به ساوقت‌های بهداشتی و معالجه ای آن کشور ارزیابی و نظارت می‌شوند.

در آمریکا تجویز سمعک بر طبق مقررات ساوقت خوراکی و دارو آمریکا (FDA) انجام می‌شود. بر طبق قوانین این ساوقت ابتدا شما بایست توسط شنوایی‌شناس معاینه و شنوایی‌سنجی شوید، سپس با توجه به گونه و مقدار کم شنوایی و همینطور روش زندگی و احتیاجهای شنیداری‌تان سمعک برای شما تجویز شود. خرید سمعک بدون ارزیابی دکتری مورد تایید این ساوقت نیست.

همینطور بر طبق قوانین ساوقت خوراکی و دارو آمریکا دستگاه‌های تثبیت‌کننده‌ صدا از قبیل تثبیت‌کننده صدا شخصی (PSPA) یا دیگر دستگاه‌های ساده و متداولی تثبیت‌کننده صدا را نمی‌توان تحت عنوان سمعک تبلیغ و فروخت.

از کجا سمعک بخرم؟

برخلاف دیگر وسایل الکترونیکی نظیر تلویزیون و گوشی موبایل سمعک‌ها وسایل دکتری هستند و بایست توسط شخصی که در این زمینه دانش و تخصص دارد تجویز شوند. تنها شخصی که صلاحیت‌های ضروری برای تجویز سمعک را دارد، شنوایی‌شناس است.

شنوایی‌شناس شخصی است که خدمات جامعی در زمینه جلوگیری، ارزیابی، توانقسمتی و پایش ضرر‌های دستگاه شنوایی و تعادل و اختلات رابطهی همراه آن ارائه می‌دهد. ارزیابی، تجویز و مرتب کردن سمعک و دیگر وسایل یاری رابطهی و همینطور ارزیابی دستگاه کاشت حلزون شنوایی و برنامه‌ریزی پروتزکاشت حلزون بر پیمانه شنوایی‌شناس است. آماده سمعک از مردم  غیر شنوایی‌شناس پیشنهاد نمی‌شود، زیرا ارزیابی، تجویز و مرتب کردن سمعک یک حیطه علمی کاملا تخصصی است. چنانچه سمعک توسط شنوایی‌شناس تجویز نشود، سمعک تجویزشده کارایی خوب را نخواهد داشت و حتی امکان پذیر است به باقیمانده شنوایی شما ضرر برساند.

فرآیند تجویز شامل معاینه گوش، شنوایی‌سنجی، قالب‌گیری، مرتب کردن، آموزش مصرف ومراقبت از سمعک و خدمات پس از تجویز است. چنانچه هر کدام از این مرحله های انجام نشود یا به درستی انجام نشود، شما تجربه مناسبی از سمعک نخواهید داشت.

سمعک هوشمند

شرکت در فعالیت‌های روزانه برای مردم کم شنوا قادراست تا حدی سخت و نادلگرمی‌کننده باشد. فکر مصرف سمعک و مراقبت از آن به اندازه است تا خیلیی از مردم به دنبال راه‌حلی برای کم شنوایی‌شان نباشند. اما امکان پذیر است به این موضوع توجه ننمایید که تلاش برای شنیدن و درخواست از دیگران برای تکرار جملات به مراتب زیادتر از خوب شدن شنوایی با سمعک‌ها ناراحت‌کننده است.

سمعک‌های هوشمند دوست داشتنی‌ترین و اثربخشترین گزینه برای هر گونه کم شنوایی است. عملکرد خودکار در سمعک‌ هوشمند به کاربران امحل می‌دهد تا به‌طور طبیعی با محیط خود رابطه برقرار کنند. با یاری فن‌آوری دیجیتال مدلریتم‌های در دید گرفته شده در این سمعک‌ها نویزهای محیطی را کم شدن می‌دهند و صداهای مطلوب شما (صداهای گفتاری) را تثبیت می‌کنند.

در جامعه امروزی مبتنی بر رابطهات، بایست تمام صداهای امکان پذیر را با خیال آسان و بدون اعوجاج بشنوید. با مصرف سمعک‌های هوشمند، می‌توانید تمام وسایل بلوتوث‌دار خود از جمله موبایل، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون را به صورت بی‌سیم (وایرلس) و به‌سادگی به سمعک‌های خود متصل نمایید و از شنیدن لذت ببرید. در این وضعیت سمعک‌های هوشمند شما به هدست‌هایی با کیفیت بالا تبدیل می‌شوند، به‌طوری‌که برقراری ارتباط تلفنی، تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی برای شما آسان‌تر و با کیفیت‌ترمی‌شود.

هدف سمعک‌های هوشمند این است که شنوایی شما نزدیک به شنوایی طبیعی شود. زیادتر سمعک‌های هوشمند به شما امحل می‌دهند در صورت لزوم مرتب کردنات را به صورت دستی انجام دهید، سپس با گذشت وقت سمعک‌ها این مرتب کردنات را فرا می‌گیرند و به طور خودکار آغاز به مرتب کردن می‌کنند. این بدان معناست که می‌توانید سمعک‌ها را صبح روی گوش‌تان قرار دهید و شب آنان را بر‌دارید، به‌طوری‌که در طول روز هرگز احتیاجی نیست که چند بار آنان را لمس نمایید و مرتب کردنات‌شان را تغییر دهید.

همینطور می‌توانید سمعک‌های هوشمند را از طریق اپلیکیشن نصب‌شده روی موبایل‌‌تان به صورت بی‌سیم کنترل نمایید تا مقدار صدا، برنامه و حتی دیگر مرتب کردنات پیشرفته نظیر تمرکز (جهت‌داری) میکروفون‌ها را مرتب کردن نمایید. اگر مرتب کردنات انتخاب شده توسط سمعک‌های خود را دوست ندارید‌، مرتب کردنات را تغییر دهید تا سمعک در تقویت یکسان مرتب کردنات مطلوب شما را اعمال کند.

به دلیل داشته باشید که باارزش‌ترین کار سمعک‌ خوب شدن شنوایی است. به جمله دیگر، این‌که آیا آنان می‌توانند به موبایل شما متصل شوند، نبایست زمان خرید سمعک فاکتور اصلی تصمیم‌گیری باشد. برای این‌که در  انتخاب سمعک گرفتار اشتباه نشوید، شنوایی‌شناس به شما یاری می‌کند تا با توجه به گونه و مقدار کم شنوایی‌ و احتیاجهای شنیداری‌تان انتخاب خوبی داشته باشید. سمعک‌های تجویزشده برای شما بایست از کیفیت صدای خیلی مناسبی برخوردار باشند و به شما یاری کنند تا در محیط‌های متفاوت مناسبتر بشنوید.

ویژگی‌های سمعک‌های امروزی پیشرفته و مهیج است. اگر فکر می‌نمایید کم شنوایی دارید یا سمعک مصرف می‌نمایید و قصد تعویض آن را دارید می‌توانید از کلینیک شنوایی و سمعک ساعی در زمینه تجویز سمعک‌های هوشمند مشاوره بگیرید.

ریساند

سمعک ریساند یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید کننده سمعک و وسایل یاری شنوایی است که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان نمایندگی دارد. این کمپانی در سال ۱۹۴۳ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در Ballerup دانمارک است. ریساند و برندهای دیگری نظیر بلتون (beltone)، اینترتون (Intertone) و جبرا (Jabra) متعلق به شرکت GN Store Nord هستند.

ریساند یکی از ۶ تولیدکننده برتر دنیا هست و به نوآوری و پیشرفت مستمر در فن‌آوری مشهور است. از وقت آغاز در دهه ۱۹۴۰، این کمپانی همواره بهپرورش خود دنباله داده است، اما در ۲۰ سال گذشته نوآوری آنان سبب شده که به دستاوردهای جدیدی در تولید سمعک‌های هوشمند وایرلس برسند.

در سال ۲۰۱۰، ریساند فن‌آوری iSolate Nanotech را ارائه کرد. در این فن‌آوری از پوشش پلیمری محافظ (در مقیاس نانو) برایمراقبت سمعک‌ها از رطوبت و تعریق مصرف می‌شود. فن‌آوری نانو iSolate  با پوشاندن تمام عناصر سمعک با لایه‌ محافظ نازک، طوری عمل می‌کند که آب قابل‌جذب نباشد و زندگی سودمند سمعک زیاد‌تری شود.

یکی از ویژگی‌های اصلی سمعک ریساند اتصال وایرلس (بی‌سیم) به موبایل و دیگر دستگاه‌های بلوتوث‌دار است. در سال ۲۰۱۳، ریساند با شرکت اپل همکاری کرد تا سمعک‌های ساخته‌شده برای آیفون (MFi) را تولید کند. این تکنولوژی به کاربران این امحل را می‌دهد که صدا مستقیم از محصولات اپل (آیفون، آیپد و آیپاد) به سمعک ارسال شود.

معرفی سری جدید LiNX Quattro در سال ۲۰۱۸ خیلیی از مردم حرفه‌ای را به وجد آورد. این سمعک از طریق بلوتوث قابلیت اتصال مستقیم به موبایل‌های دارای سیستم فاکتور iOS و اندروید را دارد. با این قابلیت زمان مکالمه تلفنی یا گوش دادن به موسیقی صدا واضح شنیده می‌شود و سمعک‌ها نظیر دو تا هندزفری عمل می‌کنند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد