خواص میوه به چیست؟ 8 خاصیت شگفت به برای بدن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص میوه به چیست؟ 8 خاصیت شگفت به برای بدن | پزشکی


اگر به دنبال یک میوه با مزهی مختلف و لبریز از ویتامین های متفاوت هستید ما «میوه به» را به شما توصیه میکنیم.

بعضی از مزایای به برای تندرستی شامل توانایی آن برای یاری به جلوگیری از سرطان، یاری در کم شدن وزن، خوب شدن تندرستی گوارش، کم شدن کلسترول خون، خوب شدن و تثبیت سیستم ایمنی ، جلوگیری از مریضی های معدی روده ای، تسکین التهاب، زیاد شدن تندرستی پوست، کم شدن فشار خون، جلوگیری از بازتاب های آلرژیک و برانگیختن جریان خون در سیستم قلبی عروقی است.

میوه به چیست؟

به یک میوه غیر عادی است که رابطه خیلی نزدیکی به سیب و گلابی دارد. نام علمی آن Cydonia oblonga می باشد و تنها عضو از خانواده Cydonia محسوب می شود. درخت به نسبتا کوچک است، این در حافهرست که میوه اهمیتمند آن همواره رنگ زرد مایل به طلایی دارد و در بعضی از موارد به شکل گلابی است. اهمیت این میوه به عنوان یک ماده خوراکی به وقت های خیلی قبل باز می گردد.

به بومی نواحی اوراسیایی همانند ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، مجارستان، مقدونیه و نواحی نزدیک به این هاست. از لحاظ تاریخی این میوه زیادتر از آنچه که مردم انتظار دارند اثر داشته است.

بعضی از پژوهشگران بر این باورند که به زمان مصرف واژه سیب در منابع و مراجع تاریخی، منظور همان به بوده است. شما می توانید به را در مرباها، ژله ها و پودینگ ها مورد مصرف قرار دهید یا آن را هنظیر گلابی در صبحانه یا دیگر نوبت های خوراکی به کار ببرید.

کشورهای متفاوت به را به روش های مختلفی مورد مصرف قرار می دهند. با اینحال مزایای واقعی به وقتی آشکار می شود که آن را به صورت تازه و با پوست استفاده نمایید زیرا این ماده لبریز از مواد غذایی همانند ویتامین ها، مواد معدنی، مواد فنولی، آنتی اکسیدان ها و فیبر خوراکی است.

اهمیت غذا ای به:

بـِه افزون بر اینکه میوه خوشمزه ای است، دارای اهمیت غذا ای نیز هست. این میوه منشا پربار از ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن و فیبر خوراکی است. این میوه همینطور منشا پربار از مواد آلی ویژه همانند کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن، گونه های متفاوتی از مواد غذایی گیاهی است.

۸ فایده شگفت انگیز بـِه:

  1. جلوگیری از سرطان:

سرطان یکی از رایج ترین مریضی های این عصر است. به همین خاطر هر چیزی که بتواند ریسک دچار به این تقویت را کم شدن دهد در میان مردم دوست داشتنی خواهد بود. میزان بالای آنتی اکسیدان هایی همانند فنولیک و مواد غذایی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال های آزاد در جسم خیلی اثربخش هستند.

همانطور که می دانید رادیکال های آزاد محصولات فرعی خیلی پرمخاطره از متابولیسم سلولی هستند که سبب از دست دادن سلول های سالم یا تغییر در آن ها می شوند. مواد آنتی اکسیدانی موجود در به قادراست ریسک دچار به گونه های متفاوتی از سرطان ها را کم شدن دهد.

  1. خصوصیات به برای کم شدن وزن:

یکی از مناسبترین شیوه ها برای کم شدن وزن ، خوب شدن سیستم گوارش است. این موضوع قادراست اجابت مزاج را نیز خوب شدن بقسمتد. به لبریز از فیبر خوراکی است و میزان بالای آن به معنای خوب شدن سیستم رودی معده ای است. با خوب شدن سیستم گوارش می توان انرژی زیادتری کسب کرد و وزن اضافی را کم نمود.

  1. معالجه مریضی های معدی روده ای:

علی رغم عملکرد عمومی سیستم گوارش که فیبر خوراکی سبب خوب شدن آن می شود، این گزینه قادراست از بروز مریضی های معدی روده ای همانند مریضی التهابی روده، سرطان های متفاوت یا دیورتیکولیت جلوگیری نماید.

کاتچین و اپی کاتچین موجود در این میوه قادراست با بعضی از سموم ایجاد کننده سرطان پیوند برقرار کند. به همین خاطر از هیکل های باارزش بدنمراقبت می شود.

  1. مواظبت از پوست:

میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در به برای حفظ تندرستی پوست و جوانی آن خیلی اهمیتمند است. آنتی اکسیدان ها اسیب وارد شده به دلیل رادیکال های آزاد را از بین می برند و همین امر قادراست ظاهر چین و چروک ها را کم شدن دهد، لکه ها را از بین ببرد و به پوست یاری کند در برابر اشعه ماوراء بنفش جنگیدن نماید.

  1. مرتب کردن فشار خون:

پتاسیم یکی از باارزش ترین مواد معدنی در جسم انسان است زیرا برای حفظ تعادل فشار خون و تسهیل سرایت مایعات در سلول های جسم الزامی است. پتاسیم قادراست رگ های خونی و شریان ها را شل کند و از فشار وارد شده به سیستم قلبی عروقی بکاهد.

همین امر سبب می شود ریسک پیشرفت تقویتی همانند آترواسکلروزیس کم شدن نمایان کند. در چنین تقویت ریسک دچار به مریضی های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته کمتر می شود.

  1. بازتاب های آلرژیک:

به همواره به دلیل توانایی آن برای کنترل بازتاب های آلرژیک مورد تحسین مردم قرار می گیرد. وقتی که این ماده به صورت ژل بر روی پوست اعمال می شود قادراست درماتیت آتوپیک و دیگر تقویت پوستی یکسان را مناسبتر کند. میزان بالای ویتامین c در این ماده قادراست به کنترل التهاب و خوب شدن تندرستی و ظاهر پوست یاری کند.

  1. تثبیت سیستم ایمنی بدن:

همانطور که قبل نیز بیان کردیم، به مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان دارد اما ویتامین های دیگری همانند ویتامین C و E نیز در آن یافت می شود که قادراست سیستم ایمنی جسم را به روش های متفاوت تثبیت کند.

به عنوان مثال ویتامین C سیستم ایمنی جسم را برای زیاد شدن گلبول های سفید برانگیختن می کند. همانطور که می دانید گلبول های سفید با پاتوژن ها، ویروس ها و باکتری های موجود در جسم جنگیدن می کنند.

  1. جریان خون و تندرستی بدن:

به پربار از آهن، مس و روی است. این مواد معدنی به همراه دیگر عناصر، برای تولید گلبول های قرمز خون الزامی هستند. وقتی که تولید گلبول های قرمز خون بالاست، جریان آن نیز در اطراف جسم زیادتر می شود.

این موضوع بدین معناست که اکسیژن در سرتاسر جسم حمل می شود. همین امر سبب می گردد جریان خون به پوست و پوست سر زیاد شدن نمایان کند.

پیامد احتمالی میوه بـِه:

شواهد قطعی در مورد پیامد جانبی به وجود ندارد. به نطر می رسد می توان این میوه را به هر گونه رژیم خوراکی اضافه کرد. با اینحال دانه های به شامل سیانید هستند و میل کردن بیش از اندازه آن قادراست دردسرساز شود. دیگر مطالعات علمی در حال انجام است و مزایا و معایب این میوه خوشمزه در حال تحقیق است.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد