آیا با آزمایش ژنتیک می‌توان لاغر شد؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

آیا با آزمایش ژنتیک می‌توان لاغر شد؟ | پزشکی



اگر شما هم به دنبال راهی برای کم شدن وزن و رسیدن به تناسب هیکل باشید، احتمالا در مورد رژیم خوراکی بر اساس ژنتیک چیز هایی شنیده اید. اما آیا رژیم خوراکی مبتنی بر ژنتیک روش رسیدن به تناسب هیکل است؟

پزشک نرگس دماوندی، می گوید ” شما برای مصرف اثربخش از یک ماشین، حتما توضیحات دفترچه راهنمای آن را مطالعه می نمایید. نتیجه تست ژنتیکی هم دقیقا دفترچه راهنمای جسم شما خواهد بود. “

 مصرف ژنتیک برای رسیدن به وزن خوب و تناسب هیکل یکی از شیوه هایی است که در خارج از کشور مورد مصرف قرار می گیرد. اگر بخواهید از این نوع تست های ژنتیک در خارج از کشور مصرف نمایید، چیزی نزدیک به ۲۰۰ یورو بایست پرداخت نمایید.

این درحالی است که این تست ها در داخل ایران و با هزینه خیلی کمتر قابل انجام است. مای ژن (Mygene) ، یکی از این نوع تست های ژنتیکی در ایران است که با مصرف ژنتیک، اطلاعات اهمیتمندی در مورد حساسیت های خوراکی و توانایی های ورزشی‌تان خواهد داد. این هزینه را شما یک بار در طول زندگی و برای گرفتن اطلاعات ژنتیکی، اثر آن ها بر تندرستی‎، انتخاب رژیم خوراکی خوب و احتیاجهای غذا‎ای تان پرداخت می نمایید.

 در دنباله به تحقیق دقیق ‌و تخصصی موارد ذکر شده می پردازیم.

  • انتخاب مناسبترین روش زندگی و رژیم خوراکی برای شما

به تازگی مطالعه ای در زمینه تحقیق اثر رژیم های خوراکی متفاوت بر مردم انجام شده است و نشان داده است مردمی که مطابق با ژنتیک خود از رژیم های خوراکی پیروی می کنند، زیادتر از دیگرین به نتیجه مطلوب رسیده اند. اما این یعنی چی؟

مردم با یکدیگر مختلف اند و این فرق از ژنتیک ما منبع می‌گیرد.

ژنتیک است که رنگ چشمان ما را نمایان می کند وهمین ژنتیک نیز حساسیت جسم ما به کربوهیدرات ها و چربی ها را معین می کند. احتمالا دیده اید مردمی را که معقدند با میل کردن آب نیز چاق می شوند اما در مقابل دوستانی نیز دارند که هر چه خوراکی میخورند اثری بر وزن و ظاهر آن ها ندارد. خب این دقیقا اثر ژنتیک مردم بر حساسیت به مواد خوراکی است. یک نفر امکان پذیر است حساسیت بالایی به چربی ها داشته باشد در حالی که شخص دیگر حساسیت ژنتیکی بالایی به کربوهیدرات ها داشت باشد.

برای مثال اگر حساسیت بالایی به کربوهیدرات ها داشته باشید، استفاده کربوهیدرات ها، حتی به مقدار متوسط مردم دیگر، قادراست سبب مقاومت به انسولین و دچار به دیابت گونه دو شود. استفاده بیشتر چربی ها در مردم با حساسیت بالا به چربی، احتمال دچار به مریضی های قلبی عروقی را زیاد شدن می دهد. هم چنین، این دو گونه حساسیت یعنی حساسیت به چربی ها و کربوهیدرات ها در تعیین مناسبترین رژیم خوراکی نیز اثربخش است. کدام یک برای شما خوب تر است. رژیم خوراکی کم کربوهیدرات یا کم چربی؟

  • تحقیق احتیاج جسم به ویتامین‌های B و D

آگاهی از احتیاج ژنتیکی جسم شما به ویتامین های B و D یکی از گام های اصلی برای جلوگیری از مریضی ها است. شاید سوال سوال کنید چگونه؟

اگر جسم شما فقدان ویتامین B را تجربه کند، ریسک سکته، افسردگی، سقط جنین (البته اگر خانم باشید!) و خستگی مزمن در شما زیاد شدن می‌یابد. هم‌چنین، فقدان ویتامین D، سبب پوکی استخوان، زیاد شدن احتمال سرطان روده بزرگ، چاقی و ام اس می‌شود. آگاهی از این احتیاج خیلی ارزش دارد.

  • حساسیت به کافئین

شاید از خودتان سوال کنید، اگر حساسیت بالایی به کافئین داشته باشم، مگر چه می شود؟ امکان پذیر است برایتان جالب باشد اگر بدانید که استفاده بالای‌ کافئین در مردم با حساسیت بالا به مرور وقت قادراست سبب مریضی‌های قلبی عروقی، کیست تخمدان و سوزش معده ‌شود. در این نوع تست‌ها، افزون بر حساسیت به کافئین، حساسیت به نمک نیز مورد تحقیق قرار می گیرد. احتمالا می دانید که استفاده بیشتر نمک در مردم با حساسیت بالا با ریسک دچار به فشار خون همراه است.

  • تحمل یا عدم تحمل به لاکتوز

تحمل یا عدم تحمل لاکتوز یکی دیگر از مواردی ای است که در این نوع تست ها مورد تحقیق قرار می گیرد. به طور کلی تعداد زیادتری از جمعیت شمال اروپا نسبت به جمعیت‌های دیگر به ویژه جمعیت آسیا و خاورمیانه توانایی تحمل لاکتوز را دارند. لاکتوز قندی است که در شیر حیوانات وجود دارد. پس از شیرخوارگی، جسم بیشتر مردم توانایی تولید آنزیم مورد احتیاج برای هضم لاکتوز را از دست می‌دهند و در عوض باکتری‌های روده عدم موفقیتن قند را انجام می‌دهند. بعضی مردم هیچ احساس ناراحتی نمی‌کنند و بعضی گرفتار دل‌ درد و اسهال ‌می‌شوند. اما در هر حال، در صورت وجود عدم تحمل لاکتوز، استفاده بیشتر شیر متداولی به مرور سبب زیاد شدن ریسک روده برانگیختن‌پذیر، اضافه وزن و سردرد خواهد شد.

خلاصه کلام این که یک نسخه یکسان برای تمام وجود ندارد. اگر به دنبال تناسب هیکل، زیبایی و تندرستی هستید مناسبتر است از تأثیرات ژنتیک بر بدنتان آگاه شوید. برای کسب اطلاعات زیادتر به وب سایت مای ژن رجوع نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد