۴ دلیل مخفی درد مثانه | علت تیر کشیدن مثانه و واژن چیست؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

۴ دلیل مخفی درد مثانه | علت تیر کشیدن مثانه و واژن چیست؟ | پزشکی


اغلب خانم های که از درد مثانه رنج می‌برند عمدتا گرفتار عفونت هستند، اما این تنها علت درد مثانه نیست.

درد مثانه قادراست نشانه ها هرچیزی از یک عفونت جزئی تا یک مریضی جدی نظیر سرطان باشد.

خبر مناسب این است که سرطان مثانه نادر است و درد مثانه همواره جدی نیست. اما این بدان معنا نیست که بایست آن ‌را نادیده گرفت، زمانی که در ناحیه لگن یا پایین شکم درد دارید امکان پذیر است مسئله از مثانه باشد.


چطور دریابیم که درد مثانه مان بی قرار‌کننده است یا بی‌ریسکی؟

پزشک نازما وای. سیدیکو، استادیار و مدیر تحقیق مریضی‌های خانم ها جراحی زیبایی لگنی در دانشکده‌ی دکتری دورهام دانشگاه دوک کارولینای شمالی می‌گوید، به دیگر علامت‌هایی که دارید توجه نمایید، به‌ویژه اگر همراه درد مثانه، خون نیز در ادرارتان باشد.

زمانی خانم‌ها درد مثانه دارند، بایست آزمایش دهند. این آزمایش بایست برای شناسایی عفونت دستگاه ادراری و سرطان مثانه انجام شود و دیگر تقویت در دنباله لیست شده‌است:


  • عفونتهای دستگاه ادراری

  • عفونت‌های دستگاه ادراری (گاهی اوقات عفونت مثانه ندلگرمیه‌ می‌شود) به خانم ها زیادتر از آقایان ضرر می‌رساند، دلیل آناتومی ساده‌ی جسم آنانست.

    مجرای ادرار خانم هاه به قسمت‌هایی که دارای باکتری‌های طبیعی‌اند (نظیر مقعد و واژن) نزدیک‌تر است. همینطور طبق دید موسسه ملی مریضی‌های دیابت و گوارشی و کلیه، نسبت به مجاری ادرار آقایانه کوتاه‌تر است.

    درد مثانه‌ دراثر عفونت‌های دستگاه ادراری امکان پذیر است در هر سنی اتفاق بیافتد. در خانم ها جوان، ادرارهای مکرر همراه با درد، یکی از نشانه ها رایج عفونت‌های دستگاه ادراری است.

    نشانه ها در خانم ها مسن‌تر قادراست مختلف باشد اما به طور متداول این نشانه ها شامل دردهای عضلانی، درد شکم، خستگی مفرط و ضعف است.

    ملاقات با دکترتان برای معالجه با آنتی‌بیوتیک‌هایی نظیر کیپرو (کیپروفلاکسین) یا باکتریم (تریمپتوپریم- سولفامتاگزول) که همواره عفونت دستگاه ادراری را ازبین می‌برند، از ارزش ویژه‌ایی برخوردار است.

    اگرچه بدون معالجه نیز امکان پذیر است عفونت ازبین رود، اما آنتی‌بیوتیک‌ها قادراست خوب شدن را شتاب قسمتند و نشانه ها ناراحت‌کننده را سریعا از بین ببرد. آشامیدن مایعات بی‌شمار و ادرار مکرر نیز به معالجه عفونت و مریضی یاری خواهد کرد.

    همینطور بخوانید: دلیل اسپاسم مثانه چیست

  • التهاب مثانه بینابینی

  • طبق گفته‌ی انجمن مریضی‌های دیابت، کلیوی و گوارشی زیادتر از ۳ میلیون زن امریکایی با درد لگن وابسته به التهاب مثانه بینابینی زندگی می‌کنند. پزشک سیدیکو می‌گوید، التهاب مثانه بینابینی شکل حاد سندرم درد مثانه است. زخم‌ها و یا دیگر تغییرات زیاد مدت در جدار مثانه امکان پذیر است سبب درد شود.

    مطابق با گفته‌ی انجمن، مسائل مثانه دراثر التهاب مثانه بینابینی امکان پذیر است از حساسیت تا درد شدید تغییر کند. فاکتور دیگری که سبب التهاب مثانه بینابینی می‌گردد، قاعدگی خانم هاه است که به بدتر شدن درد مثانه منجر می‌شود.

    التهاب مثانه بینابینی به‌دلیل عفونت ایجاد نمی‌شوند، اگرچه علامت‌ها امکان پذیر است یکسان عفونت باشند. طبق دید انجمن، اگرچه تاکنون متوجه دلیل نشده‌ایم، اما یکی از تئوری‌ها حاکی از این است که احتمالا بروز این تقویت به التهاب مربوط است.

    موارد معالجه ای التهاب مثانه بینابینی شامل گشاد کردن و پاک کردن مثانه، استفاده داروهای غذا و یا مصرف برانگیختن عصبی الکتریکی جهت تسکین درد می‌شود. اما هیچ معالجه شناخته شده‌‌ی ویژهی برای آن وجود ندارد.

    گاهی‌اوقات گزینه‌ی جراحی مطرح می‌شود و معالجه در موارد حادتر، وقتی که مثانه به‌شدت ضرر دیده امکان پذیر است جراحی مبنی بر برداشتن مثانه باشد.

    همینطور بخوانید: پیامد حفظ کردن ادرار

  • تغییرات در سیستم تناسلی

  • پزشک کارل لوبر، کارشناس و اورولوژیست در مرکز جراحی ترمیمی و دکتری لگن خانم ها در مرکز دکتری سان‌دیگو و استاد بالینی دانشکده‌ی دکتری دانشگاه کالیفرنیا، سان‌دیگو می‌گوید، درد مثانه در خانم ها همینطور امکان پذیر است دراثر نازک شدن پوست واژن باشد.

    او توضیح می‌دهد که: این امر آتروفی خوانده می‌شود و اکثر شیوع آن در مواردیست که یائسگی بافت‌های اطراف واژن را از استروژن محروم سازد. استروژن غذا یاری نمی‌کند اما کرم استروژن واژینال امکان پذیر است نشانه ها را تقلیل دهد.

    به‌گفته‌ی پزشک لابر، با دکترتان درمورد درد لگن و مسئلهتان صحبت نمایید، زیرا یاری می‌کند تا افزون بر کشف مسئله اصلی، نقطه‌ایی که مسئله در آن نهفته است را بیابید.


  • سرطان مثانه

  • سرطان مثانه نادر است، مخصوصا در خانم ها. طبق گفته‌ی انجمن سرطان امریکا، سالانه از محدوده ۷۴۰۰۰ شناسایی سرطان مثانه در ایالات متحده، فقط محدودها ۱۸۰۰۰ نفر از آنان زن هستند.

    از رایج‌ترین نشانه ها، وجود خون در ادرار است؛ همینطور بعضی از خانم ها درزمان ادرار، احساس سوزش و درد دارند. معالجه سرطان مثانه شامل جراحی، شیمی معالجه ای و پرتومعالجه ای می‌شود.

    مطابق با دید انجمن سرطان امریکا، زیادتر مردم برای برداشتن تومور یا تومورها به جراحی احتیاج دارند. در موارد حاد، تمام یا قسمتی از مثانه نیز بایست برداشته شود.

    همینطور بخوانید: نشانه ها سرطان مثانه

    لزوم تشخیص، اما نه یک شناسایی شخصی

    سیدیکو می‌گوید که، مد دید گرفتن اینکه آیا رحم و دیگر هیکل‌های سیستم خانم هاه‌ی بدن، در حالی که به مثانه خیلی نزدیک هستند، قادراست سبب درد مثانه شود یا نه از ارزش ویژه‌ایی برخوردار است. او توضیح می‌دهد، آشفتگی عملکرد کف لگن (نظیر تنگی و یا اسپاسم عضلات لگن) همواره با درد مثانه همرا است و قادراست درد مثانه را بیشتر شدن کند.

    سیدیکو می‌گوید: اگر هیچ یک از این نشانه ها وجود ندارد و شخص مداوم درد مثانه داشته باشد، همواره مربوط به ‘سندرم درد مثانه’ است که به وضعیت دردناک مثانه ذکر دارد که دیگر احتمالات نظیر عفونت مجاری ادرار و سرطان از بین می‌رود.

    واقعیت باارزشی که خانم ها بایست به‌خاطر داشته باشند این است که مسائل مربوط به درد مثانه را خودتان شناسایی ندهید. شناخت و معالجه مسئله قادراست به ذهن و جسم یاری فراوانی نماید.


    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد