خواص خیارشور تخمیری برای بدن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص خیارشور تخمیری برای بدن | پزشکی


درست کردن خیار شور خیلی آسان است و به  مواد اولیه اندکی نیز احتیاج دارد، اما روشی که برای درست کردن آن انتخاب می نمایید نشان دهنده گونه خیار شوری است که خواهید داشت. خیار شور تخمیر شده قادراست یک منشا خوراکی خیلی غذایی باشد.

در حالی که ما می دانیم ترکیب سرکه، بعضی از ادویه جات ویژه ترشی جات و  خیار سبب تولید خوراکی می شود که خیار شور نام دارد، انتخاب گونه خیار شوری که می خواهید داشته باشید قدم خیلی باارزشی را تشکیل می دهد.

فرایند آماده خیارشور های تخمیر شده و یا لاکتو خیارشور های تخمیر شده همواره چند روز تا چند هفته طول می کشد. در این پروسه وقتی، تخمیر اتفاق می افتد و سبب ایجاد باکتری های مناسبی تحت عنوان باکتری های پروبیوتیک می گردد.

در حال حاضر، روش بسته بندی تازه  برای تولید خیارشورهای شویدی، اسلایس های خیار و خیار شور نان و کره ای که در فروشگاه های مواد خوراکی موجود هستند، مورد مصرف قرار می گیرد، اما این گونه خیارشورها دارای مزایای پروبیوتیکی یکسان روند تخمیر نیستند به همین علت است که خیارشورهای تخمیر شده شاید مناسبترین گزینه برای انتخاب باشند.

خاصیت ها خیارشور تخمیری

مزایای خیارشورهای تخمیر شده جملهند از:

  1. یاری به کم شدن وزن
  2. پشتیبانی از سیستم عصبی مرکزی
  3. طراوت پوست
  4. کم شدن ریسک دچار به پارکینسون
  5. یاری به جلوگیری از سرطان روده بزرگ

اجازه دهید این موراد را با جزئیات زیادتری تحقیق کنیم:

  1. یاری به کم شدن وزن

با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در یک نشریه بریتانیایی منتشر شده است، باکتری های مناسب موجود در روده امکان پذیر است به کم شدن وزن یاری کنند و از آنجا که خیارشورهای تخمیر شده ، خوراکی های پروبیوتیک قوی ای هستند، می توانند در کم شدن وزن نیز اثربخش باشند.

پژوهشگران در یک آزمایش تصادفی دوسوکور کنترل شده با دارو نما، به مدت ۲۴ هفته تاثیرات مکمل پروبیوتیک را بر حفظ وزن و کم شدن وزن در خانم ها و آقایان چاق مورد تحقیق قرار دادند.

آنان گرفتنند که طی دوره ۲۴ هفته ای، گروه گرفتن کننده باکتری های پروبیوتیک سودمند توانستند به وزن سودمند خود دست یابند. در واقع، مطالعه حاضر نشان داد که فرمولاسیون Lactobacillus rhamnosus CGMCC1.3724 به خانم ها چاق برای کم شدن وزن پایدار یاری می کند.

  1.  پشتیبانی از سیستم عصبی مرکزی

میکروبیوم ها، ترکیبی از باکتری های همزیست موجود در روده هستند که برای دارا بودن عملکرد خوب، بایست در تقویت مساعدی قرار داشته باشند. برای ایجاد چنین تقویتی، به پروبیوتیک خوب احتیاج است.

این پروبیوتیک ها یاری می کنند تا سیستم گوارشی دارای عملکرد خوبی باشد. زمانی روده ها سالم باشند، جسم سیگنال های خوبی را از مغز گرفتن خواهد کرد.

تحقیقات نشان می دهند که میکروبیوم روده تا حد بیشتری بر رویپرورش و پیشرفت نورون های عصبی اثر می گذارد، و سبب ایجاد “مانع خونی مغزی، میلینیشن ، نوروجنسیس ، و بلوغ میکروگلیا می شود” که به طور مستقیم بر رفتار اثر خواهند گذاشت. لذا می توان نتیجه گرفت که غذا جسم با باکتری های مناسب امکان پذیر است به پیشرفت و عملکرد سیستم عصبی یاری کند و درنتیجه در ایجاد تندرستی روان نیز اثربخش باشد.

  1. مزایای خیارشور برای پوست

پوست ما شامل محیطی کاملا خوب برای میکرو ارگانیسم هایی است که به تندرستی پوست یاری می کنند. پاک کردن پوست خیلی باارزش است، اما ایجاد تقویت محیطی خوب برای پوست در مناسبترین وضعیت نیز از ارزش و جایگاه ویژهی برخوردار است.

قسمتی از این تندرستی پوست، به پروبیوتیک ها باز می گردد. در حالی که می توان پروبیوتیک ها را به صورتمحلی مصرف کرد، آنانیی که استفاده می نمایید نیز بر تندرستی پوست تأثیر می گذارند.  از آنجایی که خیارشور های تخمیر شده شامل پروبیوتیک ها هستند، این امر آنان را به ماده خوبی برای یک رژیم خوراکی سالم تبدیل می کند.

  1. خیارشور تخمیر شده قادراست به کم شدن ریسک پارکینسون یاری کند

پژوهشگران مدت هاست که گرفتنه اند، رابطهاتی بین روده سالم و مریضی پارکینسون وجود دارد.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ علت ها زیادتری را در مورد اثر تندرستی روده بر پارکینسون ارائه داد.

این مطالعه که در دانشگاه آلاباما انجام شده است، بر روی ۱۹۷ مریض مبتلا به پارکینسون متمرکز شد و نتایج آن با ۱۳۰ شخص سالم گروه کنترل مقایسه شد. یافته ها نشان می دهد که مردم مبتلا به مریضی پارکینسون، باکتری های رودوی زیادتری دارند که میکروبیوم طبیعی را از بین می برد.

باارزشتر این که  مقادیر نوع ای که به حذف مواد شیمیایی سمی از جسم یاری می کند خیلی اندک است. درنتیجه اساسا، این بیماران از حفاظت و ایمنی اندکی برخوردار بودند. افزون بر این، یک روده سالم یاری می کند تا باارزشترین سرایت دهنده  های عصبی نظیر دپامین و سروتونین تامین شوند، اما اگر میزان این مواد در داخل جسم کم باشد  ریسک دچار به پارکینسون زیاد شدن خواهد یافت و این امر قادراست سبب بیشتر شدن معضلات حرکتی و هماهنگی بدنی شود.

  1. خیارشور تخمیر شده قادراست به پیشگیری از سرطان روده بزرگ یاری نماید

سرطان روده بزرگ دومین دلیل مرگ و میر رایج وابسته با سرطان در ایالات متحده است. مطالعات خیلیی برای یاری به درک اثر پروبیوتیک ها در سرطان انجام شده است.

با مصرف الگو های ازمایشگاهی و حیوانی، سویه‌ها به منظور درک مناسبتر اثر آنان در فلور روده مورد تحقیق قرار گرفتند. با توجه به این مطالعات، به دید می رسد دارا بودن یک رژیم خوراکی سالم با پروبیوتیک ها به نحو قابل توجهی سبب پیشگیری از سرطان روده بزرگ می شود. این یک خبر مناسب برای جلوگیری از سرطان است. اگر چه مطالعات زیادتری ، به ویژه در زمینه آزمایشات انسانی مورد احتیاج می باشد، اما این خبر، خبر مثبتی است چرا که شواهدی را مبنی بر اثر فلور روده سالم در جلوگیری از سرطان ارائه می دهد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد