خواص روغن درخت چای برای موی سر - درمان ریزش و تقویت رشد مو | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص روغن درخت چای برای موی سر - درمان ریزش و تقویت رشد مو | پزشکی


کم پشت شدن موها، بدترین کابوس هر زنی است. با این وجودپرورش کردن موهای شما قادراست سخت باشد و احاطه شدن توسط مردمی که موهایشان به شتاب نورپرورش می کند نیز یاریی به شما نمی کند. اگر به شما بگویم که این کار الزاما این قدر سخت نیست، چطور؟ راه هایی وجود دارد که به وسیله آنان می توانید موهایتان را به شکوه سابقش برگردانید.

می خواهم با شما صادق باشم و بگویم که هیچ روش معجزه گری وجود ندارد که بتواند یک شبه به شما موهایی ضخیم و بلند بدهد. با این حال معالجه هایی وجود دارند که می توانند به برانگیختنپرورش مجدد موها یاری کنند و شتابی که در آن مویتانپرورش می کند را زیاد شدن دهند.

روغن درخت چای به عنوان یکی از این معالجه ها مقبولیت بیشتری به دست آورده است. اما قبل از آنکه به سراغ اصول اولیه نحوه کارکرد آن برویم، اجازه دهید نگاهی بیندازیم به آنکه روغن درخت چای چیست؟!

همینطور بخوانید: مناسبترین روغن زیاد شدنپرورش مو
روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای، یک روغن الزامی است که از بوته درخت چای استخراج می شود. آن، بومی استرالیاست و دارای خصوصیات ضد میکروبی قوی می باشد که آن را به یک داروی دوست داشتنی برای معالجه مسائل پوست و پوست سر تبدیل کرده است. آن اکثر در محصولات آرایشی نظیر شامپوها و نرم کننده ها و برای معالجه مسائلی نظیر شوره سر و آکنه مورد مصرف قرار می گیرد.


روغن درخت چای چگونهپرورش مو را زیاد شدن می دهد؟

روغن درخت چای، گردش خون را خوب شدن می قسمتد که به دفع سموم و برانگیختن فولیکول های خفته مو یاری می کند. خصوصیات ضدعفونی کننده، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای تضمین می کند که موهای شما سالم و تمیز می نظیر. خوب شدن تندرستی پوست سر سبب می شود فولیکول ها زیادتر پذیرای مواد غذایی شوند و منافذ باز شده به زیاد شدنپرورش مو بدون مانع یاری می کنند.


آیا روغن درخت چای برای موی چرب، اثربخش است؟

بله همین طور است! این روغن الزامی برای موی چرب به باز کردن منافذ یاری می کند و غدد سباسه بیش از اندازه ملتهب را آرام می کند. همواره ریزش مو، نتیجه مستقیم فولیکول های مسدود و یک پوست سر برانگیختن شده است. همینطور با خصوصیات ضد میکروبی اش، تندرستی پوست سر را روی هم رفته خوب شدن می قسمتد.


چگونه از روغن درخت چای برایپرورش مو مصرف کنیم؟

روغن درخت چای قادراست برای خوب شدنپرورش مو روی گونه های موهای خشک و چرب مورد مصرف قرار بگیرد. شما می توانید مواد متفاوتی را به این روغن الزامی اضافه نمایید تا یک محلولپرورش موی بی کاستی برای موهایتان داشته باشید. یکی از مناسبترین راه ها برای مصرف روغن درخت چای، در ترکیب با دیگر روغن های حامل است.

در زیر، یک راهنمای قدم به قدم در مورد نحوه مصرف روغن درخت چای برای متوقف کردن ریزش مو و زیاد شدنپرورش مو آورده شده است.


مصرف روغن درخت چای با یک روغن حامل برایپرورش مو

روغن درخت چای بایست قبل از آنکه بتوانید از آن مصرف نمایید، رقیق شود. با ترکیب کردن چند قطره از این روغن الزامی با روغن موی متداول تان، شما می توانید یک محلولپرورش مو درست نمایید که تندرستی پوست سر را زیاد شدن می دهد. در حالی که روغن درخت چای سببپرورش موی جدید می شود، روغن حامل به غذا فولیکول های شما یاری خواهد کرد. اگر در حال حاضر می دانید کدام روغن ها برای موی شما اثربخشند، قادراست به نفع تان باشد. اگر نه، مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید کدام روغن ها، زیادتر از بقیه خوب گونه موی شما هستند.

آنچه که احتیاج خواهید داشت:

  • ۲ قاشق خوراکی خوری از هر روغن حامل
  • ۱۰ قطره روغن درخت چای
  • کاسه برای آمیخته کردن
  • حوله گرم

چگونه آن را بکار ببرید؟

  1. روغن حامل را با روغن درخت چای در یک کاسه آمیخته نمایید.
  2. آمیخته روغن را گرم نمایید تا اندکی ولرم شود. از مایکرویو مصرف ننمایید چون امکان پذیر است سبب از دست رفتن مواد غذایی آن شود. در عوض، کاسه شامل آمیخته روغن را در یک کاسه بزرگ تر که شامل آب داغ است، قرار دهید.
  3. موهایتان را چند بخش نمایید و روغن گرم شده را روی پوست سر و در امتداد بلندی موهایتان بمالید.
  4. زمانی که تمام پوست سرتان با روغن پوشیده شد، آن را برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.
  5. یک حوله مرطوب گرم را دور سرتان بپیچید. این، یک محیط گرم ایجاد خواهد کرد که به باز کردن و گشودن فولیکول های شما یاری می کند.
  6. اجازه دهید حوله ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس روغن را با شامپو و نرم کننده بشویید.
  7. در صورت تمایل می توانید بگذارید روغن در تمام شب روی موهایتان بماند.

هر چند زمان یک بار؟

از آنجا که شستن موهایتان به دفعات بیشتر قادراست برای تندرستی موها زیان آور باشد، پیشنهاد می شود که بیش از ۳ بار در هفته از روغن گرم روی موهایتان مصرف ننمایید. گونه های موهای چرب می توانند از روغن های روش تر نظیر جوجوبا یا زیتون مصرف کنند.

احتیاط ها!

  • روغن را بیش از اندازه گرم ننمایید چون امکان پذیر است مواد غذایی اش را از دست بدهد و همینطور امکان پذیر است پوست سرتان را بسوزانید.
  • برای پوست سر شما کاملا طبیعی است که در طول و پس از این معالجه، اندکی احساس سوزن سوزن شدن (مور مور شدن) کند.
همینطور بخوانید: خصوصیات روغن اکالیپتوس
مناسبترین روغن های طبیعی برای تندرستی موی سر

ترکیب های  خوب روغن درخت چای برایپرورش مو

روغن زیتون روغن جوجوبا
روغن کرچک روغن نارگیل
روغن بادام درختی روغن اسطوخودوس
روغن رزماری آلوئه ورا
سرکه سیب شامپو

از آنجا که موی هر کس مختلف است، چیزی که برای یک نفر خوب باشد، امکان پذیر است برای شما اثربخش واقع نشود. با این حال انتخاب یک روغن حامل برای گونه موی شما خیلی آسان است. در واقع روغن های بیشتری وجود دارند که برای هر گونه مو خوب اند؛ چه چرب و خشک یا ترکیبی.

همینطور بخوانید: خصوصیات اسطوخودوس برای مو

 

دیگر مزایای مصرف روغن درخت چای بر روی موهایتان

  • روغن درخت چای، یک داروی اثربخش برای شوره سر و شپش است. اگر شما مسئله شپش دارید، یک شامپوی درخت چای، مقاومت با آن را خیلی آسان تر خواهد کرد.
  • آن، پوست سر خشک و چرب را سالم می کند (معالجه می کند) و سطوح PH پوست سرتان را به وضعیت نرمال بر می گرداند.
  • خارش و سوزش را تسکین می دهد.

آیا شما می توانید روغن درخت چای را به طور مستقیم روی موهایتان بمالید؟

در حالی که چند قطره روغن درخت چای قادراست مستقیما روی پوست سر مالیده شود، اما مصرف آن به طور مستقیم روی موهایتان گونهی اسراف است. میزان خیلی اندکی از این روغن الزامی، خاصیت ها بیشتری دارد درنتیجه پیشنهاد می شود که قبل از مصرف روی موهایتان، آن را با دیگر روغن های حامل رقیق نمایید.

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن گل مغربی
برای چه مدت می توانید روغن درخت چای را روی موهایتان قرار دهید؟

روغن درخت چای زمانی که در مقادیر کوچک و در ترکیب با دیگر روغن ها مصرف شود، قادراست به عنوان یک معالجه نرم کننده عمیق در طول شب روی موها بماند. با این حال زمانی که از آن به تنهایی به عنوان یک معالجه پوست سر مصرف می نمایید، مناسبتر است برای پرهیز از برانگیختنات امکان پذیر، آن را در عرض یک ساعت بشویید.

به یاد داشته باشید که ریزش مو، آخر دنیا نیست. راه هایی وجود دارند که به وسیله آنان می توانید ریزش موها را معالجه نمایید و روغن درخت چای، یکی از این معالجه های اثربخش است. برای ضخیم کردن موهایتان و سالم حفظ کردن آنان، این معالجه های طبیعی برایپرورش مو را دنبال نمایید.

آیا تا به حال روغن درخت چای را امتحان کرده اید؟ تجربیات تان را در قسمت دیدات با ما در میان بگذارید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد