درمان استرس با طب سوزنی - 10 خاصیت طب سنتی و سوزنی برای کاهش استرس | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

درمان استرس با طب سوزنی - 10 خاصیت طب سنتی و سوزنی برای کاهش استرس | پزشکی


این روزها استرس به قسمت جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. اگر چه چنین چیزی اصلا برای ذهن ما مناسب نیست، اما همین استرس زمانی که با موقعیت های مشکوک و مخاطره آفرینی مواجه می شوید به شما هشدارهای ضروری را خواهد داد.

بعضی مردم امکان پذیر است احساس کنند که بدون دارا بودن هیچ استرسی، می توانند انگیزه ضروری برای کار کردن را داشته باشند، اما این فکر اصلا فکر درستی نیست.

استرس در مقادیر اندک قادراست خیلی مناسب باشد، اما نه برای دوره های زیاد تر، چرا که اگر برای مدت زیاد دنباله نمایان کند امکان پذیر است به وضعیتی منتج شود که عواقب بیشتری را برای شخص به همراه داشته باشد.

زمانی که فشار به یک قسمت غیر منطقی و جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل می شود، امکان پذیر است شخص برای چیزهای کوچک گرفتار احساس بیماری، ناخوشنودیی و نگرانی شود. حتی امکان پذیر است با انجام کارهای کوچک احساس خستگی کند، که تمام این ها نشان می دهد میزان استرس شخص به موضوع جدی ای برای او تبدیل شده است.

استرس بلند مدت قادراست زیان آور باشد و قادراست به هیکل های متفاوت جسم ضرر برساند، سیستم ایمنی جسم را تضعیف کند و شخص را دربرابر ریسک دچار به سرطان قرار دهد.

بعضی از مسائل شایع استرس شامل نگرانی و افسردگی است که کیفیت زندگی را به تدریج کم شدن می دهد. یکی از علامت هایی که نشان می دهد شخص از استرس حاد رنج می برد احساس نگرانی در مورد مسائل کوچک و دارا بودن پیچش معده است.

نگرانی بالینی قادراست با مصرف دارو و دیگر شیوه های بالینی معالجه شود. البته قبل از آن، شخص بایست قبول کند که دربرابر استرس قرار دارد و ابتداتلاش کند که مسائل و مسائل خود را تا آنجا که امکان پذیر است حل نماید.

یکی از شیوه های معالجه استرس طب سوزنی است که قادراست نگرانی و استرس را کم شدن دهد.

  1. طب سوزنی خیلی ساده است.

این فرایند معالجه ای خیلی ساده بوده و بایست توسط یک کارشناس طب سوزنی که به مناسبی آموزش دیده انجام شود.

اولا، او از شما در مورد تاریخچه مریضی تان سوال خواهد کرد و شکل زبانتان را تحقیق خواهد نمود. او نبض شما را خواهد گرفت و معاینات دیگری را بر رویتان انجام می دهد.

پس از تحقیق شخص توسط کارشناس حرفه ای یک برنامه معالجه خوب برای معالجه مریضی های ویژه او تجویز می شود. برای آغاز معالجه، کارشناس طب سوزنی نقاط فشاری و مقدار برانگیختن آنان را در بخش های متفاوت جسم تحقیق می کند.

وقتی که سوزن های طب سوزنی در نقاط درست جسم فرو روند درد و یا ناراحتی کمتری وجود خواهد داشت. سوزن ها تقریبا نیم ساعت در بخش های متفاوت جسم کار گذاشته می شوند و بعد از آن برداشته خواهند شد. خیلیی از مردم پس از معالجه احساس آرامش می کنند.

همینطور بخوانید: تمام چیز درباره طب سوزنی
  1. مزایای طب سوزنی

تنها ۹ نقطه فشاری در جسم وجود دارد:

  • نقطه Three Mile:

این نقطه در نزدیکی کاسه ی زانو و بالای پاها قرار دارد. با فشار دادن این نقطه، جریان انرژی قادراست مرتب کردن و زیاد شدن یابد. فشار برای یک دقیقه اعمال می شود.

  • RUSHING big:

این نقطه بین انگشت دوم پا و انگشت شست پا قرار دارد. فشار دادن این نقطه، به حفظ جریان صریح انرژی یاری می کند و سبب می شود تا خیلیی از تنش های شما از بین بروند.

  • Grandfather-Grandson:

این نقطه نیز در پا و در مرکز انگشت بزرگ قرار دارد. اعمال اندکی فشار به آن، بهمناسب نمودن انرژی در سراسر جسم یاری می کند. افزون بر این، مصرف طب سوزنی در این نقطه نگرانی و بی قراری های شخص را از بین خواهد برد.

  • Gate درونی:

این نقطه دقیقا در نزدیکی نبض دست قرار دارد و با فشار آوردن بر روی آن می توان استرس اضافی جسم را از بین برد. این کار به کم شدن احساس تهوع نیز یاری می کند.

  • Gate بیرونی:

این نقطه دقیقا در طرف مقابل نقطه gate داخلی قرار دارد لذا با برانگیختن این نقطه، می توان از سیستم ایمنی جسم پشتیبانی کرد و به خوب شدن جریان انرژی یاری نمود.

  • Union Valley:

این نقطه در اتصالات بین انگشت ذکر و انگشت شست قرار دارد و فشار دادن آن، تنش و کشش عضلانی را کم شدن می دهد.

  • Central Treasury:

این نقطه در مجاورت زیر بغل قرار دارد و برانگیختن آن به دارا بودن تنفس عمیق ومناسب شدن احساسات درونی یاری می کند.

  • Will’s Chamber:

این نقطه در نزدیکی ستون فقرات قرار دارد و برانگیختن آن به تثبیت تمام جسم و تضعیف تنش های موجود یاری می کند.

  • Shoulder Well:

این نقطه در لبه شانه واقع شده و فشار دادن و اعمال طب سوزنی در این نقطه سبب کم شدن استرس و نگرانی می شود و جریان بی وقفه ای از انرژی را فراهم می کند که در کم شدن نگرانی های شخص اثربخش خواهد بود.

همینطور بخوانید: آیا طب سوزنی قادراست افسردگی را معالجه کند؟
  1. هر مریض به عنوان یک مریض مجزا و منحصر به شخص در دید گرفته می شود.

این شیوه برای کم شدن نگرانی و استرس بیشتر بیماران خوب است. طب سوزنی، به عنوان یک داروی رایگان به شمار می آید که هر مریض را به عنوان یک مریض منحصر به شخص در دید گرفته و نتایج در دراز مدت، خود را نشان می دهند.

معالجه طب سوزنی برای تمام جسم و ذهن است.

در این روش، معالجه با توجه به نشانه ها مریض خیلی مختلف خواهد بود. درنتیجه برای معالجه تمام بیماران، یک معالجه واحد مورد مصرف قرار نخواهد گرفت.

کارشناس طب سوزنی عدم تعادل ایجاد شده به واسطه نگرانی را شناسایی می دهد و فقط علامت هایی را که به واسطه نگرانی ایجاد شده اند، معالجه نمی کند. اینگونه کارشناسان ذهن و جسم را به عنوان اجزای ذاتی وابسته با یکدیگر در دید می گیرند، درنتیجه معالجه آنان برای تمام جسم و ذهن خواهد بود.

معالجه همراه با ابزارهای یاری شخصی نظیر روش های تنفس، تمرکز ذهنی و تمرین انجام خواهد شد. این کارها به خوب شدن و زیاد شدن کارایی معالجه یاری می کنند.

  1. ایجاد تعادل در سیستم عصبی

یکی از متاآنالیزهای انجام شده در این مورد نشان داده است که امتیاز HRV (تغییر شکل ضربان قلب) با مصرف معالجه طب سوزنی خوب شدن می یابد. این طب قادراست به خیلیی از بیماران یاری کند تا تقویت تندرستی جسمی و همینطور تقویت روحی خود را خوب شدن بقسمتند.

مریضی های قلبی، نگرانی، بی خوابی، افسردگی و درد عضلانی نیز در این مطالعه گنجانده شد و نتایج نشان داد که طب سوزنی تاثیرقسمت بود.

باارزش ترین مطلب در این معالجه دوز طب سوزنی می باشد. در یاری به بیماران برای به دست آوردن نتایج مناسبتر، دوز طب سوزنی موضوع خیلی باارزشی به شمار می آید. تعداد و مدت وقت معالجه، بعضی ملاحظات باارزش دیگری هستند که بایست مورد توجه قرار گیرند.

  1. انرژی خود را زیاد شدن دهید.

اغلب اوقات، ما به علت کار یا اعمال فشار، احساس خستگی و نگرانی می کنیم. این امر امکان پذیر است به سرخوردگی و سطوح انرژی پایین منتج شود، که خلق و خوی شما را تغییر خواهد داد و منجر به ایجاد استرس و افسردگی می شود.

طب سوزنی قادراست در چنین تقویتی با ارائه پشتیبانی و انرژی مجدد به جسم یاری کند. همان طور که قبلا بحث کردیم، این شیوه از نقاط انرژی جسم برای زیاد شدن میزان انرژی آن مصرف می کند و در کنار آن خوراکی های مقوی نیز می توانند به اثربخش بودن زیادتر این شیوه عالی یاری کنند.

خوراکی هایی نظیر گوشت گاو، چغندر، تخم مرغ، اسفناج، زردآلو، انجیر و کلم می توانند به زیاد شدن انرژی مورد احتیاج جسم یاری نمایند و شخص را سر حال و شاداب نگاه دارند.

همینطور بخوانید: مریضی های قابل معالجه با طب سوزنی
  1. طب سوزنی آرامش قسمت است.

طب سوزنی خیلی ریلکس کننده و آرام قسمت است. خیلیی از مردم این معالجه را تجربه کرده اند و گرفتنند که مصرف این طب برای مقاومت با نگرانی و استرس خیلی سودمند خواهد بود.

یکی از اعتقادات عمومی شایعی که در مورد معالجه با طب سوزنی وجود دارد این است که این شیوه دردناک و ترسناک است زیرا در آن از سوزن مصرف می شود. اما در واقع، این شیوه معالجه ای به نحو باور نکردنی ای به حفظ آرامش جسم یاری می کند و حتی خیلیی از بیماران در حالی که تحت معالجه قرار می گیرند، به خواب عمیقی فرو می روند.

جلسه های طب سوزنی یک برنامه استرس زدا هستند و چاکراه های اصلی جسم را باز می کنند و همین امر قادراست استرس و نگرانیی را که بیماران از آن رنج می برند معالجه نماید.

طب سوزنی به عنوان هماهنگ کننده Qi در طب چینی شناخته می شود و لذا در این طب شامل بازگرداندن تعادل و تندرستی عمومی جسم است.

همینطور بخوانید: معالجه کمردرد با طب سوزنی
  1. معالجه بدون دارو

مشاوران و دکتران همواره از استروئیدها و داروها برای معالجه درد مصرف می کنند که همواره به پیامد جانبی بی‌شماری منجر می شوند. در مقایسه با آن، طب سوزنی مؤثر و ایمن است و معالجه برای درد و دیگر مسائل به وجود آمده کاملا بدون دارو می باشد.

برای دیگر تقویت نظیر تقویت استرس زا و نگرانی آور، دکتران داروهای ضد افسردگی و آرام قسمت را تجویز می کنند که شامل خیلیی از پیامد جانبی می باشند اما طب سوزنی شامل داروها نیست و لذا قادراست امن ترین شیوه معالجه باشد.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه جورج تاون نشان داده که طب سوزنی شبیه داروهای آرام قسمتی نظیر داروهای ضد نگرانی و ضد افسردگی عمل می کند.

افزون بر این این طب قادراست به عنوان یک مسیر مکمل عمل نموده و با برنامه معالجه ای دیگری همراه شود و همینطور به کم شدن پیامد جانبی معالجه های دارویی نیز یاری کند.

حتی بعضی از بیماران ادعا می کنند که معالجه طب سوزنی سریع تر از دیگر معالجه ها عمل می کند.

  1. ماساژ توی نا

این ماساژ سیستم عصبی را آرام می کند و بازسازیمی کند.

ماساژ توی نا یک معالجه باستانی مبتنی بر طب سوزنی است که در آن فشار استوار جزو روش های اساسی به شمار می آید.

در این شیوه ماساژ توام با فشار، به انگشتان، انگشت شست، کف دست ها، دو طرف دست ها و بند انگشت ها فشار ثابتی اعمال می شود.

این کار برای استآسان دادن و کم شدن درد تدریجی عضلات تنها در عرض چند دقیقه خوب است.

این گونه ماساژ سیستم عصبی را آرام می کند و با برانگیختن ناحیه مورد دید و فشار آوردن به آن فقط در حد ۴ تا ۵ ثانیه سبب بهبودی درد می شود.

مالش آرام با انگشتان و فشار آوردن با انگشت شست، گروه های بزرگ عضلانی را کاملا استوار می کند و عضلات بالای جسم را نرم و قابل انعطاف می نماید.

این کار قادراست شانه را ریلکس کرده و سفتی و تنش گردن همراه با مسائل دیگر نظیر یبوست، اسپاسم عضلات ماهیچه ساق پا و غیره را از بین ببرد.

همینطور بخوانید: طب سوزنی جهت کم شدن وزن
  1. گیاهان چینی

گیاهان چینی می توانند یک معالجه قدیمی خوب برای تسکین نگرانی و استرس باشند. خیلیی از گیاهان طب چینی به طور ویژه برای کار بر روی تعادل انرژی جسم و مدیریت استرس طراحی شده اند. داروهای چینی بر روی کل جسم به عنوان یک ارگانیزم واحد کار می کنند، درنتیجه، مصرف گیاهان دارویی مناسبترین راه برای معالجه عدم تعادل جسم است.

  1. نتایج التیام قسمت

وقت خوب شدن مریضی ارتباط به ذهنیت مریض و شدت نشانه ها آن مریضی دارد. بیشتر بیماران تنها پس از یک جلسه طب سوزنی، نتایج خوب شدن مریضی را گزارش داده اند.

دیگران امکان پذیر است تغییرات و نتایج بهبودی را هفته ها یا ماه ها بعد احساس کنند. بعضی از مردم امکان پذیر است نتایج بهبودی را چندین ماه بعد گزارش نمایند.

یک جلسه متداولی همواره با یک یا دو جلسه متداولی بسته به بازتاب بیماران آغاز می شود. اگر هنوز هم افسردگی و نگرانی وجود داشت، مناسبتر است از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بخواهید تا مواظبت های اولیه را ارائه دهد و گزینه های معالجه زیادتری را مورد بحث قرار دهد.

خلاصه

به جمله ساده، شما هرگز چیزی را با انجام طب سوزنی از دست نمی دهید و با انجام یک طب سوزنی تایید شده هیچ ریسکی نیز شما را تهدید نخواهد کرد.

با این حال، این گونه معالجه ها مزایای بیشتری را برای شخص به همراه دارند و لذا شخص قادراست با انجام آن به راحتی و تنها در عرض چند ثانیه احساس مناسبی کسب کرده و تندرستی خود را باز یابید.

درنتیجه در صورتی که تحت معالجه استرس یا افسردگی قرار دارید، مناسبتر است طب سوزنی را نیز به رژیم فعلی خود اضافه نمایید.

مطلب اصلی این گونه معالجه این است که با دکتر کارشناس خود صحبت نمایید و در مورد برنامه معالجه احتمالی تان با او گفت و گو نمایید و تمام پرسش هایتان را برای برطرف کردن تردیدهایتان مطرح نمایید.

من به طور قطع به شما خواهم گفت که شما در طی یک جلسه، نتایج مناسبی را مشاهده خواهید کرد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد