مهمترین علائم بارداری که زود مشخص می شوند ( بارداری زودهنگام ) | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

مهمترین علائم بارداری که زود مشخص می شوند ( بارداری زودهنگام ) | پزشکی


آیا شما حامله هستید؟ اگر می خواهید این موضوع را زودتر متوجه شوید به دنبال نشانه ها بارداری زودزمان باشید. بعضی از اولین نشانه ها بارداری می توانند فقط پس از گذشتن چند هفته کوتاه بروز کنند. این نشانه ها را کارشناسان مامایی سایت ژرسه در این مقاله به طور کامل برای شما شرح می دهند. به مشاهده مطالب زیادتر می توانید به وب سایت ژرسه رجوع نمایید.

نشانه ها بارداری زودزمان:

  • دوره پریود به تاخیر افتاده است
  • خستگی
  • حساسیت به بو
  • حال بد صبحگاهی
  • دوری از خوراکی
  • نوسانات خلقی
  • تغییرات سینه
  • تکرر ادرار
  • نفخ

قبل از اینکه حتی تست حاملگی را انجام دهید و با اعتماد بدانید که بچه خود را حامله هستید ، امکان پذیر است گرفتار بعضی نشانه ها بارداری زودزمان شوید که شما را گیج کند.

اما از آنجا که خیلیی از این نشانه ها بارداری زودزمان یکسان نشانه های است که شما قبل از آغاز پریود دارید ، شاید نتوانید شناسایی دهید که قطعا باردار هستید. خانم ها همواره بایست بعد از تاخیر یک دوره پریودی به اولین نشانه نمایان بدن، توجه کنند. در حالی که آزمایشات بارداری و دکتر شما می توانند جواب قطعی را ارائه دهند ، در اینجا ۹ نشانه ها بارداری زودزمان ذکر شده است که امکان پذیر است نشان دهد شما باردار هستید:

بارداری زودزمان با تشخیص، تاخیر پریودی:

کاملا واضح است ، اگر شما یک دوره پریودی خود را از دست داده اید (به ویژه اگر دوره های شما نظیر ساعت عمل کند) ، به احتمال بیشتر به بارداری خود شک نمایید و به همین علت تاخیر در دوره عادت ماهانه نشان از نشانه ها بارداری زودزمان دارد. تقریبا تمام مادرانی که تجربه دوم بارداری دارند، این موضوع را به مناسبی درک می کنند.

بعضی از زنان بعد از اینکه باردار شدند، دوره ای کوتاه خونریزی دارند. در واقع این خونریزی لانه گزینی است ، اما قادراست با آخرین دوره قاعدگی شما اشتباه شود. درنتیجه شما امکان پذیر است متوجه نشوید که ابتدای دوره پریود خود را از دست داده اید. ارتباط بین پریود و بارداری را زیادتر بخوانید.

خستگی

تصور نمایید که یک کوله پشتی حمل می نمایید که هر روز اندکی وزن آن زیادتر می شود، بدون اینکه به کوهنوردی بروید، کاملا خسته شده و هر چه زیادتر استآسان می نمایید، این حس خستگی و گیجی زیادتر همراهتان است. این گونه خستگی، از نشانه ها بارداری زودزمان در خانم ها است.

حساسیت به بو

حس بویایی یک نشانه بارداری زودرس است که سبب می شود بوها خفیف یا قوی و یا ناپدید شوند و هیچ بویی را احساس ننمایید. از آنجایی که این یکی از اولین نشانه ها بارداری است که خیلیی از خانمها گزارش می کنند ، اگر ناگهان گیرنده بویایی شما حساس تر شود و به راحتی هر بویی را احساس کند ، امکان پذیر است جنین در حال تشکیل شدن باشد.

مریضی صبحگاهی یا وضعیت تهوع

وضعیت تهوع، احساسی همراه با گیجی است که به مریضی صبحگاهی معروف است و قادراست در هر ساعت از روز شما را آزار دهد – و به طور متداول از وقتی آغاز می شود که محدوده ۶ هفته باردار باشید ، هرچند که حتی قادراست در هر کسی مختلف باشد .

هورمون ها ، به طور عمده زیاد شدن میزان پروژسترون (استروژن و hCG را نشان می دهند) ، می توانند سبب کند شدن عملکرد معده شوند ، بنابراین این نشانه ها بارداری زودرس را در حس بد و وضعیت تهوع صبحگاهی نشان می دهند.

دوری از خوراکی

بینی استثنائی حساس شما امکان پذیر است مسئول یکی دیگر از نشانه ها بارداری زودزمان باشد. این نشانه بارداری زودرس توسط هر چیزی امکان پذیر است خود را نشان دهد مثلا از میل کردن مرغ، شخص باردار امتناع می کند و یا علاقه بیشتری به میل کردن بعضی سالاد ها دارد و یا اینکه از مواد خوراکی که ترش باشد زیادتر خوشش می آید، زیرا حال روحی و مزاجی او را مناسب می کند.

نوسانات خلقی

تغییرات هورمونی سبب می شود که در هر شخص باردار، نوسانات روحی ایجاد شود که این گونه نوسانات به شکل متداول از نشانه ها بارداری زودزمان است. زمانی حداقل ۴ هفته از بارداری می گذرد، شخص به طور طبیعی احساس خستگی می کند و در سه ماهه اول گرفتار نگرانی و تهوع بیشتر می شود. درنتیجه استرس سبب نوسانات خلقی او می شود. در کل حاملگی، سبب می شود زندگی شما گرفتار تغییر شود و حتی امکان پذیر است در خوابتان آشفتگی ایجاد شود. دلهره داشته باشید اما به مرور تمام چیز مناسب می شود.

تغییرات سینه

سینه‌ها متورم می شوند، در بخش برآمدگی پستان، تغییراتی رخ می دهد که امکان پذیر است در اوایل بارداری آن را تجربه نمایید. هورمون‌های استروژن و پروژسترون زیادتر ترشح می‌شوند، این نشانه ها بارداری زودزمان اولیه است. اگرچه قسمتی از مهیا سازی جسم شما برای تولید شیر نیز محسوب می‌شود.

سینه‌های شما (حلقه های اطراف نوک سینه‌های شما) تیره‌تر می‌شوند و قطر آن زیاد شدن می‌یابد. شما همینطور احتمالاً متوجه خواهید شد که برجستگی های ریز و درشتی در اندازه های مختلف بر روی سینه خواهید شد ، این برجستگی ها ، به نام توبول های مونتگومری ، همیشه وجود داشتند ، اما اکنون آنان می خواهند روغن های زیادتری تولید کنند که نوک سینه های شما را پس از آغاز غذا بچه چرب می‌کند و از خشکی آن پیشگیری می کند.

تکرر ادرار

دو تا سه هفته پس از بارداری ، امکان پذیر است متوجه زیاد شدن احتیاج به ادرار شوید. این احساس ناخوشایند هموارهً دو تا سه هفته پس از حامله شدن است، به علت هورمون حاملگی که سبب زیاد شدن جریان خون به کلیه ها می شود، و تکرر ادرار نیز در شخص حامله رخ می دهد. رحم در حالپرورش است و آغاز به اعمال فشار بر مثانه می کند و سبب می شود شخص حامله مدام احساس ادرار داشته باشد. اگرچه این یکی از نشانه ها زودزمان بارداری نیست ، اما در سه ماهه اول قطعا زیاد شدن می یابد.

نفخ در بارداری زودزمان

اگر دکمه شلوار جین شما بسته نمی شود و شما تغییری در چاقی خود احساس نمی نمایید پس گرفتار نفخ حاملگی شده اید و این اوایل حاملگی در بارداری زودزمان متوجه می شوید. شناسایی نفخ حاملگی در اوایل بارداری سخت است، زیرا شبیه به نفخ قبل از پریود است ، اما این یکی از نشانه ها زودزمان بارداری است که خیلیی از زنان بعد از مدت اندکی این موضوع را متوجه می شوند. متأسفانه نفخ اکثر با یبوست همراه است. گرفتن میزان خوب فیبر در رژیم خوراکی شما قادراست به از بین بردن نفخ یاری کند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد