آسیب‌های پنهان ویروس کرونا! | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

آسیب‌های پنهان ویروس کرونا! | پزشکی


اگر شما هم این روزها برای نجات از ویروس کرونا، دست به دامان مواد شوینده شده‌اید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

تمام می‌دانیم جهت جلوگیری از دچار به ویروس کرونا، ضروری است لوازم خریداری شده ضدعفونی یا شستشو شوند، برای همین است که زیادتر مردم جهان، این روزها بلافاصله پس از خرید، اکثر میوه، سبزیجات و… را  جهت شستشو با مایع ظرفشویی مستقیم به سینک ظرفشویی منتقل می‌کنند.

اما بایست مواظب باشید، پس از نابودی ویروس کرونا از روی سطوح، مایع ظرفشویی به جا مانده را نخورید. شاید با خود بگویید، مگر ما مایع ظرفشویی می‌خوریم؟!

بله اگر آبکشی ظروف، میوه و سبزیجات را جدی نگیرید، هر روزه مقادیر بیشتری مواد شوینده را زمان پخت‌وپز و … وارد خوراکی های خود می‌نمایید. اگر مواد شوینده، به مناسبی آبکشی نشوند روی سطوح باقی می‌نظیر و به علت فایده‌های شیمیایی ویژه خود، می‌توانند به راحتی وارد جسم انسان شوند که این امر در دراز مدت با ضرر‌های جدی و جبران ناپذیر برای معده همراه خواهد بود.

حالا سوال این است که چگونه از آبکشی کامل مایع ظرفشویی از سطوح متفاوت مطمئن شویم؟ جواب این سوال به فاکتور های متفاوتی همانند فشار آب، روش‌‌ی درست شستشو، فرمولاسیون مواد شوینده و سختی آب ارتباط دارد.

جالب است بدانید افزون بر فرهنگ شستشو در نقاط متفاوت جهان، یکی از کلیدی‌ترین موارد جهت آبکشی آسان، سختی آب است و هر چه آب دارای سختی بالاتری باشد، پاک کنندگی و آبکشی مواد شوینده از میزان،  سخت‌تر خواهد شد، از سوی دیگر مواد شوینده در آب سخت کف کمتری تولید می‌کنند و بنابراین سبب استفاده زیادتر مواد شوینده و آب می‌شوند.

احتمال اینکه به علت سختی آب هریک از ما حداقل یکبار شوینده‌ای را خورده باشیم خیلی بیشتر است.

حال منظور از سختی آب چیست؟

آب سخت، آبی است که در آن میزان بیشتری مواد معدنی حل شده، عمدتا یون‌های کلسیم و منیزیم وجود دارد.  همواره بسته به مقدار سختی، آب‌ها را به چهار گروه تقسیم می کنند:

الف) آب های روش : مقدار سختی بین ۰ تا ۷۵ میلی گرم در لیتر

ب) آب های نیمه سخت: مقدار سختی بین ۷۵ تا ۱۵۰ میلی گرم در لیتر

ج) آب های سخت: مقدار سختی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در لیتر

د) آب های خیلی سخت: مقدار سختی بیش از ۳۰۰ میلی گرم در لیتر

طبق معیار شماره ۱۰۵۳ موسسه معیار و تحقیقات صنعتی ایران ، مقدار حدبیشتر مطلوب سختی در آب، ۲۰۰ میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم و حدبیشتر مجاز آن ۵۰۰ میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم است.

البته مقدار سختی آب در نقاط متفاوت کشور با توجه به فاکتور های متفاوت همانند مقدار رطوبت، جنس خاک و … مختلف است و هرچه به سمت مناطق کویری پیش برویم سختی آب نیزعمدتا زیاد شدن نمایان می‌کند.

برای مثال سختی آب نقاط متفاوت تهران بین ۲۱۰ الی ۷۰۰، در شهری همانند بوشهر به صورت میانگین ۶۰۰ و در ارومیه ۹۲ است.

بنابراین می‌توان گفت هرچقدر سختی آب در محل زندگی شما زیادتر باشد، بایست وقت زیادتری را صرف شستشو و آبکشی مواد شوینده نمایید، برای مثال کف مایع ظرفشویی و در نهایت مقدار استفاده آن در نقاط متفاوت جهان و حتی کشور مختلف است و آنچه بیش از تمام باارزش به دید می‌آید آگاهی مردم از سختی آب استفادهی خود و شناخت از فرمولاسیون شوینده‌ها است، امکان پذیر است شوینده‌های داخلی نیز نظیر خیلیی از محصولات دیگر همانند ضدآفتاب‌ها و …  با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور، زیادتر جوابگوی احتیاجهای ما باشند.

در پایان به یاد داشته باشیم که علی رغم سختی آب مختلف در کشور، متاسفانه ایران عزیز ما در میان کشورهایی قرار دارد که سالانه نزدیک به ۸۰ درصد ذخیره آب در دسترس خود را استفاده می‌کنند و با این وجود همچنان هر روزه حجم بالایی از آب شرب شهری برای شستشوی ظروف به فاضلاب تبدیل می‌شود.

منابع:

https://www.scaleguard.co.uk/hard-water-areas.html

https://www.ariel.co.uk/en-gb/how-to-wash/how-to-do-laundry/washing-in-hard-water


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد