علت درد چشم چیست؟ 10 دلیل اصلی درد چشمان + راه درمان | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علت درد چشم چیست؟ 10 دلیل اصلی درد چشمان + راه درمان | پزشکی


درد چشم می ‌تواند ناخوشایند، ناآسان کننده، و تضعیف ‌کننده باشد. در این زمان امکان پذیر است تنها چیزی که می خواهید دراز کشیدن، بستن چشم ها و پرهیز از هر چیزی که چشم ها را باز نگه می دارد باشد. اما متاسفانه، گاهی تقویت به نوع ای است که امحل این کار نیست.

تنها راه‌ حل این است که در ابتدا بفهمید چه چیزی سبب درد می‌ شود و سپس یاد بگیرید که چطور از آن پرهیز نمایید. تعیین اینکه چه چیزی سبب درد شما می ‌شود به تعداد بیشتری از فاکتور های ارتباط دارد، درنتیجه مناسبتر است قبل از این که موردی را رد نمایید، تا حد امکان پذیر در مورد آن چیزهایی را بدانید.

باارزش است که در مورد تمام جزئیات درد خود فکر نمایید؛ به طور ویژه، اگر نشانه ها دیگری وجود داشته باشد و به دید می ‌رسد که درد از کجا می ‌آید. تمام این فاکتور های می توانند به تعیین اینکه چگونه ازدرد چشم پیشگیری یا کم شدن یابد یاری کند.


آیا نشانه ها دیگری دارید؟

اگر نشانه ها دیگری همراه با درد داشته باشید، بایست آن نشانه ها را نیز در دید بگیرید. نشانه ها دیگر امکان پذیر است در مورد موضوعی که با آن سر و کار دارید، به شما در شناسایی سریع نحوه پرهیز و یا کم شدن درد چشم یاری ‌کند. بعضی از نشانه ها دیگر جملهند از:

  • احساس سوزش
  • ترشحات شیری رنگ در اطراف لبه های چشم ها
  • حساسیت نور
  • قرمزی
  • احساسی شبیه اینکه چیزی در چشم است
  • ناراحتی زمان مصرف لنزهای تماسی
  • عدم توانایی در شناسایی خوب برای رانندگی شبانه
  • چشمان آبکی
  • بینایی مبهم
  • احساس خستگی چشم
  • ترشحات رنگی
  • سردرد
  • وضعیت تهوع
همینطور بخوانید: دلیل خشکی و سوزش چشم چیست؟

به طور نمایان، درد چشم شما کجاست؟

جنبه دیگری که بایست به آن توجه نمایید این است که درد از کجا می‌ آید. ایا از قرنیه، عصب بینایی یا جایی دیگر می‌ آید؟ این می ‌تواند سرنخ‌ هایی که سبب درد می ‌شود را به شما بدهد. بعضی مناطق ویژه برای این درد جملهند از:

  • قرنیه (در قسمت جلویی کره چشم شما قرار دارد و نور را متمرکز می کند)
  • صلبیه (بخش سفید چشم شما)
  • ملتحمه یا کنژنکتیویت (پوشش نازکی از صلبیه و پوشش داخلی پلک)
  • ایرویز (بخش رنگی چشم شما)
  • کاسه چشم (حفره چشم، که شامل چشم و ماهیچه است)
  • ماهیچه ‌های برون‌چشمی (برای چرخاندن چشم شما مصرف می ‌شوند)
  • عصب (سرایت تصاویر به مغز شما)
  • پلک ها (حفاظت و گسترش رطوبت)

۱۰ علت اصلی درد چشم

  1. یک ضرر چشمی

یک ضرر چشمی می‌ تواند وقتی رخ دهد که چشم شما تحت ‌اثر چیزی قرار گرفته یا گرفتار سوختگی شده است. این ضرر می ‌تواند جدی و همیشگی باشد، درنتیجه شما بایست سریعا به دنبال معالجه دکتری باشید.


  1. چشم ‌های خشک

این اتفاق وقتی می ‌افتد که چشم ‌های شما به اندازه به اندازه اشک تولید نمی‌ کنند. چشم‌ های شما بدون روان سازی خوب خشک خواهند شد، و این خشکی می‌ تواند دردآور باشد و یا سبب احساس سوزش شود.

علت ها شایع برای چشمان خشک قادراست شامل، سفر کردن با هواپیما، دوسیکل سواری، نگاه کردن به کامپیوتر یا صفحه تلفن برای مدت زیاد و حتی بودن در یک اتاق دارای سیستم خنک ‌کننده باشد.


  1. مجاری اشک مسدود شده

مجاری اشک مسدود شده می‌ تواند سبب درد در چشم، سوزش و چشم های آبکی شما شود. زمانی این اتفاق می‌ افتد، امکان پذیر است به دلیل عفونت و یا جآسان باشد. نشانه ها دیگری که می ‌توانید برای آن‌ ها مشاهده نمایید، ترشحات در گوشه های داخلی و اطراف لبه چشم شما جمع ‌شده، و نظر شما امکان پذیر است تار شود.


  1. قرمزی چشم

قرمزی چشم (التهاب ملتحمه) که به عنوان conjunctivitis شناخته می ‌شود، وقتی رخ می ‌دهد که ملتهب می ‌شود. آلرژی ها می ‌توانند منجر به عفونت ‌های باکتریایی و ویروسی شوند. نشانه ها دیگر این التهاب شامل التهاب سفیدی چشم ، خارش چشم و یا ترشح در اطراف لبه چشم شما است.


  1. گل مژه

داشتن یک گل مژه تقویت عادی و بی آسیبی است که سبب برآمدگی کوچکی در لبه (داخل یا خارج) از پلک شما می‌ شود.

این دراثر یک غده آلرژی یا ملتهب یا فولیکول مو است.

همینطور بخوانید: چگونه گل مژه را از بین ببریم؟

  1. خراش بر روی قرنیه شما

این تقویت خراش قرنیه ندلگرمیه می شود، یک خراش روی قرنیه هم قادراست اندکی درد ایجاد کند.

خراش قرنیه به آسانی قادراست چشم شما را مالش دهد. متاسفانه، این وضعیت امکان پذیر است احتیاجمند توجه دکتری باشد، اما بی قرار نباشید معالجه آن آسان است.


  1. قرنیه ملتهب یا آلوده

این وضعیت که کراتیتیس یا کراتیت ندلگرمیه می شود، می‌ تواند بنابراین عفونت باکتریایی یا ویروسی در چشم شما رخ دهد.

این تقویت وقتی اتفاق می افتد که شما چشم هایتان را زیاد مدت بسته باشید و یا با جسمی کثیف ارتباط داشته باشد.


  1. وجود چیزی در چشم شما

وجود چیزی در داخل چشم شما امکان پذیر است واضح به دید برسد، اما گاهی اوقات می ‌تواند بدون جلب توجه تا وقتی که احساس درد داشته باشید، در داخل چشم شما باقی بماند. امکان پذیر است گرد و غبار یا فقط یک مژه‌ بلند در داخل چشم شما باشد، اما اگر آن را درست خار ننمایید، می ‌تواند سبب درد و سوزش شود.

همینطور بخوانید: خارج کردن جسم خارجی از چشم

  1. عفونت سینوس

همواره این عفونت به عنوان سینوزیت خوانده می شود و قادراست درد در یک یا هر دو چشم ایجاد کند. فشار در یکی از حفره های سینوسی پشت چشم شما ایجاد می شود، که سبب درد می شود. این قادراست بدون توجه دکتری بدتر شود.


  1. عصب اپتیک متورم

این نیز به عنوان اپتیک نوریتیس شناخته می شود، عصب اپتیک عصبی است که چشم شما را به مغز متصل می کند و به اسکن و ردیابی یاری می کند. نشانه ها دیگر امکان پذیر است شامل از دست دادن بینایی و درد زمان نگاه به عقب و جلو باشد.


معالجه درد چشم چیست؟

معالجه برای این گونه درد بسته به تقویت یا دلیل مختلف است. شما بایست نمایان نمایید که مسئله چیست و اگر به معالجه دکتری احتیاج دارید و یا می ‌توانید مسئله را خودتان حل نمایید، این موضوع را نمایان نمایید.

برخی تقویت، نظیر التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت ، خراش روی چشم و قرنیه آلوده یا ملتهب، احتیاج به قطره‌ های ضد باکتری دارند تا التیام یابند. در حالی که خراش ‌ها گاهی به تنهایی التیام می ‌یابند، در صورتی که هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است، عاقلانه است که به دنبال معالجه حرفه ‌ای باشید.

اگر التهاب ملتحمه توسط آلرژی ایجاد شده باشد، و یا اگر سینوزیت داشته باشید، امکان پذیر است به جای آن آنتی‌ هیستامین تجویز شود.

دیگر تقویت امکان پذیر است احتیاج به کورتیکواستروئیدها یا قطره های ضد ویروسی داشته باشند. چیزهایی که می توانند در خانه معالجه شوند، گاهی اوقات امکان پذیر است با کمپرس گرم یا در مورد چشم های خشک با قطره چشم ها کم شدن یابد.

هر دلایل مختلف است، درنتیجه باارزش است که قبل از امتحان کردن هر نوع گزینه معالجه ای بدانید با چه مسئلهی سر و کار دارید. به طور متداول بایست با دکتر مشورت کرد چون تقویت چشم می ‌تواند جدی باشد.

همینطور بخوانید: چگونه چشم خود را تثبیت کنیم

نحوه پیشگیری از درد چشم

چندین راه برای پیشگیری از درد وجود دارد و ترکیب روش‌ های چندگانه می ‌تواند سبب کم شدن درد چشم شود. برای پرهیز از درد دراثر چشم ‌های خشک، شما می ‌توانید با مصرف یک دستگاه بخور، محیط خود را مرتب کردن نمایید، به چشمان خود یک استآسان از صفحات الکترونیکی بدهید، و یا از قطره چشمی به صورت منظم مصرف نمایید.

با مصرف درآوردن لنزهای طبی از چشم هایتان هر شب قبل از این که به رختخواب بروید، از عفونت و یا التهاب قرنیه پرهیز نمایید. تلاش برای پرهیز از مالیدن چشم‌ها می‌توانید از خراش‌های عمیق روی چشم‌های خود پرهیز نمایید. با تلاش برای پرهیز از مالیدن چشم‌ ها می‌ توانید از خراش ‌های عمیق روی چشم ‌های خود پرهیز نمایید.

مسائل دیگر قادراست با لوازم آرایش منقضی شده، مصرف نکردن از عینک محافظ در زمان کار با شعله های آتش، ابزار یا مواد دیگر، و معالجه نکردن آلرژی از ابتدا ایجاد شود. شستن صورت هر شب قبل از رفتن به رختخواب می ‌تواند در این مورد کارساز باشد.


چرا معالجه و پرهیز از درد باارزش است

شما هر روز از چشم ‌های خود برای خواندن، رانندگی، کار، و… مصرف می ‌نمایید. متاسفانه اگر درد چشم مشکل ای جدی باشد می ‌تواند منجر به از دست رفتن بینایی شود. در حالی که گاهی تقویتی که سبب درد در چشم‌ های شما می ‌شود، در زیاد ‌مدت زیان آور نیست، شما بایست از احتیاط زیادتر در هر موضوعی مصرف نمایید. درنتیجه اگر گرفتار مسئله چشمی شدید هر ه زودتر به دکتر رجوع نمایید.

مسائل چشمی ویژهی وجود دارد که هرگز نبایست چشم پوشی کرد زیرا این مسائل علامت از دست دادن بینایی هستند. این مسائل شامل نظر مبهم مداوم یا مکرر مبهمرنگ آمیزی رنگ، کم ‌رنگ شدن رنگ ‌ها، ظهور نور فلاش در وقتی که واقعا وجود ندارد، و ظهور تصویر مسدود شده در وقتی که واقعا چیزی مانع از آن نشده است.

هر وقتی که درد درون یا اطراف چشم خود را نادیده می‌ گیرید، بینایی یا مسائل دیگر را به ریسک می‌ اندازید. رجوع به دکتر کارشناس و شناسایی زودزمان قادراست بینایی شما را نجات دهد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد