چگونه از موهای خشک و شکننده مراقبت کنیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چگونه از موهای خشک و شکننده مراقبت کنیم؟ | پزشکی


با رنگ کردن مو و مصرف مواد تشکیل دهنده آن، رطوبت موجود در مو کم شدن نمایان می‌کند. با زیاد شدن سن نیز موها شکننده می‌شود. به همین خاطر نیز موها خشک شده و شکننده می‌شود. اما چگونه بایست از موهای خشک و شکننده مواظبت کنیم؟ در این مقاله ۹ راهکار برای حفظ تندرستی موهای خشک و شکننده را تحقیق خواهیم کرد:

مواد خوبی انتخاب نمایید:

موهای خشک و شکننده اکثر آزاردهنده هستند درنتیجه انتخاب یک ماده خوب قادراست به رطوبت رسانی مو یاری کند. شما بایست از محصولاتی مصرف نمایید که از موادی همانند شی باتر، روغن زیتون، روغن آرگان یا روغن نارگیل تشکیل شده‌اند.

از استفاده موادی که موهای خشک را خشک‌تر می‌کند پرهیز نمایید:

دو ماده‌ای که بایست از استفاده آن پرهیز نمایید شامل سیلیکون و الکل است. سیلیکون قادراست مانعی بر روی مو ایجاد کند که اساسا رشته‌های مو را خفه می‌کند و به موهای شما اجازه جذب رطوبت را نمی‌دهد. الکل نیز قادراست رطوبت موجود در مو را به طور کلی از بین ببرد. همینطور بایست به دنبال شامپوهایی باشید که عاری از سولفات هستند.

موهای خود را کمتر بشویید:

سعی نمایید از شستشوی هر روزه موها پیشگیری نمایید. اگر دوست دارید موهای مناسب و مرطوبی داشته باشید اینکار را یک روز در میان انجام دهید.

از شامپوهای خود به صورت استراتژیک مصرف نمایید:

وقتی که موهای خود را با شامپو شستشو می‌دهید، تنها ریشه مو را بشویید. همه ی چربی‌های موجود در این ناحیه جمع می‌شوند. در مورد مصرف نرم کننده مو این قضیه برعکس می‌شود. یعنی به جای شستن پوست سر با نرم کننده بایست انتهای مو را با آن بشویید.تلاش نمایید از ارتباط نرم کننده با پوست سر پیشگیری نمایید.

سعی نمایید از ماسک موی خوب مصرف نمایید:

اگر موهای خشکی دارید و از این موضوع رنج می‌برید،تلاش نمایید از ماسک مو خوب برای ایجاد رطوبت مصرف نمایید. یک ماسک خوب آماده نمایید، آن را روی موهای خود اعمال نمایید و سپس با یک شانه ماسک را به تمام جای مو برسانید. اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و سپس بشویید.

از ابزارهای داغ و نور خورشید دوری نمایید:

مصرف ابزارهای داغ و قرار گرفتن دربرابر نور خورشید قادراست سبب خشک شدن مو شود. وقتی که بیرون هستید حتما موهای خود را بپوشانید. قبل از به کار بردن ابزارهای داغ، از اسپری‌های مخصوصی مصرف نمایید که موی شما را از ضرر حرارت حفظ می‌کند. همینطور قبل از به کار بردن مو صاف کن یا دیگر ابزارها، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک شده است.

به زمان مصرف ابزارهای داغ، بین موها حرکت نمایید:

وقتی که از ابزارهای داغ بر روی موهای خود مصرف می‌نمایید،تلاش نمایید به مدت زیاد بر روی یک رشته از مو تمرکز ننمایید. اینکار سبب خشک شدن موهای شما خواهد شد. تنها چند دقیقه کافیست. هر چقدر وقت مصرف این ابزارها زیادتر باشد، امحل وارد شدن ضرر به موها زیادتر خواهد شد.

قبل از رنگ کردن مو، از آنمراقبت نمایید:

مواد شیمیایی قادراست به موهای شما اسیب بیشتری وارد کند. همیشهتلاش نمایید از مواد نرم کننده مصرف نمایید. وقتی که موهای شما رنگ شد، کوتیکول‌ها باز می‌شود و همین امر قادراست سبب ایجاد اسیب به مو گردد. وقتی که از مواد نرم کننده مصرف می‌نمایید ، این کوتیکول‌ها بلافاصله با مرطوب کننده پر می‌شود. بعد از رنگ کردن مو نیز از مواد مرطوب کننده مصرف نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد