برای جلوگیری از پیری پوست صورت چه کنیم؟ 12 عادت پیر کننده پوست و بدن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

برای جلوگیری از پیری پوست صورت چه کنیم؟ 12 عادت پیر کننده پوست و بدن | پزشکی


آیا احساس می‌نمایید به شتاب پیر می‌شوید؟ با ما همراه باشید تا نکات و ترفندهای کارشناسان را در مورد اشتباهات شایع بدانید و سپس یاد بگیرید که چگونه این فرآیند را معکوس نمایید.


نکاتی در مورد فرآیند ضد پیری:

آیا شما هم سریع‌تر از سن خودتان پیر می‌شوید؟ اگر در آینه نگاه می‌نمایید و از آنچه در آینه می‌بینید خشنود نیستید، امکان پذیر است وقت آن فرا رسیده باشد که بعضی از عادت‌های هر روزه خود را مجدد ارزیابی نمایید.

خوراکی که می‌خورید و حتی خوابی که دارید قادراست چهره شما را پیرتر از حد واقعی نشان دهد و دوره زندگی شما را کوتاه‌تر نماید.

در این مقاله کارشناسان در مورد عادت‌هایی که می‌توانند فرآیند پیری را شتاب بقسمتند صحبت خواهند کرد و روش‌هایی برای معکوس کردن آن بیان می‌کنند.

همینطور بخوانید: پیشگیری از پیری زودرس

  • چندکار را با هم انجام می‌دهید:

  • اگر کارهایی که بایست انجام دهید هرگز پایان ندارد، پس استرس بیشتری روی جسم شما خواهد بود. مردم فکر می‌کنند انجام چندکار با هم مناسب است اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی‌شود. تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، ایجاد استرس است.

    مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استرس مزمن سبب برانگیختن آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در جسم می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار به سلول‌های سالم جسم ضرر وارد می‌کنند و مسئول پیری در انسان هستند.

    به جای اینکه تمام کارها را با هم انجام دهید، در یک وقت نمایان بر روی انجام یک کار تمرکز نمایید وتلاش نمایید آن را به پایان برسانید.


  • میل کردن دسرهای شیرین را دوست دارید:

  • این دسرهای شیرین و خوشمزه افزون بر اینکه سبب چاق شدن شما می‌شوند، می‌توانند دندان‌های شما را نیز خراب کنند. همانطور که خودتان نیز می‌دانید دندان خراب سبب می‌شود چهره زیبایی نداشته باشید.

    مولکول‌های شکر خودشان را به فیبرهای پروتئینی در هر کدام از سلول‌ها متصل می‌کنند.

    این فرآیند ضرر رسان به عنوان گلیکوزیله شدن شناخته شده و قادراست سبب از دست رفتن درخشندگی، ایجاد حلقه های سیاه دور چشم، پف شدن زیر چشم ، زیاد شدن خطوط و چین و چروک،از دست رفتن برآمدگی‌های زیبای صورت و زیاد شدن اندازه منافذ گردد.


  • عاشق تلویزیون هستید:

  • اگر شما هم دوست دارید همه ی برنامه‌های تلویزیون را تماشا نمایید خبر بدی برایتان دارم. مطالعات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسیده است، ۱۱۰۰۰ استرالیایی را مورد تحقیق گذاشته است.

    این مردم تقریبا ۲۵ ساله یا بالاتر بودند. تحقیقات انجام شده نشان داد که هر ساعتی که شخص تلویزیون تماشا می‌کند، ۲۲ دقیقه از زندگی‌اش کاسته می‌شود. مردمی که به طور متوسط ۶ ساعت از روز خود را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، ۵ سال کمتر از دیگر مردم زندگی خواهند کرد.

    این موضوع به دلیل نشستن‌های زیاد مدت و غیر فعال بودن است. وقتی که شما زیادتر از ۳۰ دقیقه می‌نشینید، جسم آغاز به ذخیره کردن شکر در سلول‌ها می‌کند و همین امر نیز سبب اضافه وزن می‌گردد.

    اینکه تلویزیون تماشا می‌نمایید یا کارهای خود را به صورت نشسته انجام می‌دهید فرقی ندارد بایست هر ۳۰ دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید و اندکی پیاده روی نمایید.


  • زیادتر وقت خود را به صورت نشسته می‌گذرانید:

  • ریسکات دراثر روش زندگی بی‌حرکت مستند است. مردمی که زیادتر وقت خود را به صورت نشسته صرف می‌کنند در ریسک دچاری زیادتری نسبت به مریضی‌های کلیوی، مریضی‌های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند.

    چاقی نیز از تاثیرات بارز نشستن‌های زیاد مدت است. به طور طبیعی، ورزش‌های منظم و هر روزه به شما یاری می‌کند از بروز این مریضی‌ها پیشگیری نمایید و زندگی سالم و زیاد‌تری داشته باشید.

    مطالعات انجام شده اثر ورزش را به مناسبی نشان داده اند. از بین مردم شرکت کننده، آن‌هایی که ۱۵۰ دقیقه یا زیادتر در هفته ورزش کرده بودند ۱۰ تا ۱۳ سال زندگی زیادتری داشتند.

    همینطور بخوانید: دلیل اصلی پیری زودرس پوست

  • از کرم‌های ویژه چشم مصرف نمی‌نمایید:

  • حتی اگر چشم‌های شما سالم است و مریضی ندارد بایست از یک کرم مناسب برایمراقبت از آن و پیشگیری از ایجاد و سرعت قسمتیدن به فرآیند پیری مصرف نمایید. پوستی که در اطراف چشم شما قرار دارد، نازک‌تر از پوست دیگر بخش‌های صورت است و زودتر پیر می‌شود.

    مرطوب حفظ کردن اطراف چشم قادراست فرآیند پیری صورت را به تعویق بیندازد. کرم‌های چشمی که شامل ویتامین A هستند اثر مناسبتر و زیادتری خواهند داشت. فاکتور های باارزش دیگر شامل مرطوب کننده‌ها ، آنتی اکسیدان‌ها، اسید هیالورونیک و ویتامین C است.

    این مواد سبب تثبیت و برانگیختن تشکیل کلاژن و الاستین می‌شوند که پوست را استوار‌تر نگه می‌دارد و از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم پیشگیری می‌کند.


  • تنها در تعطیلات از کرم‌های ضد آفتاب مصرف می‌نمایید:

  • دویدن، راه رفتن و رانندگی کردن در فضای باز قادراست بر روی پوست شما ضرر وارد کند. یکی از علت ها اصلی برای ایجاد فرایند پیری در صورت مردم، قرار گرفتن دربرابر تابش‌های اشعه ماوراءبنفش خورشید است. این تابش‌ها حتی وقتی که هوا ابری یا بارانی است هم حضور دارند.

    درنتیجه مناسبتر است پوست خود را با کرم‌های ضد آفتاب مواظبت نمایید. اینکار را هر وقت که قصد رفتن به خارج از منزل را داشتید انجام دهید. کرم‌هایی که دارای SPF بین ۳۰ و ۵۰ هستند برای استفاده هر روزه پیشنهاد می‌شوند.


  • آرایش بیشتری می‌نمایید:

  • داشتن آرایش اضافی بر روی صورت قادراست فرآیند پیر شدن صورت را سرعت قسمتیدن به کند. این گونه آرایش‌های سنگین و مصرف محصولاتی که روغنی هستند زیادتر قادراست صورت شما را خراب کند.

    افزون بر این، مصرف بیش از اندازه از محصولات پوستی با رایحه، مواد شیمیایی برانگیختن کننده و فاکتور های الکلی امکان پذیر است پوست شما را با حذف چربی طبیعی آن خشک‌تر کند. همین امر نیز سبب ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود.


  • وقتی که می‌خوابید صورت خودتان را روی بالش قرار می‌دهید:

  • خوابیدن بر روی شکم یا با صورت قادراست سبب ایجاد چین و چروک در صورت شود و فرآیند پیری را سرعت قسمتیدن به نماید. بافت‌های اتصالی و کلاژن موجود در صورت در این وضعیت ضعیف‌تر می‌شود.

    وقتی که بر روی صورت خود می‌خوابید، پوست شما نقادراست آسان باشد و به وضعیت اولیه خود برگردد. همین امر نیز سبب ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. مناسبتر است به پشت بخوابید تا پوست نرم و صافی داشته باشید.


  • هوای منزلتان را بیش از اندازه گرم نگه می‌دارید:

  • وقتی که هوای بیرون از منزل سرد است، بایست هوای منزل گرم باشد اما این بدین معنی نیست که هوای آن را بیش از اندازه گرم نگه دارید. گرم شدن بیش از اندازه هوای منزل سبب از دست رفتن رطوبت آن می‌شود.

    همین امر نیز سبب خشک شدن و التهاب پوست می‌گردد و به مرور وقت سبب پیری صورت شما می‌شود. شما می‌توانید از یک مرطوب کننده هوا مصرف نمایید.

    همینطور می‌توانید یک حوله مرطوب را روی رادیاتور قرار دهید یا یک کاسه از آب سرد را در یکی از اتاق‌ها قرار دهید تا رطوبت مورد احتیاج آن تامین شود.


  • آشامیدنی‌های خود را با نی می‌نوشید:

  • استفاده آشامیدنی‌های طبیعی و با رنگ تیره با نی قادراست از ایجاد لکه روی دندان پیشگیری کند اما مکیدن آشامیدنی با نی قادراست به تدریج سبب ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و لب شما شود. این موضوع همینطور با کشیدن سیگار نیز رخ می‌دهد.

    برای پیشگیری از این امر مناسبتر است آشامیدنی‌های خود را با لیوان بنوشید.


  • همه ی چربی‌های مورد احتیاج را از رژیم خوراکی خود حذف می‌نمایید:

  • بعضی از چربی‌ها برایمراقبت از جوانی و ظاهر زیبای شما الزامی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ که برای قلب نیز خیلی سودمندند در روغن ماهی (نظیر سالمون) و بعضی از آجیل‌ها( همانند گردو و تخم کتان) یافت می‌شود.

    این اسید چرب قادراست پوست شما را شاداب نگه دارد و از ایجاد چین و چروک نیز پیشگیری نماید. همینطور برای تندرستی قلب و مغز نیز سودمند است.کارشناسان پیشنهاد می‌کنند حداقل هفته‌ای دوبار ماهی در رژیم خوراکی خود داشته باشید.


  • زمان کار دولا می‌شوید:

  • وقتی که با رایانه خود و کیبورد کار می‌نمایید حتما دولا می‌شوید.همین امر سبب تغییر شکل ستون فقرات شما می‌شود و به مرور وقت یک موقعیت اسیب رسان برای جسم شما خواهد بود. همانطور که می‌دانید ستون فقرات شما به صورت منحنی S شکلمناسب ی است که قادراست شما را پایدار و ثابت نگه دارد.

    ژست ضعیف و نشستن اشتباه قادراست ستون فقرات را از وضعیت طبیعی منحرف کند و بنابراین عضلات، دیسک‌ها و استخوان‌ها وضعیت غیر عادی و غیر طبیعی به خود می‌گیرند. در نهایت درد کمر آغاز می‌شود و امکان پذیر است سبب ایجاد بدشکلی همیشگی شود.

    سعی نمایید به زمان نشستن مواظب این موضوع باشید تا تناسب هیکل شما حفظ شود.


    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد