موارد مهم برای نگهداری گل و گیاه آپارتمانی آلوئه ورا در آپارتمان | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

موارد مهم برای نگهداری گل و گیاه آپارتمانی آلوئه ورا در آپارتمان | پزشکی


یکی از نوع های گیاهی که جزو گل خوب آپارتمان محسوب می شود و می توان آن را در منزلمراقبت کرد، گیاه آلوئه ورا می باشد. این گیاه افزون بر اینکه منزل شما را زیباتر می کتد، خصوصیات معالجه ای بیشتری نیز دارد. زیادتر مردمی که از این گونه گل آپارتمانی در منزل خود دارد افزون بر اینکه از زیبایی های آن مصرف می کنند، خیلی آسان و بدون دردسر از ژل داخل برگ های آن برای زیبایی پوست خود نیز مصرف می کنند.

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از مردمی هستید که بهمراقبت این گونه گل خوب آپارتمان دلبسته هستید؛ و نمی دانید تقویتمراقبت آن به چه صورت است، این مطلب را بخوانید تا با طرزمراقبت از گیاه آلوئه ورا آشنا شوید.

طریقهمراقبت و رشد گیاه آلوئه ورا

امکان پذیر است خیلی از شما این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چگونه از گیاه آلوئه ورا در منزلمراقبت کنیم؟ در جواب به این سوال بایست بگویم که گیاه آلوئه ورا گیاهی شبیه به کاکتوس می باشد که به اسم هایی مثل صبر زرد و همین طور در هندوستان به نام «آیورودا» نیز شناخته می شود. مردمی که دلبسته بهمراقبت این گل آپارتمانی هستند مناسبتر است بدانند کهمراقبت از آن اصلا کار سختی نیست.

مردمی که از این گیاه در خانه دارند برایشان به یک پایه ثابت در پذیرایی، تراس و یا اتاق خواب یا گلخانه تبدیل شده است. این گیاه افزون بر زیبایی خصوصیات معالجه ای بی‌شماری دارد و همین طور در بعضی از موارد به صورت غذا یامحلی مصرف می شود. شما می توانید با ارسال گل خوب آپارتمان یعنی آلوئه ورا برای عزیزانتان آنان را خوشحال نمایید.

دمای خوبمراقبت آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا جزو گیاهانی می باشد که بیشترا در مناطق گرمسیری و خشک پشیوه نمایان می کنند. این گیاه زیبا و معالجه ای به دمای ۱۷ الی ۲۴ درجه سانتی گراد نیاز دارد و مناسبتر است بدانید که در گرما و سرمای بیشتر از بین می رود. اگر قرار است از این گل خوب آپارتمان در منزل خودمراقبت نمایید مناسبتر است به دمایمراقبت ان زیادتر دقت نمایید. اگر محل زندگی شما شب های سرد و روز های گرم دارد مناسبتر است ازمراقبت این گیاه در خانه خود صرفه دید نمایید زیرا در این تقویت گیاه شما ضرر می بیند.

 یکی دیگر از مواردی که درمراقبت مناسبتر این گل آپارتمانی اثر دارد این است که مناسبتر است این گیاه را در بعضی از ساعات روز به تراس یا بیرون ازخانه ببرید تا به آن نور آفتاب به صورت مستقیم بخورد. شما می توانید با ارسال گل آلوئه ورا برای عزیزانتان آنان را خوشحال نمایید.

آبیاری گیاه آلوئه ورا

برای آبیاری گیاه آلوئه اورا مناسبتر است بدانید که هر ۲۲ یا ۱۴ روز یک بار آن را وقتی که خاک آن خشک شد آبیاری نمایید، زیرا که آبیاری بیش اندازه این گیاه سبب می شود که له ضرر وارد شود و خراب شود. توجه داشته باشید که آبیاری به این گونه گیاه بایستی به نوع ای باشد که آب از بخش زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی شما جمع شد فورا آب داخل آن را خارج نمایید. توجع نمایید که آب اضافه سبب می شود ریشه گیاه فاسد شود. شما می توانید با خرید و فشیوه گیاه آپارتمانی آلوئه ورا برای عزیزانتان آنان را خوشحال نمایید.

مطلب ی دیگری که درباره این گیاه زیبا وجود دارد این است که این گیاه در زمستان احتیاج به آبیاری کمتری دارد. گیاه آلوئه اورا در زمستان به خواب می رود و به آب کمتری احتیاج دارد، درنتیجه مناسبتر است آبیاری آن را هر یک ماه یکبار انجام دهید تا گیاه ضرر نبیند. شما می توانید با ارسال گیاه آپارتمانی آلوئه ورا برای عزیزانتان آنان را خوشحال نمایید.

از چه کودی مصرف کنیم؟

یکی از مواردی که برایپرورش و رشد گل و گیاهان ضروری است، کود می باشد. شما بایستی از کود رقیق(آبکی) و یا از گونه نمیه قوی (۱۰-۴۰-۱۰) برایپرورش این گیاه مصرف نمایید. توجه داشته باشید که اگر خاک گیاه ویژهلخیز نباشد، بایستی از کود نیمه قوی مصرف شود. مطلب دیگری که بایست به آن توجه نمایید تا این گل خوب آپارتمان راه پله به مناسبیپرورش کند این است که بایستی کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از اول فضل بهار تا آخر فصل تابستان، به این گل آپارتمانی داد. از کود های گرم و ارگانیک می توان در گیاهانی که در محیط باز بیرون کاشته شده اند، مصرف کرد. شما می توانید با ارسال گیاه آپارتمانی آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنان را خوشحال نمایید.

خاک آلوئه ورا و تعویض گلدان

مرغوب ترین خاک برایپرورش گیاه آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت ۴۰ درصدی با خاک برگ می باشد. توجه داشته این خاک ترکیبی بایستی در یک گلدان سفالی ریخته شود و سپس این گل خوب آپارتمان در آن کاشته شود. مطلب ی دیگری که درباره این گیاه وجود دارد این است که بایستی در زمان خرید گلدان برای این گل ویژه آپارتمان به سایز گل توجه شود. توجه داشته باشید از خرید گلدان کوچک برای این گیاه بپرهیزید. شما می توانید با ارسال گیاه آپارتمانی آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنان را خوشحال نمایید.

وقت تعویض گلدان گیاه آلوئه ورا یک سال بعد از کاشت آن است زیرا در این وقت ریشه های این گیاه به اندازه به اندازهپرورش کرده اند. وقت خوب تعویض خاک این گل خوب آپارتمان نیز هر ۶ ماه یکبار است. مطلب ای که بایست در زمان عوض کردن خاک این گل مخضوص آپارتمان به آن توجه کرد این است بایست حواستان باشد زهکشی گلدان را مسدود ننمایید؛ زیرا وجود زهکشی از فاسد شدن ریشه گیاه پیشگیری می کند. شما می توانید با ارسال گیاه آپارتمانی آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنان را خوشحال نمایید.

تکثیر گیاه آلوئه ورا

برای اینگه گیاه آلوئه ورا را تکثیر نمایید چند شیوه وجود دارد ولی ساده ترین راه برای اینکه این گل خوب را در خانه تکثیر کنیم، پاجوش است. پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده در این فضای گل آپارتمانی هر ۶ ماه یکبارپرورش می کند. این شیوه یعنی این جوانه ها مناسبترین و ساده ترین راه تکثیر گیاه آلوئه ورا در خانه می باشد.

این شیوه به این صورت است که به آهستگی و خیلی آرام این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا نمایید و آن را در گلدانی دیگر بکارید. با این کار بعد از گذشت سه هفته مشاهده خواهید کرد که ریشه های گیاهپرورش خواهند کرد و یک گل آلوئه ورا را به وجود خواهند آورند.

نکات باارزش قبل از خرید آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا احتیاج به نور بی‌شمار و غیر مستقیم دارد.

گیاه آلوئه ورا یکسان با کاکتوس می باشد و نیازی به آبیاری هر روزه ندارد.

گیاه آلوئه ورا نیازی به اسپری کردن برگ هایش ندارد.

خاک گیاه آلوئه ورا نیز بایستی مثل خاک کاکتوس شنی باشد.

توجه داشته باشید که زمان تکثیر این گیاه و جدا کردن پاجوش های آن بایست دقت کرد دربرابر هوا قرار نگیرند.

شما می توانید با ارسال گل آپارتمانی آلوئه ورا برای عزیزانتان آنان را خوشحال نمایید. می توانید این کار را از طریق سایت وی آی پی شاپ انجام می دهید و این گل آپارتمانی را در منزل خودمراقبت د و یا آن را برای عزیزانتان ارسال نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد