همه چیزهایی که باید راجع به سمعک بدانید | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

همه چیزهایی که باید راجع به سمعک بدانید | پزشکی


زیادتر سالمندان با کم شدن یا آشفتگی در شنوایی مواجه می‌شوند. عدم حل این مسئله، برقراری رابطه با این مردم را مسئله می‌کند و پیامد‌های بدی دارد. مناسبترین روش برای کم شنوایی مصرف سمعک است. در این مقاله باارزش‌ترین نکاتی که بایست در مورد این وسیله بدانید را بیان کرده‌ایم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید.

·        چه مردمی به سمعک احتیاج دارند؟

·        این ابزار چگونه به شنوایی یاری می‌کند؟

·        نحوه کار سمعک چگونه است؟

·        گونه های سمعک

·        چگونه از این دستگاه مواظبت کنیم؟

چه مردمی به سمعک احتیاج دارند؟

مصرف این دستگاه جزو گزینه‌های توصیهی برای خوب شدن قدرت شنوایی در انسان است. البته این روش در صورتی مصرف می‌شود که مسئله گوش با دیگر متدهای معالجه ای قابل معالجه نباشد. مواردی نیز وجود دارند که به دلیل تصادف یا مریضی‌های شدید، شنوایی کاملا از بین می‌رود و کاری از دست این دستگاه بر نمی‌آید.

این ابزار چگونه به شنوایی یاری می‌کند؟

سمعک در واقع یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که سبب تثبیت امواج وارد شده به گوش می‌شود. این دستگاه با طراحی منحصر به شخص خود سبب می‌شود مردم کم شنوا هنظیر دیگر مردم صدا‌ها را شناسایی دهند.

این وسیله گونه های متفاوتی دارد. به همین علت مردم بایست با مشورت دکتر کارشناس سمعک خوب برای خود را خریداری کنند. دکتر با سنجش مقدار شنوایی و با توجه به بودجه و میزان انتظارات بیمار، دستگاه خوب را به او معرفی می‌کند.

نحوه کار سمعک چگونه است؟

بر اساس نحوه عملکرد، این دستگاه‌ها به دو قسمت دیجیتالی و آنالوگ دسته بندی می‌شوند. الگو‌های آنالوگ به سادگی امواج را تثبیت و هنظیر یک بلندگو در گوش عمل می‌کند. الگو‌های دیجیتالی طراحی پیشرفته‌تری دارند. آن‌ها به یاری نرم افزار عمل می‌کنند. الگو‌های دیجیتال ابتدا صدا‌ها را بر اساس گونه تحقیق کرده و سپس آن را در درجات متفاوت بلندی به گوش شخص کم شنوا می‌رسانند. الگو‌های دیجیتال سمعک‌ها به دلیل کیفیت بالا طرفداران زیادتری دارند و فناوری آن‌ها نیز در حال مناسبتر شدن است.

این دستگاه‌ها به شکل قالب گوش ساخته می‌شوند. قسمت‌های اصلی این وسیله میکروفون و بلندگو هستند. میکروفن‌ها صدا‌ها را جذب و به تثبیت کننده صدا منتقل می‌کنند. امواج صوتی به یاری تثبیت کننده، قدرت زیادتری نمایان می‌کنند.

کلیک نمایید: پیج اینستاگرام کلینیک گوش تهران

گونه های سمعک

در دنباله به گونه های متفاوت این وسیله ذکر کرده‌ایم.

سمعک‌های BTE (پشت گوش)

گونه BTE رایج‌ترین گونه این دستگاه به شمار می‌رود. این وسیله به یاری قلاب گوش که لوله وینیل به آن وصل است، در پشت لاله گوش نگه داشته می‌شود. این الگو زیادتر به عنوان یک معالجه برای کم شنوایی در دید گرفته می‌شود.

سمعک‌های IIC و CIC ( داخل گوش)

پزشک محسن احدی پزشکای تخصصی شنوای سنجی کلینیک گوش تهران : این دستگاه‌ها طراحی مختلفی دارند. آن‌ها در عمق زیادتر و در مجرای گوش قرار می‌گیرند و بعد از جاگذاری قابل مشاهده نیستند. بیشتر مردم کم شنوا می‌توانند از این الگو مصرف کنند. اما اگر کانال گوش خیلی کوچک باشد، درجه ناشنوایی خیلی بیشتر باشد یا تولید موم گوش بیشتر باشد، نمی‌توان از این الگو مصرف کرد. همینطورمراقبت و مصرف درست از این الگو‌ها نسبت به دیگر گونه های آن‌ها حساس‌تر است. دکتر بعد از قرار دادن، روشمراقبت از آن را توضیح می‌دهد.

سمعک‌های RITE یا RIC (گوش باز)

نسل جدید این دستگاه‌ها، از یک کیف مینیاتوری تشکیل شده است که با احتیاط در پشت گوش قرار می‌گیرد. مصرف این الگو نسبت به دیگر گونه های سمعک راحت‌تر است. همینطور استفاده مناسبی دارد. همواره در مصرف این وسیله برای مردم کم شنوا ممحدودهیتی وجود ندارد.

چگونه از این دستگاه مواظبت کنیم ؟

تمام چیز در دفترچه راهنمای دستگاه کاملا توضیح داده شده است. در دنباله به باارزش‌ترین نکاتی که بایست برایمراقبت از این دستگاه رعایت شود، ذکر کرده‌ایم.

  • برای پیشگیری از ضرر دیدگی دستگاه خود را از گرما و نور مستقیم خورشید دور نمایید.
  • مطمئن شوید که از دستگاه در مقابل گرد و غبار و رطوبتمراقبت می‌نمایید.
  • دستگاه را هر روز تمیز نمایید؛ برای این کار از محصولاتمراقبت خوب نظیر اسپری یا دستمال مرطوب خیس خورده مصرف نمایید.
  • نوک آن را که موم گوش روی آن جمع می‌شود تمیز نمایید و دیگر آلودگی‌ها را با یک برس از بین ببرید.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید حتما از دکتر خود سوال کنید.

ببینید: ویدیوهای آموزش سمعک و شنوایی سنجی

جمع بندی

امروزه بیش از ۶ میلیون ایرانی از مسئله کم شنوایی رنج می‌برند. اما فقط ۱۷ درصد از آن‌ها از سمعک مصرف می‌کنند. هزینه بیشتر و دانش ناکافی باارزش‌ترین علت ها عدم مصرف این وسیله هستند. کلینیک گوش تهران به صورت تخصصی در حوزه شنوایی سنجی و معالجه‌های کم شنوایی فعالیت می‌کند. با رجوع به این مجموعه می‌توانید مناسبترین سمعک خوب برای گوش را آماده نمایید.

خدماتی که توسط کلینیک گوش تهران به بیماران و مراجعین ارائه می‌شود جملهند از:

۱.انجام آزمایشات تخصصی برای شناسایی دلیل سرگیجه و عدم تعادل

۲.اقدامات معالجه ای برای توانقسمتی سرگیجه

۳.آنالیزگوش میانی برای تشخیص

۴.آنالیز گوش داخلی برای تشخیص

۵.آزمایشات تشخیصی پایه و الکتروفیزیولوژیک شنوایی

۶.معالجه وزوز گوش

۷.تجویز و فیتینگ سمعک برای بیماران ناشنوا یا کم شنوا

۸.تجویز و فیتینگ تجهیزات حفاظت شنوایی برای بیماران

اعضای کلینیک گوش تهران

پزشک ساسان دبیری

کارشناس و جراح گوش و حلق و بینی

پزشک محسن احدی

پزشکای تخصصی شنوایی و تعادل

پزشکنسرین یزدانی

کارشناس و جراح گوش و حلق و بینی

پزشک نیما رضازاده

پزشکای تخصصی شنوایی و تعادل

راه های رابطهی:

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی بیمارستان دی، ساختمان دکتران دی (پلاک ۱۲). طبقه ۹ واحد تخصصی مریضی‌های گوش و جراحی (۹e) واحد ادیولوژی (شنوایی‌شناسی)(۹c)

۰۹۱۲۱۲۷۱۹۸۷

۸۸۲۰۲۹۳۴

۸۸۲۰۵۸۰۶

۸۸۸۷۰۹۱۱

آیدی سایت و فضاهای مجازی: TehranEarClinic


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد