دکتر عظیم دارایی و بیماری بای پولار | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

دکتر عظیم دارایی و بیماری بای پولار | پزشکی


پزشک دارایی روانشناس گفت: بای پولار به مردمی گفته می شود که گرفتار شخصیت دو قطبی هستند و افسردگی شدید دارند.

پزشک دارایی روانشناس بالینی  در مورد دو سیستم عصبی بیماران مبتلا به آشفتگی دو قطبی بیان کرد: مردم بای پولار دو سیستم رفتاری شدید شیدا و افسرده دارند، زمان شیدایی بیش از اندازه خوشحال هستند، هیجان دارند، دلگرمیوارند ، سریع صحبت می‌کنند و احساسات عاشقانه خیلی شدید دارند، امکان پذیر است از خط قرمزهای خود عبور کنند، اما زمان افسردگی، حس اندوهگینی برای روزهای زیاد مدت دارند، کم شدن تمرکز، افت انرژی، به هم ریختن اشتها، کم شدن  یا زیاد شدن وزن شدید ، آشفتگی در ساعت خواب و ناتوانی برای تصمیم گیری درست از دیگر علامت های افسردگی شدید در این بیماران است. وی افزود : مردم “بای پولار” شخصیت‌های سستی دارند، یعنی نمی‌توان در مورد اخلاق و رفتار آنان دید داد چرا که آنان مردمی غیر قابل پیش بینی هستند.

این روانشناس با بیان اینکه مریضی “بای پولار” اکثر ژنتیکی است و از خانواده به ارث می رسد، دنباله داد: اما شدت و ضعف بین مریضی در مردم مختلف است. مردمی که نوسانات خلقی بیشتری در طول روز دارند به این مریضی مبتلا هستند و این مریضی با زیاد شدن سن به اوج خود می‌رسد، یعنی نمی‌توان در مورد این مریضی برای بچه هفت ساله دید  قطعی داد اما برای شخص بیست ساله می‌توان به راحتی شناسایی داد.

وی درباره معالجه این مریضی تصریح کرد: برای معالجه این آشفتگی شخصیتی از دو شیوه تجویز دارو و روان معالجه ای مصرف می‌کنند. باارزش‌ترین و مطرح‌ترین دارو برای کنترل این مریضی “دپاکین” است؛ “دپاکین” در مغز اثرمناسب سازی را بر پیمانه دارد تا شخص بتواند تا محدودهی زندگی عادی داشته باشد و وضعیت خوشحالی و یا اندوهگینی زیاد مدت را به تعادل برساند. داروی دیگر “لیتیوم” است که به عنوان  تثبیت کننده خلق به کار می رود و برای  معالجه افسردگی نیز مورد مصرف قرار می گیرد، درصورت استفاده این دارو، جسم به آب بیشتری احتیاج  دارد .به محض این که استفاده این دارو ها قطع شود شخص در کمتر از دو روز به وضعیت اولیه خود بر می‌گردد.

پزشک دارایی دنباله داد: اگر شدت مریضی کم باشد  معالجه از طریق روانشناسی با تکنیکی با نام فیبیتی پیش می رود، روانشناسان در این روش  تلاش می کنند در شخص خودمرتب کردنی ایجاد کنند و او را به شناخت از خود برسانند.

وی در باره نشانه ها این مریضی گفت: نشانه ها این مریضی نانمایان است، اما مردمی که فاکتور های محیطی پر ریسک و استرس زا دارند، اکثر به این مریضی مبتلا می شوند. پزشک دارایی بیان کرد: این مردم حال پایداری ندارند یا به اصطلاح نقاب دارند؛ یعنی الان که می خندد نمایان نیست که خنده اش واقعی است یا چند لحظه دیگر گریه می کند. این روانشناس در باره ازدواج با این مردم افزود: زندگی کردن با این مردم خیلی سخت است و آن‌ها نمی توانند پدر و مادر مناسبی باشند. وی خاطر نشان کرد: این مریضی در حد متداول پرمخاطره نیست، اما اگرشدت یابد شخص مبتلا و اطرافیانش گرفتار مسئله می شوند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد