اصول تغذیه بعد از جراحی لاغری | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

اصول تغذیه بعد از جراحی لاغری | پزشکی


بعد از جراحی های وابسته با کم شدن وزن، مناسبتر است از استفاده بعضی از خوراکی ها پرهیز شود. البته بایست به دلیل داشته باشید که فهرست زیاد مدت از خوراکی های ممگونه شده برای تمام مردم یکسان نیست. با اینحال در این مقاله قصد داریم خوراکی هایی را معرفی کنیم که مناسبتر است بعد از جراحی های لاغری از استفاده آن‌ها پرهیز شود.

برای دو هفته پس از چراحی، مناسبتر است از میل کردن هر گونه خوراکی ی جامدی پرهیز نمایید:

درست بعد از جراحی، شکم شما اسیب پذیر خواهد بود. درنتیجه در این تقویت دکتران پیشنهاد می‌کنند حداقل تا دو یا سه هفته پس از جراحی از رژیم خوراکی مایعات مصرف شود و از مواد جامد و سخت پرهیز گردد. این موضوع به معنای میل کردن خوراکی هایی همانند شیک‌های پروتئینی، پنیر کلبه کم چرب، پودینگ کم شکر، ماست ساده و سوپ است. از میل کردن هر ماده ای که احتیاج به جویدن داشته باشد پیشگیری نمایید. در این مدت مناسبتر است به شکم خود اجازه استآسان بدهید. برای معالجه و خوب شدن بافت‌های زخمی بایست وقت به اندازه تخصیص داده شود. مایعات قادراست به اسانی از سیستم گوارشی شما عبور کند اما مواد جامد در شکم می‌ماند و سبب ایجاد درد در آن می‌شود. در این تقویت، امحل خوب شدن خیلی کمتر خواهد شد.

برای سه هفته آینده، از میل کردن نان، آجیل‌ها، میوه‌های فیبردار و سبزیجات پرهیز نمایید:

بعد از فاز رژیم خوراکی مایعات، بایست به سمت موادی همانند تن ماهی، سالاد تخم مرغ، ماهی روش، بوقلمون بدون چربی، توفو ، میوه‌های کنسروی یا پخته شده و سبزیجات پخته شده بروید. از میل کردن هر ماده چسبناکی پیشگیری نمایید. موادی همانند نان و کره آجیل‌ قادراست وضعیت چسبنده داشته باشد. خوراکی های فیبردار همانند آجیل، میوه و سبزیجات خام نیز بایست حذف گردد. از آنجایی که شکم شما بعد از جراحی همواره کوچک تر می‌شود مناسبتر است هر ۲۰ دقیقه یکبار خوراکی ی اندکی میل نمایید.

برای زیاد مدت:

برای زیاد مدت از استفاده موادی همانند ذرت بو داده، آب(قبل یا بعد از خوراکی )، سبزیجات خام، میل کردن میوه با پوست و گوشت قرمز پرهیز نمایید. در زیاد مدت نمی‌توان مردم را ناچار کرد از میل کردن بعضی از خوراکی ها پیشگیری کنند. البته می‌توان استفاده خوراکی های ذکر شده را تا حد امکان پذیر کمتر نمود تا اسیب بیشتری به معده وارد نشود. مناسبتر است از استفاده کربوهیدرات‌های تصفیه شده و هر چیزی که میزان بیشتری شکر و چربی ناسالم دارد پیشگیری شود. موادی همانند نان و ذرت بو داده امکان پذیر است در شکم بزرگتر شوند و حس سیری سریع تری ایجاد نمایند. برای پیشگیری از این امر، مناسبتر است استفاده چنین موادی را کمتر نمایید. اگر دوست داشتید از ذرت مصرف نمایید ابتدا اندکی هویج پخته و پنیر میل کنید و در آخر ذرت بو داده را استفاده نمایید. گوشت قرمز، گوشت مرغ یا بوقلمون بیش از اندازه پخته شده، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار به سختی هضم می‌شوند. درنتیجه این مواد نیز هنظیر ذرت بو داده سبب ایجاد حس سیری سریع می‌شوند و می‌توانند سبب ایجاد وضعیت تهوع و استفراغ در شخص شوند.

۳۰ دقیقه قبل یا بعد از خوراکی ، مناسبتر است آب ننوشید. آشامیدن آب یا مایعات دیگر قبل از خوراکی ، سبب ایجاد حس سیری در شما می‌شود و اجازه نمی‌دهد میزان خوراکی ی خوب را استفاده نمایید( اگرچه این گزینه برای مردمی که به دنبال کم شدن وزن هستند سودمند است اما در مردمی که جراحی کم شدن وزن داشته‌اند پیشنهاد نمی‌شود). آشامیدن آب بعد از استفاده خوراکی نیز قادراست سبب ایجاد یک وضعیت موج نظیر در شکم شود و خوراکی را به شتاب از معده خارج کند. در چنین تقویتی امحل جذب مواد غذایی وجود نخواهد داشت. در زیاد مدت نیز امحل کشیده شدن معده وجود دارد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد