علائم تفاهم زن و شوهر در زندگی - 9 نشانه ازدواج موفق | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علائم تفاهم زن و شوهر در زندگی - 9 نشانه ازدواج موفق | پزشکی


شما مطمئن هستید که انتخاب درستی در مورد همسرتان داشته‌اید. حالا شخصی را در کنار خود دارید که می‌توانید با او صحبت نمایید و از حضورش لذت ببرید. اما واقعا چگونه می‌توان مطمئن بود که شما زوج خوبی برای یکدیگر هستید؟ خوشبختانه علم جواب خوبی برای این سوال دارد.

در این مقاله عاملهایی را بیان می‌کنیم که قادراست بر روی روابط شما اثر بگذارد.

  1. هر دو مثبت اندیش هستید:

مطالعات متفاوت نشان می‌دهد که نگاه مثبت به زندگی و حوادث پیرامون قادراست ارتباط مناسب و پایداری را ایجاد کند. پژوهشگران دانشگاه شیکاگو گرفتنه‌اند وقتی که زوج‌ها دارای مثبت اندیشی بالایی هستند، کمتر گرفتار درگیری و نزاع در روابط خود خواهند شد. احساسات مثبت بنیان اصلی هر ارتباط‌ای است زیرا دارا بودن احساسات منفی قادراست تمام چیز را نابود کند.

همیشه پیشنهاد می‌شود نیمه پر لیوان را ببینید، اینکار مزایای ویژهی دارد. مطالعه منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی دسته جمعی نشان می‌دهد زوج‌هایی که دستاوردهای یکدیگر را تحسین می‌کنند خوشنودی زیادتری از ارتباط خود دارند.

  1. بیشتر از پیام های متنی مصرف نمی‌نمایید:

مصرف پیام‌های متنی اثر مناسبی در روابط انسان‌ها دارد اما پیام‌های گفتاری خیلی اثربخشتر است. در یک مطالعه انجام شده پژوهشگران گرفتنند که مصرف بیش از اندازه پیام‌های متنی در میان همه ی نسل‌ها نکوهیده است.

پژوهشگران بر این باورند که مصرف پیام‌های متنی اگرچه قادراست در بعضی از موارد سودمند باشد اما گرفتن پیام دقیق آن برای زیادتر مردم سخت است. وقتی که شخصی تفاکتور کمتری با طرف مقابلش داشته باشد انتظارات به مناسبی برآورده نخواهد شد و همین امر قادراست زمینه ساز ناخوشنودیی در مردم گردد.

همینطور تحقیقات یکسان نشان می‌دهد آقایانی که زیادتر از پیام‌های متنی مصرف کرده‌اند؛ کیفیت ارتباط آن‌ها ضعیف‌تر از دیگر مردم بوده است. پژوهشگران باور دارند وقتی که آقایان نتوانند وارد ارتباط مستقیم شوند از پیام‌های متنی مصرف می‌کنند.

  1. مصرف رسانه‌های دسته جمعی را ممحدوده می‌نمایید:

در عصر دیجیتال امروز تمام مردم دوست دارند از اخبار روز دنیا آگاه شوند. حتما شما هم از این موضوع مستثنی نیستید و دوست دارید تلگرام، اینستاگرام یا فیس بوک خود را به طور منظم تحقیق نمایید. اما حضور بیش از اندازه در رسانه‌های دسته جمعی یکی از موارد سمی و ضرر رسان در روابط جنسی است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مردمی که زیادتر از دیگران از رسانه‌ها و شبکه‌های دسته جمعی مصرف می‌کنند نزاع و درگیری زیادتری در روابطشان خواهند داشت و همین امر منجر به بروز مسائل حاد و شدید در خانواده می‌شود. درنتیجه مردمی که مصرف این رسانه‌ها را ممحدوده می‌کنند زندگی مناسبتری خواهند داشت.

  1. نوازش کردن را فراموش نمی‌نمایید:

تمام مردم دوست دارند محبت فیزیکی را از بستگان نزدیک خود گرفتن نمایند. این یک جواب زیستی طبیعی است اما وقتی که اینکار قسمتی از ارتباط جنسی شما می‌شود، سبب ایجاد خوشحالی و خوشنودی در زندگی خواهد شد. مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی خانواده معالجه ای منتشر شده است ، بیش از ۱۰۰ مرد و ۱۹۵ زن را در این مورد تحقیق کرده است.

در این مطالعه پژوهشگران نوازش کردن، ماساژ و در آغوش گرفتن را مورد تحقیق قرار دادند.آن‌ها گرفتنند که حضور مداوم این نوع موارد قادراست سبب خوشنودی طرفین در زندگی شود.

نوازش قادراست رابطه فیزیکی و صمیمیت مشترک بین زوج را زیاد شدن دهد. این تنها یک ارتباط زناشویی نیست. بنابراین از طریق لمس فیزیکی می‌توان به میزانی از انرژی مثبت دست یافت که سبب خوشحالی کلی طرفین می‌شود. همین خوشحالی و خوشنودی نیز منجر به دوام زندگی مشترک خواهد شد.

  1. احساسات خود را مخفی نمی‌نمایید:

مسئله در هر ارتباط‌ای وجود دارد. زیادتر زوج‌ها به زمان برخورد با مسائلتلاش می‌کنند احساسات واقعی خود را مخفی کنند اما مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اینکار قادراست به ارتباط شما ضرر وارد کند. پژوهشگران دانشگاه فلوریدا گرفتنه‌اند که بیان خشم و ناخوشنودیی در وقتی که احساس مناسبی ندارید قادراست برای حل مسائل سودمند باشد.

اگر بتوانید در یک بستر سالم بحث نمایید، احساس راحتی خواهید داشت و می‌توانید احساسات واقعی خود را بیان نمایید. همین امر سبب ایجاد یک چارچوب کاری مناسب برای مدیریت جرو بحث‌ها خواهد شد. در این صورت می‌توانید ارتباط مستحکمی داشته باشید. هرگز از بیان احساسات خود نترسید.

  1. ارتباط زناشویی منظمی دارید:

اگر بتوانید روابط عاشقانه‌ای که در ابتدای ازدواج‌تان داشتید را حفظ نمایید، قادر خواهید بود ارتباط مناسب و پایداری داشته باشید. در حقیقت مطالعات انجام شده نشان می‌دهد دارا بودن حداقل یکبار ارتباط زناشویی در هفته قادراست شادی و خوشنودی را وارد ارتباط جنسی بکند.

برای این مطالعه پژوهشگران بیش از ۳۰۰۰۰ نفر را مورد تحقیق قرار دادند. به طرز شگفت انگیزی، مردمی که ارتباط زناشویی مناسبی نداشتند خوشنودی کمتری نیز داشتند.

  1. شما شبیه یکدیگر هستید:

اگر شما و همسرتان نقاط مشترک زیادتری داشته باشید زوج موفق تری خواهید بود.

مطالعات انجام شده در دانشگاه Wellesley نیز این موضوع را تایید می‌کند. در این مطالعه پژوهشگران سوالاتی را در مورد فکر کردن، اهمیت‌ها و دیگر موارد از زوج‌ها پرسیدند.

این مطالعه نشان داد زوج‌هایی که شباهت زیادتری به هم داشتند رابطه مناسبتر و سازنده تری را ایجاد کرده بودند. اگر شما و همسرتان از لحاظ شخصیتی شبیه هم باشید، می‌توانید در مواجهه با مسائل مثل هم رفتار نمایید.

  1. عادت خرج کردن مختلفی دارید:

اگر بدانید زیادتر جرو بحث‌های خانوادگی به دلیل مسائل مالی است شگفت زده می‌شوید.

در حقیقت بر اساس گفته‌های مجله پول؛ ۷۰ درصد زوج‌ها زیادتر از هر چیزی بر روی مسائل مالی بحث می‌کنند. اگر دو طرف عادت مختلفی در خرج کردن پول داشته باشند، زوج خوبی برای یکدیگر خواهند بود. شواهد و تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های متفاوت نیز همین امر را تایید می‌کند.

پژوهشگران بیش از ۱۰۰۰ زوج را مورد مطالعه قرار دادند و گرفتنند که زیادتر مردمی که ارتباط زیاد مدت دارند، همواره عادت مختلفی نیز در خرج کردن پول خواهند داشت.

  1. از موارد یکسانی لذت می‌برید:

مطالعات انجام شده در مجله رابطهات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد زوج‌های شاد با هم شاد می‌شوند و با هم می‌خندند. زوج‌هایی که از موارد کمدی یکسانی شاد می‌شوند ارتباط مناسبتر و پایدارتری خواهند داشت.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد