رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 | افراد دیابتی چگونه لاغر شوند؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 | افراد دیابتی چگونه لاغر شوند؟ | پزشکی



در حال حاضر رایجات بیشتری در مورد روزه گرفتن متناوب و خاصیت ها خوراکی میل کردن فقط در بازه های نمایان و تعیین شده برای مردم مبتلا به دیابت گونه ۲ وجود دارد. امکان پذیر است منظور از روزه متناوب خوراکی میل کردن فقط در ممحدودهه بین ظهر تا ساعت ۸ بعدازظهر به دید برسد ، یا امکان پذیر است شامل دوره های روزه گرفتن ۲۴ تا ۴۸ ساعت یا زیادتر باشد، یا امکان پذیر است این برنامه در طی ۲۴ ساعته شما را به دو نوبت خوراکی ممحدوده کند.

اما آیا دستکاری کردن بازه وقتی خوراکی میل کردن برای مردم مبتلا به دیابت گونه ۲ که می‌خواهند رژیم خوراکی جدیدی را امتحان کنند خوب خواهد بود؟ اگرچه تحقیقات ممحدوده است، اما مطالعات کوتاه مدت نشان می دهد که این امر امکان پذیر است به بعضی مردم در کم شدن وزن یاری کند. به علاوه، یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ در BMJ نشان می دهد که روزه داری متناوب حتی امکان پذیر است به کنترل دیابت گونه ۲ نیز یاری کند. اگر می خواهید آن را امتحان نمایید، این ایده های خوراکی سالم را در دید بگیرید و قبل از تلاش برای روزه گرفتن به مدت زیاد تر از یک کارشناس غذا یاری بگیرید و با دکتر تان نیز مشورت نمایید.

Erin Palinski-Wade، مربی معتبر دیابت یک رژیم دو روزه دیابت را ایجاد کرده و منوی ساده و و در عین حال خوشمزه را تدارک دیده است. در این رژیم خوراکی ضروری نیست کربوهیدرات، کالری، چربی یا هر چیز دیگری را بشمارید، تمام کاری که بایست انجام دهید این است که از روش ویژه خوراکی میل کردن پیروی نمایید که در آن دو روز در هفته کالری می سوزانید و بقیه هفته را غذا می نمایید.

همینطور بخوانید: روزه متناوب چیست

نحوه کالری سوزاندن و غذا

در دو روز ویژه به سوزاندن کالری، منوی خوراکی تان را با خوراکی های کم کالری و کم کربوهیدرات را که شامل سوپ های خوشمزه، خوراکی های تفت داده شده خوشمزه و اسموتی خانگی خوش مزه است، پر می نمایید. از این طریق با صرف تنها ۶۵۰ کالری، اما بدون گرسنگی یا هوس، به لطف سه نوبت خوراکی خوشنودی قسمت و یک میان نوبت، اولین قدم برای کم شدن وزن را برمی دارید. این کار متابولیزم شما را به وضعیت چربی سوزی منتقل می ‌کند، که سبب کم شدن سلول‌ های چربی می ‌شود و به کم شدن التهاب و مقاومت انسولین نیز یاری می‌ کند.

پنج روز دیگر هفته، شما متابولیسم خود را با ۱۵۰۰ کالری سوخت رسانی می نمایید. انتخاب این ۱۵۰۰ کالری با الهام از رژیم مدیترانه صورت می گیرد، یک روش میل کردن که طبق مطالعات صورت گرفته اثبات شده که سبب کم شدن التهاب و مقاومت به انسولین معکوس می شود.

این روشی است که این رژیم خوراکی دیابت را اثرگذار کرده و سبب از دست دادن وزن می شود.


صبحانه روزهای چربی سوزی:

این را دو روز در هفته میل کنید: خاگینه پخته شده با دو عدد سفیده تخم مرغ، نصف فنجان پیاز و فلفل پخته شده به همراه ۱ فنجان ماست کم چرب.

صبحانه روزهای غذا:

این را پنج روز در هفته میل کنید: پارافیت ماست آماده شده با ۱ فنجان ماست کم چرب، با لایه ای از نصف فنجان غلات سبوس دار و ۱ فنجان تمشک، و در نهایت ۱ قاشق خوراکی خوری گردو خرد شده برای تزئین روی پارافیت.

همینطور بخوانید: صبحانه خوب مردم دیابتی

ناهار روزهای چربی سوزی:

این را دو روز در هفته میل کنید: سوپ هویج با شوید به علاوه ۱ فنجان زغال اخته تازه

ناهار روزهای غذا:

این را پنج روز در هفته میل کنید: یک ساندویج رپ (Wrap) درست شده با میزانی نان، ۵ اونس سینه بوقلمون، ½ فنجان فلفل تند خرد شده، ¼ فنجان پیاز خرد شده، ¼ فنجان گوجه فرنگی خرد شده، ۱ قاشق خوراکی خوری هوموس (گونهی سس) به علاوه یک فنجان سالاد باغ

شام روزهای چربی سوزی:

این را دو روز در هفته میل کنید: کباب جوجه گریل شده؛ ½ فنجان کدو سبز پخته شده، ¼ عهده پاستا سبوس دار، ۱ لیوان شیر ۲ درصد

شام روزهای غذا

این  را پنج روز در هفته میل کنید: سوپی متشکل از گوشت، میزانی سیب زمینی، ½ فنجان سبزیجات به همراه میزانی روغن زیتون.

میان نوبت روزهای چربی سوزی:

انگور قادراست مناسبترین میان نوبت برای روزهای چربی سوزی این رژیم خوراکی باشد.

میان نوبت روزهای غذا:

این را پنج روز در هفته میل کنید: سیب خرد شده به همراه دارچین؛ ۱ فنجان شیر ۲ درصد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد