عوارض و خطرات تاتو بدن - چگونه از خالکوبی خود مراقبت کنیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

عوارض و خطرات تاتو بدن - چگونه از خالکوبی خود مراقبت کنیم؟ | پزشکی


تاتو کردن این روزها بیش از همیشه دوست داشتنی شده‌ است، اما ریسکات آن را دست کم نگیرید. اقدامات احتیاطی و مواظبت های اولیه را بشناسید.

امکان پذیر است برای چند ساعت به تاتوی جدید خود افتخار نمایید اما نگذارید آسانی کار، شما را از تفکر قبل از تاتوی همیشگی باز دارد. قبل از تاتو کردن، مسایل مربوط به آن و راه های کم شدن ریسکات احتمالی را را بشناسید.

تاتوها چطور انجام می‌شوند؟

تاتو یک طرح یا نشانه همیشگی است که با رنگدانه‌هایی که با سوزن وارد لایه‌ی بالایی پوست می‌شود، انجام می‌شود. همواره هنرمندان خالکوبی از یک دستگاه دستی مصرف می‌کنند که نظیر چرخ خیاطی با یک یا چند سوزن به طور مکرر پوست را سوراخ می‌کند. با هر سوراخ کردن، سوزن ها میزان اندکی جوهر وارد پوست می‌کنند. این کار -که بدون بیهوشی انجام می‌شود- اندکی خونریزی و اندکی یا گاهی مقدار قابل توجهی درد ایجاد می‌کند.


ریسکات و پیامد تاتو بدن

خالکوبی پوست را می‌شکافد که یعنی احتمال عفونت و دیگر مسائل پوستی وجود دارد، از جمله:

  • بازتاب آلرژیک: رنگ های تاتو -مخصوصا قرمز، سبز، زرد و آبی- می‌توانند بازتاب های آلرژیک ایجاد کنند؛ از جمله خارش در محل تاتو. این مساله قادراست حتی سال ها بعد از خالکوبی اتفاق بیفتد.
  • عفونت پوست: بعد از خالکوبی احتمال عفونت پوست وجود دارد.
  • دیگر مسائل پوستی: گاهی برجستگی‌هایی به نام گرانولوم در اطراف جوهر تاتو ایجاد می‌شود. خالکوبی کردن همینطور قادراست به کلوئید -نواحی برآمده به علتپرورش بیش از اندازه بافت اسکار- منجر شود.
  • مریضی های خونی: اگر ابزار خالکوبی به عفونت های خونی آلوده باشد، امکان پذیر است مریضی های متفاوت خونی به شما سرایت کند، ازجمله کزاز، هپاتیت B و هپاتیت C.
  • مسائل MRI: به ندرت، تاتو یا رنگدانه‌ها امکان پذیر است در زمان MRI سبب تورم یا سوزش در نواحی ضرر دیده شود. در بعضی موارد، رنگدانه‌های تاتو امکان پذیر است بر کیفیت تصویر اثر بگذارد.

اگر بازتاب آلرژیک به جوهر تاتو داشتید یا گرفتار عفونت یا دیگر مسائل پوستی شدید، امکان پذیر است به معالجه یا دارو احتیاج داشته باشید.


مطمئن شوید که مهیا‌اید!

قبل از انجام تاتو، به دقت درباره‌ی آن فکر نمایید. اگر در مورد تاتو مطمئن نیستید یا بی قرارید روزی پشیمان شوید، صبر نمایید. به خودتان اجازه ندهید که تحت فشار این کار را کرده و اگر تحت اثر الکل یا مواد مخدر هستید، تاتو ننمایید.

محلی انتخاب نمایید که به دقت تاتو می‌کند. توجه نمایید که می‌خواهید قابل نظر باشد یا زیر لباس تان مخفی شود. همینطور به یاد داشته باشید که زیاد شدن وزن -از جمله زیاد شدن وزن در بارداری- امکان پذیر است تاتو را از شکل بیندازد یا روی ظاهر آن تاثیر بگذارد.

برای اینکه بدانید تاتو شما بدون ریسک انجام شده، این سوالات کلیدی را سوال کنید:

  • چه کسی تاتو را انجام می‌دهد؟ به یک مرکز تاتوی مورد اطمینان بروید که کارکنان آموزش دیده در آن کار می‌کنند. در دید داشته باشید که قوانین مورد احتیاج و معیارهای صدور مجوز از ایالتی به ایالت دیگر مختلف است. برای گرفتن اطلاعات در مورد مجوز و قوانین با مراکز تندرستی شهر یا ایالت خود ارتباط بگیرید.
  • مسئول انجام تاتو از دستکش مصرف می‌کند؟ مطمئن شوید که مسئول انجام کار دست هایش را می‌شوید و یک جفت دستکش یک بار استفاده تازه برای هر تاتو مصرف می‌کند.
  • آیا مسئول انجام تاتو از ابزار خوب مصرف می‌کند؟ مطمئن شوید که هنرمند تاتو‌کار قبل از انجام کار سوزن و لوله‌ها را از بسته‌ی پلمپ شده دربیاورد. هر رنگدانه، سینی و محفظه بایست نو باشد.
  • آیا مسئول انجام تاتو ابزار غیر یکبار استفاده را استریل می‌کند؟ مطمئن شوید که مسئول انجام تاتو برای استریل کردن ابزار غیر یک بار استفاده بین هر دو مشتری از دستگاه استریل حرارتی (اتوکلاو) مصرف می‌کند. ابزار و وسایلی که نمی‌توانند با اتوکلاو استریل شوند -مثل دسته‌ی کشو، میزها و سینک- بایست بعد از هر بار مصرف با یک ضدعفونی‌کننده‌ی تجاری یا محلول سفیدکننده ضدعفونی شوند.

اینکه چطور از تاتوی جدید مواظبت نمایید به گونه و گستردگی کار ارتباط دارد. همواره بایست:

  • بانداژ را بعد از ۲۴ ساعت باز نمایید. از یک پماد آنتی‌بیوتیک روی تاتوی خود مصرف نمایید تا کاملا معالجه شود.
  • پوست تاتو شده را تمیز نگه دارید. صابون ساده، آب و ارتباط ملایم به کار برید. در حمام از جریان مستقیم آب روی پوست تازه تاتو شده مصرف ننمایید. منطقه را به آهستگی با حرکت ضربه ای خشک نمایید (مالش ندهید).
  • از مرطوب کننده مصرف نمایید. چند بار در روز از یک مرطوب‌کننده‌ی ملایم روی پوست تاتو شده مصرف نمایید.
  • از نور آفتاب بپرهیزید. منطقه‌ی تاتو شده را حداقل برای چند هفته از نور خورشید دور نگه دارید.
  • شنا ننمایید. تا خوب شدن کامل تاتو از استخر، سونا، رودخانه، دریاچه و غیره بپرهیزید.
  • لباس خوب بپوشید. لباسی بپوشید که به پوست تاتو شده نچسبد.
  • دو هفته برای معالجه آن صبر نمایید. از هر کاری که احتمال ریسک عفونت را زیاد شدن دهد، به طرح ضرر بزند و سبب زخم شود پرهیز نمایید.

اگر فکر می‌نمایید تاتوی شما عفونت کرده یا به درستی خوب شدن نیافته، با دکتر خود ارتباط بگیرید. اگر مایلید تاتوی خود را بردارید از کارشناس پوست درباره‌ی جراحی با لیزر یا گزینه‌های دیگر برداشتن تاتو سوال نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد