12 درمان خانگی برای درمان پسوریازیس که لازم است بدانید | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

12 درمان خانگی برای درمان پسوریازیس که لازم است بدانید | پزشکی


پسوریازیس یک مریضی خود ایمنی پوستی مادام الزندگی است که در آن سیستم ایمنی سبب تولید بیش از اندازه سلول های پوستی می شود. بعضی از داروهای خانگی امکان پذیر است به تسکین نشانه ها این مریضی یاری کنند.

پسوریازیس سبب ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته هایی به نام پلاک می شود. پلاک ها هموارهً در آرنج ، زانوها و پوست سر ظاهر می شوند اما امکان پذیر است در هر نقطه از جسم نیز ایجاد شوند.

مناسبتر است قبل از مصرف معالجه های خانگی با دکتر کارشناس مشورت نمایید.

درمآنانی خانگی

  1.  قرار گرفتن دربرابر نور خورشید

قرار گرفتن دربرابر نور خورشید قادراست گاهی اوقات زمان دچار به پسوریازیس سبب خوب شدن ظاهر پوست شود. مردم بایست پوست خود را به تدریج و برای دوره های کوتاه مدت دربرابر آفتاب قرار دهند.

بنیاد ملی پسوریازیس پیشنهاد می کند که بیماران هر روزه یک بار  به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دربرابر آفتاب قرار بگیرید.

در این تقویت پوشاندن پوست سالم با ضد آفتاب و لباس خیلی الزامی است تا فقط مناطق ضرر دیده دربرابر آفتاب قرار بگیرند. ضروری است مریض از آقتاب سوختگی پرهیز ورزد زیرا آفتاب سوختگی قادراست پسوریازیس را بدتر کند. کسانی که سابقه خانوادگی سرطان پوست دارند امکان پذیر است ضروری باشد که از آفتاب دور باشند و به دنبال معالجه های دیگر باشند.

اشعه UVB خورشید  به جای اشعه UVA برای نشانه ها پسوریازیس سودمند است.  مصرف دستگاه برنز قادراست ریسک دچار به گونهی سرطان پوست به نام ملانوم را ۵۹ درصد زیاد شدن دهد و همینطور سبب بیشتر شدن نشانه ها پسوزیازیس گردد.

  1. روغن ماهی یا چربی های امگا ۳

تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ ، که مکمل های ماهی و روغن ماهی اکثر شامل آن هستند ، می توانند التهاب را کم شدن دهند و مریضی های خود ایمنی را خوب شدن قسمتند.

با این حال ، مقدار این اثرگذاری امکان پذیر است به گونه روغن ماهی ، دوز استفادهی و گونه پسوریازیس ارتباط داشته باشد.

امکان پذیر است بعضی از مردم زمان مصرف روغن ماهی پیامد جانبی زیر را تجربه کنند:

وضعیت تهوع

سوهاضمه

اسهال

احساس مزه ماهی در دهان

مردمی که داروهای رقیق کننده خون نظیر وارفارین (کومادین) استفاده می کنند ، در صورت استفاده مکمل های امگا ۳ ، دربرابر ریسک خونریزی زیادتری قرار دارند. از آنجا که مکمل های روغن ماهی می توانند با بعضی داروها تداخل کنند ، بیماران بایست قبل از استفاده با دکتر صحبت کنند. در وضعیت ایده آل ، مناسبتر است  به جای مصرف مکمل ها از ماهی هایی که شامل امگا ۳ هستند مصرف نمایید

  1. کپسایسین

کپسایسین  از اجزای فلفل قرمز است و توانایی جنگیدن با التهاب را دارد و ثابت شده است که قادراست نشانه ها پسوریازیس را خوب شدن قسمتد. در طی تحقیقات دانشمندان ، مصرف کرم کپسایسین در ابتدا سبب  سوزش ، خارش و قرمزی  خواهد شد  ، اما با دنباله مصرف آن نشانه ها پسوریازیس متوقف شده یا به شدت کم شدن  خواهد یافت . به دید می رسد تحقیقات زیادتری در این زمینه ضروری است .

  1. پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها باکتریهای سودمندی هستند که در ماست و خوراکی های تخمیر شده وجود دارند. مردم همینطور می توانند آنان را به صورت مکمل نیز استفاده کنند. وجود تعادل خوب در باکتری های موجود در جسم به ارتقا سیستم ایمنی جسم یاری می کند. پسوریازیس یک مریضی خود ایمنی است ، درنتیجه پروبیوتیک ها امکان پذیر است در مدیریت نشانه ها سودمند باشند. تحقیقات نشان می دهد که گونه ویژهی از پروبیوتیک به نام Bifidobacterium infantis  امکان پذیر است به تعدیل جوابهای التهابی در جسم یاری کند که در بروز نشانه ها پسوریازیس اثر دارند.

  1. کورکومین

کورکومین فایده ضد التهابی دارد و امکان پذیر است در معالجه پسوریازیس یاری کننده باشد . کورکومین ماده اثربخشه زردچوبه است. این ماده التهاب در جسم را کم شدن می دهد و همینطور امکان پذیر است فعالیت پسوریازیس را نیز سرکوب نماید.

  1. انگور اورگان

انگور اورگان ، یا Mahonia aquifolium ، یک داروی گیاهی است که امکان پذیر است به  تعدیل جواب سیستم ایمنی در پسوریازیس یاری کند. مصرف کرم M. aquifolium یک معالجه “ایمن و اثربخش” برای پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​است که توسط تحقیقات بیشتری به اثبات رسیده است.

  1. آلوئه ورا

طب سنتی مدت هاست که از ژل داخل گیاه آلوئه ورا برای معالجه زخم های پوستی مصرف می کند. مصرف پماد شامل آلوئه ورا نیز امکان پذیر است به کم شدن قرمزی ، پوسته پوسته شدن و التهاب دراثر پسوریازیس یاری کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ ، که در آن ۲۲۴۸ شخص مبتلا به پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​از پمادی شامل آلوئه ورا مصرف کردند ، مشاهده شد که آلوئه ورا برای مردم مبتلا به این مریضی سودمند است. بنیاد ملی پسوریازیس پیشنهاد می کند کرم یا ژلی را انتخاب نمایید که حداقل شامل ۰.۵ درصد آلوئه باشد.

  1. سرکه سیب

شواهد و تجربیات گذشته حاکی از آن است که سرکه سیب امکان پذیر است به تسکین خارش و سوزش دراثر پسوریازیس پوست سر یاری کند ، اگرچه سرکه برای مصرف در مناطق زخمی یا ترک خورده پوست خوب نیست. این ماده دارای خصوصیات طبیعی از بین بردن میکروب است و قادراست برای پوست سر تسکین دهنده باشد.

برای یک معالجه ملایم تر ، شخص قادراست سرکه را با میزان مساوی آب رقیق کند. اگر در حین مصرف یا بعد از آن پوست بسوزد ، قطع استفاده آن امری حیاتی است. به دید نمی رسد هیچ مدرک علمی برای اثبات  مصرف سرکه سیب در پسوریازیس وجود داشته باشد.

  1. مرطوب کننده ها

خارش و پوسته پوسته شدن پوست قادراست سبب بدتر شدن پسوریازیس شود ، درنتیجه مرطوب حفظ کردن پوست الزامی است. توجه داشته باشید که مصرف کرم های مرطوب کننده یا نرم کننده های بدون عطر یک معالجه معیار برای مصرف در کنار دیگر شیوه های معالجه ای پسوریازیس هستند. دکتران همینطور امکان پذیر است معالجه هایمحلی و کرم های شامل اسید سالیسیلیک و دیگر مواد دارویی را پیشنهاد کنند.

  1. پانسمان مرطوب و حمامهای گرم با نمک یا جو دو سر

حمام  و پانسمان مرطوب می توانند برای این مریضی آرامش قسمت باشند ، اما نه آن حمام هایی که خیلی زیاد یا خیلی گرم هستند  زیرا می توانند چربی های پوست را از بین ببرند و این قادراست سبب بدتر شدن پسوریازیس شود. طبق تحقیقات انجام شده ، مصرف یک وان  پر شده با بلغور جو دوسر یا یک پانسمان مرطوب از این ماده  قادراست خارش را کم شدن دهد و یک وان گرم شامل روغن حمام خوب قادراست به مرطوب سازی پوست یاری کند.

در سال ۲۰۰۵ ، پژوهشگران در طی یک تحقیق بر روی مبتلایان این مریضی شواهدی یافتند که نشان می دهد نمک دریا قادراست به برطرف کردن  خشکی پوست یاری کنند. در این تحقیق نمایان شد که عملکرد پوست  خوب شدن یافته ، هیدراتاسیون پوست مناسبتر بوده و در مقایسه با گروه کنترل که به جای آن از آب ساده مصرف کرده اند ، زبری و التهاب پوست شرکت کنندگان کم شدن یافته است. بعد از استحمام ، مصرف یک مرطوب کننده خوب در حالی که پوست هنوز مرطوب است قادراست از کم شدن رطوبت پوست پیشگیری کند.

  1. ورزش و رژیم

بعضی از مردم مبتلا به پسوریازیس امکان پذیر است اضافه وزن داشته باشند و دربرابر ریسک دچار به بعضی مریضی های دیگر نظیر مریضی قلبی و دیابت گونه ۲ باشند. ورزش قادراست به کم شدن ریسک این مسائل اضافی یاری کند. رژیم خوراکی همینطور برای حفظ وزن سالم و پیشگیری از مریضی های قلبی عروقی و دیگر گونه های مریضی ها باارزش است.

نکاتی که امکان پذیر است برای کم شدن وزن به شما یاری کنند جملهند از:

پرهیز از شکر

آشامیدن میزان بیشتری آب

قطع چربی های ترانس ، که در خیلیی از خوراکی های سریع و فرآوری شده وجود دارد

میل کردن خوراکی هایی با فایده ضد التهابی ، از جمله خیلیی از میوه ها و سبزیجات

  1. دیگر شیوه های معالجه ای جانشین

دیگر معالجه های خانگی که بیماران مبتلا امتحان کرده اند جملهند از:

طب فشاری

طب سوزنی

ماساژ

ریکی

یوگا یا تای چی

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر یک از موارد فوق به طور ویژه قادراست به نفع شخص مبتلا به پسوریازیس باشد. با این حال ، طب سوزنی و ماساژ قادراست به تسکین درد یاری کند و امکان پذیر است برای کسی که آرتروز پسوریازیس دارد سودمند باشد.

مردم بایست قبل از هرگونه معالجه ای که امکان پذیر است شامل روغنهای اساسی نظیر ماساژ باشد ، با دکتر خود مشورت کنند ، زیرا بعضی از این روغنها امکان پذیر است نشانه ها را بدتر کنند. یک دکتر کارشناس قادراست در مورد  مصرف محصولات خوب مشاوره ارائه دهد.

پرهیز از فاکتور های محرک

پسوریازیس هموارهً شامل دوره های عود و تسکین میباشد ، به این معنی که گاهی نشانه ها بدتر می شوند و گاهی خوب شدن یافته و امکان پذیر است شخص نشانه های نداشته باشد. پرهیز از فاکتور های محرک ، در صورت امحل ، قادراست به پیشگیری از عود مریضی یاری کند.

محرک های رایج جملهند از:

فشار

سیگار کشیدن

ضرر پوستی ، از جمله بریدگی ، خراش و آفتاب سوختگی

بعضی از داروها ، از جمله بعضی از داروها برای فشار خون بالا ، آشفتگیات رواندکتری ، آرتروز و مالاریا

عفونت ها و مریضی ها ، نظیر استرپتوکوک گلو ، سرماخوردگی و دیگر تقویت رایج

مرکز پرستاری مهر آپامه با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و کادری مجرب در قالب پرستار بچه ، پرستار سالمند و پرستار بیمار  آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد