کاشت دندان چیست؟ مراحل و مزایای آن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

کاشت دندان چیست؟ مراحل و مزایای آن | پزشکی


کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان یکی از شاخه های دندان دکتری است که روشی برای جانشین نمودن ریشه ی دندان طبیعی می باشد. در کاشت دندان پایه های ایمپلنت به عنوان ریشه دندان جانشینی خوب ، پایدار و همیشگی در استخوان فک شده و این توانایی را دارند که برای مدتی زیاد تاج دندان غیرطبیعی را روی خود به صورت پایدار نگه داری کنند. با آنکه علم دندان دکتری پیشرفت های بیشتری کرده است اما هنوز هم انسان های بیشتری با افتادن دندان های خود دست و پنجه نرم می کنند که علت های همانند ضرر دیدن در تصادفات ، برخورد ضربه در تاثیر فعالیت های ورزشی ، پوسیدگی دندان ها ، مریضی های پریودنتال و … سبب بروز چنین مسئلهی می شوند. تنها راه چاره ی این مسئله تا سال ها پیش یاری گرفتن از شیوه بریج و یا دندان غیرطبیعی بود اما خوشبختانه امروزه کاشت دندان به عنوان یک شیوه خوب و ایده آل برای یاری به مردم به وجود آمده است که این شیوه برای مردمی که دندان های خود را از دست داده اند پیشنهاد می شود.

مرحله های کاشت دندان

  • داشتن برنامه

تعیین برنامه وقت بندی برای بیماران اولین مرحله کاشت دندان می باشد. در اولین مرحله یک تیم خیلی حرفه ای و با تجربه که شامل جراح دهان و دندان و همینطور کارشناس ایمپلنت هستند همه ی احتیاج های ویژه مردم را تحقیق کرده و در دید می گیرند تا بتوانند مناسبترین و خوب ترین کاشت ایمپلنت را برای شخص مریض برنامه ریزی کرده و انجام دهند.

  • کاشت ایمپلنت دندان

اگر مریض دارای تراکم استخوانی خوبی باشد دندان دکتر ایمپلنت دندان را به وضعیت یک پست تیتانیومی در مکانی که دندان کشیده شده است درون استخوان فک می کارد.

کاشت دندان

  • سوار کردن تاج دندان غیرطبیعی

پس از انجام دومین مرحله ی کاشت دندان محدوده شش الی دوازده ماه طول می کشد که به صورت کامل پایه ی ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد. پس از گذشت شش الی دوازده ماه مرحله ی سوار کردن تاج غیرطبیعی توسط دندان دکتر آغاز می شود. برای اینکه بتوان تاج دندان غیرطبیعی را نصب کرد ابتدا بایست اباتمنت برای پشتیبانی از دندان نو به پست ایمپلنت نصب شود. سپس قالبی از دندان شخص مریض آماده می شود تا به لابراتوار برای پرستودنتیست ارسال شده و اقدام به طراحی و تولید پروتز دندان غیرطبیعی نمایند. برای مهیا شدن پروتز دندان غیرطبیعی محدوده دو هفته وقت ضروری است که پس از آن روی اباتمنت تاج دندان غیرطبیعی سوار می شود. اگر شخص مریض به اوردنچر احتیاج داشته باشد بایست به تعدادی پایه ی ایمپلنت وصل شود که در استخوان فک کاشته شده است علت این کار نیز این است که دندان غیرطبیعی متحرک بر روی آن قرار بگیرد.

  • نصب تاج دندان

در آخرین مرحله کاشت دندان زمانی دندان دکتر می خواهد تاج دندان غیرطبیعی را نصب نماید رنگ دندان جدید را نیز به نوع ای انتخاب می کند که با دیگر دندان های طبیعی شخص سازگاری داشته باشد. خیلیی از مردم پس از کاشت دندان برای خود بی قرار حس و عملکردشان می شوند که در این باره بایست گفت از آنجایی که پایه ی ایمپلنت به صورت کامل درون استخوان فک وجود داشته و با این استخوان جوش خورده است عملکرد و حس شخص از کاشت دندان به طور کامل هنظیر دیگر دندان های طبیعی خود می باشد.

مزایای کاشت دندان

  • جویدن آسان خوراکی ها : شخصی که دندان خود را کاشته است قادراست گونه های غذا ها و خوراکی های سفت را بدون ترس از عدم موفقیتن دندان ها و بدون هیچ دردی میل کند چرا که در کاشت دندان پایه ایمپلنت و تاج دندان غیرطبیعی درون استخوان فک به صورت پایدار و مستحکم قرار گرفته اند.

کاشت دندان و زیبایی

  • اصلاح ظاهر دندان ها : ایمپلنت ها شباهت خیلی بیشتری به دندان های طبیعی مردم داشته و هیچ شخصی متوجه غیرطبیعی بودن آن ها نمی شود چرا که نحوه ی طراحی آن ها به نوع ای است که با استخوان فک جوش خورده و یک دندان همیشگی محسوب می شوند.
  • ماندگاری و طول زندگی ایمپلنت : ایمپلنت ها از دوام و طول زندگی بالاتری برخوردار بوده و اگر شخص مریض به مناسبی از آن ها مواظبت کرده و بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کند ایمپلنت ها را قادراست تا آخر زندگی در دهان خود بدون هیچ مسئلهی نگه دارد.
  • درست شدن روش ی حرف زدن : یکی از علت ها مزیت کاشت دندان در مقابل دندان های غیرطبیعی همین موضوع صحبت کردن می باشد. بیش از ۹۰ درصد مردمی که به مدت زیاد از دندان غیرطبیعی مصرف کرده اند در ارتباط با ایجاد روابط دسته جمعی و صحبت کردن با دیگران گرفتار مسئله می شوند چرا که دندان های غیرطبیعی زمان صحبت کردن به صورت ثابت در جای خود قرار نگرفته و دائما در حال جا به جا شدن می باشند در حدی که بعضی اوقات این دندان ها به بیرون دهان می افتند.

جهت مشاوره و معالجه بوسیله کارشناس ایمپلنت از آلمان پزشک بزرگ با شماره تلفن ۲۲۰۲۳۶۵۸-۰۲۱

ارتباط حاصل نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد