مسابقه‌ای برای تازگی؛ خرید خانگی یا خرید پمینا؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

مسابقه‌ای برای تازگی؛ خرید خانگی یا خرید پمینا؟ | پزشکی


خرید مواد خوراکی تازه برای منزل شعار تمام‌ی سحرخیزان برای خرید هر روزه است، اما به تازگی برند پمینا با بیش از ۹۰ محصول خوراکی منجمد متفاوت، تازگی خرید مواد خوراکی هر روزه را به چالش کشیده است.

دنیای صنایع خوراکی همانند تمام‌ی صنایع دیگر پیشرفت چشمگیری داشته است و فناوری‌های روز به‌کار گرفته شده در بعضی مواد خوراکی، در حال تغییر عادات خوراکی مردم است. یکی از باارزش‌ترین این دستاوردها در دنیا، فناوری انجماد فوق سریع است که این روزها توسط برند پمینا در کشورمان برای تهیه‌ی هر روزه صدها تن مواد خوراکی به کار گرفته می‌شود.

این فناوری‌ها و به ویژه انجماد فوق سریع، مزایایی را برای محصولات خوراکی در مقایسه با شیوه قدیمی فراهم کرده که در این مطلب به چند فرق و نمره خرید محصولات منجمد پمینا در مقایسه با خرید خانگی پرداخته و مقدار تازگی هریک را اندازه‌گیری کرده‌ایم.

کدام خرید با کیفیت‌تر است؟

خرید برای خانه همیشه یکسان هم نیست. یک روز امکان پذیر است گوشت و مرغ و سبزیجات با کیفیت بالا نصیبمان شود ولی شخصا را هیچ اعتمادی نیست. در واقع همیشه حتی وسواسی‌ترین خریداران مواد خوراکی هم نمی‌دانند که روز قبل این محصول خوراکی که امروز می‌خرند، در چه تقویتی آماده شده، چون هر روز فروشنده‌ها امکان پذیر است تامین‌کننده‌شان را عوض کنند یا از جای دیگری خرید کنند.

اما چیزی که در مورد برند پمینا می‌توان گفت این است که در هر یک از دسته‌های خوراکی خود از محصولات سبزیجات گرفته تا خوراکی های مهیا‌ی استفاده، تمام مواد اولیه از تامین‌کنندگان طرف قرارداد بلندمدت و دارای معیارهای بالا و نمایان کیفیت آماده می‌شود و دائما بر کیفیت آنان نظارت می‌شود. پمینا، هر روزه صدها تن (بله صدها تن!) مواد اولیه‌ی خوراکی از کشاورزان و کشتارگاه‌های متفاوت آماده می‌کند و تضمین کیفیت آنان بدون دارا بودن معیارها و نظارت مداوم، امکان پذیر نیست. مطلب‌ی دیگر، حفظ همیشگی کیفیت است تا مزه و کیفیت، دستخوش اتفاقات متفاوت نباشد و درنتیجه در این زمینه هم پمینا قادراست خیال استفاده‌کننده را از محصولی که آماده می‌کند آسان کند.

شتاب رسیدن به مرحله‌ی استفاده کدام زیادتر است؟

فرض نمایید امروز برای خانه خرید کرده‌اید و قصد دارید از همان مواد اولیه، یک خوراکی ی تازه و خوشمزه آماده نمایید. در مرحله‌ای که مواد اولیه را می‌خریم و تا مرحله‌ی پخت، کنترل کامل وقت و روند کار دست ماست ولی در مورد قبل آن چطور؟

واقعیت این است که هیچگاه نمی‌توان به طور کامل مطمئن بود، چیزی که از مغازه‌ها به عنوان محصولات خوراکی تازه، چه سبزیجات و چه گوشتی، آماده می‌کنیم کاملا تازه باشد چون حتی فروشنده‌ی مورد اطمینان محله هم خیلی قاطع نقادراست در مورد پشت‌پرده‌ی محصولی که امروز به دستش رسیده است صحبت کند.

زنجیره‌ی تامین، یکی از باارزش‌ترین مرحله هایی است که در طی تولید تا استفاده مواد خوراکی اثر بازی می‌کند و همیشه ایده‌آل آن که رسیدن هر روزه از تولید تا استفاده است در آن اتفاق نمی‌افتد. امکان پذیر است در طی تامین کالا چندین واسطه محصول را دست به دست کنند یا یخچال ماشین حمل‌ونقل خراب شود و یا به هر علت دیگری مثلا آب و هوای بد، محصول امروز به بازار نرسد. در آخر اینکه امکان پذیر است به علت فشیوه نرفتن یک محصول، آن را همچنان در ویترین یک فروشگاه به عنوان محصول روز باز هم ببینید.

اما در محصولات پمینا، این مسیر هر روز و به طور دائم برای صدها تن مواد اولیه از مزرعه تا کارخانه اتفاق می‌افتد و با توجه به احتیاج به تامین هر روزه‌ی مواد اولیه، پمینا سریع‌ترین راه تامین مواد اولیه را در اختیار دارد.

بهداشت و کیفیت حمل‌ونقل کدام زیادتر است؟

رسیدن یک محصول خوراکی در بسته‌بندی بهداشتی و تقویت دمایی خوب به فروشگاه‌ها و سپس به داخل منازل، راز دیگر تندرستی است. در واقع تمام چیز،به تنهایی تازه خریدن نیست. بلکه درست و بهداشتی خرید کردن، مطلب‌ی مکمل خرید تازه است. اما حتی اگر تمام زنجیره‌ی حمل و بسته‌بندی محصولات خوراکی تازه، در تقویت ایده‌آل و از جملهمراقبت در یخچال باشد، بازهم در طی حمل و نقل و یا بعد از خرید، در وقت‌هایی مواد خوراکی یا در دمای اشتباهی حمل می‌شوند و یا دربرابر آلودگی‌ها هستند.

همین مساله مزیت محصولات خوراکی منجمد پمینا را در زمینه‌ی تازگی و تندرستی در برابر خرید هر روزه نشان می‌دهد. پمینا در تمام مرحله های خود از حمل و نقل به کارخانه و سپس قطعه‌قطعه‌سازی، شستشو، بسته‌بندی، انجماد و سپس حمل و نقل به فروشگاه‌ها و از آنجا به منزل، این اعتماد را می‌دهد که محصول در مناسبترین تقویت بهداشتی قرار دارد و بسته‌بندی و تقویت حمل آن، ضامن بهداشت آن در لحظه‌ای است که محصول را می‌خواهید استفاده نمایید.

کدام تا وقت استفاده تازه‌تر می‌ماند؟

بیشتر ما قسمتی از خوراکی و مواد خوراکی تازه‌مان را با خیال خوش به فریزرهایمان می‌سپاریم تا برایمان تازه نگه دارند، اما این شیوه مسائلی را هم با خود به همراه دارد. در فرآیند انجماد، این آب موجود در مواد خوراکی است که یخ می‌زند. فرآیند انجماد خانگی و در فریزرهای عادی همواره فرآیندی وقت‌بر و چندساعته است. این به معنی تغییر بافت سلولی مواد خوراکی در فرآیند انجماد است که خود سبب از دست رفتن تازگی مواد خوراکی تا حد بیشتری می‌شود و به همین علت است که خوراکی ی در فریزر خانگی منجمد شده، مزه و عطر و خصوصیات خوراکی ی تازه را ندارد.

اما پمینا این فرآیند را به گونه دیگری انجام می‌دهد که به آن فرآیند انجماد فوق سریع یا IQF می‌گویند. در این فرآیند، انجماد و یخ زدن مواد خوراکی، به حدی سریع اتفاق می‌افتد که سلول‌های مواد، مجال تغییر شکل و بنابراین از دست رفتن خصوصیات خود را ندارند. پس از این انجماد سریع که در تونل‌های بزرگ سرماساز شکل می‌گیرد، محصول منجمد قادراست در فریزرهای عادی حمل و یامراقبت شود و در وقت استفاده و یخ‌زدایی هم به شتاب، به محصول تازه‌ی اولیه بازگشت کند.

این شیوه که تنها چند دهه است در جهان در شرکت‌های مطرح خوراکی ی منجمد به کار گرفته شده، امروز برای همه ی محصولات پمینا در طبقه‌های متفاوت سبزیجات و محصولات گوشتی و یا خوراکی های مهیا‌ی استفاده به کار گرفته می‌شود.

با وجود تمام‌ی این تمایزها شاید بد نباشد که مجدد سوال اصلی این مطلب را با هم مرور کنیم: مسابقه‌ای برای تازگی؛ خرید خانگی یا منجمد پمینا؟

###پایان خبر


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد