بهترین آنتی بیوتیک برای آبسه دندان | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین آنتی بیوتیک برای آبسه دندان | پزشکی


آبسه دندان چرک‌هایی است که در ریشه دندان جمع شده و سبب عفونی شدن آن می‌شود و امکان پذیر است در صورت معالجه نشدن به موقع قادراست به تدریج به فضاهای عمقی نظیر فضاهای اطراف حلق، مجاری تنفسی و حتی اطراف مغز راه نمایان کند و سبب انسداد راه‌های تنفسی، درگیری مغز و مننژیت (التهاب پرده مغز) و درگیری خون و حتی مرگ شوند.[ویکی پدیا]

هشدار:
نمونه هایی از آنتی بیوتیک های مورد مصرف در معالجه آبسه دندان:
نام عمومی
آموکسی سیلین
نام عمومینام برند
کلیندامایسینCleocin
نام عمومینام برند
اریترومایسین
مترونیدازولFlagyl
پنی سیلین

این آنتی بیوتیک ها چگونه کار می کنند؟

آنتی بیوتیک ها باکتری ها را می کشند و برای جنگیدن با گونه های متفاوتی از عفونت ها مورد مصرف قرار می گیرند. آنتی بیوتیک هایی که برای آبسه دندان مصرف می شوند به شکل قرص یا مایع هستند و همواره در بازه وقتی ۷ الی ۱۰ روزه مورد مصرف قرار می گیرند.

چرا آنتی بیوتیک ها مورد مصرف قرار می گیرند؟

عفونت باکتریایی که سبب ایجاد آبسه دندان می شود بایست معالجه شود. در این تقویت آنتی بیوتیک ها بایست برای کشتن باکتری ها یا  پیشگیری ازپرورش بی رویه آن ها مورد مصرف قرار گیرد.  عفونت باکتریایی مداوم قادراست سبب ایجاد مریضی حاد و جدی همانند سلولیت شود.  آنتی بیوتیک ها همواره به همراه دیگر معالجه ها مورد مصرف قرار می گیرند و می  توانند کانال ریشه را باز کنند  و منشا آبسه را تخلیه نمایند.

آنتی بیوتیک ها چه وقتی کارکرد مناسبی خواهند داشت؟

معالجه آنتی بیوتیک برای آبسه دندان وقتی که با دیگر معالجه ها مورد مصرف قرار می گیرد در متوقف کردن عفونت  باکتریایی در فک خیلی سودمند و اثربخش خواهد بود.  اگر آنتی بیوتیک در کشتن باکتری ها اثربخش نباشد ، اگر آنتی بیوتیک برای مدت وقت مورد احتیاج استفاده نشود یا اگر دندان معالجه نگردد، عفونت امکان پذیر است باز گردد.

 پیامد جانبی:

هر دارویی پیامد جانبی ویژه خود را دارد. اما زیادتر مردم پیامد جانبی را احساس نمی کنند یا می توانند این پیامد را تحمل نمایند. از داروساز یا دکتر در مورد پیامد جانبی دارویی که استفاده می نمایید سوال سوال کنید.  پیامد جانبی در کاغذ داخل دارو لیست می شود. بعضی از موارد باارزش در دنباله بیان شده است:

  • همواره مزایای دارو زیادتر از پیامد جانبی اندک آن است. این مزایا برای مریض از ارزش خیلی بیشتری برخوردار است.
  • پیامد جانبی امکان پذیر است بعد از استفاده دارو از بین برود.
  • اگر پیامد جانبی هنوز شما را آزار می دهد مناسبتر است با دکتر ارتباط بگیرید. او قادراست دوز دارو را تغییر دهد یا آن را تعویض نماید.
  • استفاده دارو را به صورت ناگهانی متوقف ننمایید مگر اینکه دکتر چنین موضوعی را تجویز کرده باشد.

اگر علامت های زیر را داشتید بلافاصله به اورژانس خبر دهید:

  • مسئله در تنفس
  • تورم لب، دهان، زبان یا گلو

 اگر علامت های زیر را تجربه کردید بلافاصله با دکتر ارتباط بگیرید:

  • کهیر
  • ضعف یا روشی سر

پیامد جانبی  شایع بعضی از این داروها جمله است از :

  • وضعیت تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • راش پوستی

سعی نمایید همه ی آنتی بیوتیک هایی که دنداندکتر تجویز می کند را استفاده نمایید. تا وقتی که مریضی خوب شدن نیافته است آن را دنباله دهید. حتی بعد از بهبودی نیز بایست دوره معالجه را کامل نمایید در غیر اینصورت عفونت باکتریایی امکان پذیر است مجدد بازگردد. آنتی بیوتیک ها امکان پذیر است همیشه باکتری ها را از بین نبرند. این موضوع همواره به دلیل استفاده بی رویه و اشتباه آنتی بیوتیک ها رخ می دهد. می توانید با استفاده خوب داروها از مقاومت به آنتی بیوتیک جلوگیری نمایید. اگر استفاده آنتی بیوتیک را خیلی زود متوقف نمایید، باکتری ها امکان پذیر است از بین نروند و مجددپرورش کنند و قوی تر شوند.

استفاده دارو:

دارو یکی از ابزارهای متعددی است که دکتر برای معالجه مسائل شما تجویز می کند. استفاده دارو  به روش ای که دکتر تجویز کرده قادراست  به خوب شدن تقویت یاری کند و  از بروز مسائل بعدی پیشگیری نماید.  اگر داروی خود را به درستی استفاده ننمایید تندرستی تان را دربرابر ریسک قرار می دهید.  همواره علت ها متعددی در مورد  استفاده نکردن دارو وجود دارد. در زیادتر موارد می توان برای استفاده خوب دارو مرحله هایی را طی کرد.

پیشنهاد هایی برای خانم ها:

اگر باردار هستید، به نوزاد خود شیر می دهید یا قصد بارداری دارید از هیچ دارویی به صورت خودسرانه مصرف ننمایید مگر اینکه دکتر تجویز کرده باشد. بعضی از داروها قادراست به بچه شما اسیب وارد کند. این داروها شامل داروهای بدون نسخه و تجویزی همانند ویتامین ها، گیاهان دارویی و مکمل هاست. از دکتر خود در مورد استفاده داروها سوال نمایید.

معاینات و تحقیق ها:

مواظبت منظم  قسمت کلیدی از معالجه است. مطمئن شوید که همه ی ملاقات های خود با دکتر را انجام می دهید . اگر مسئلهی داشتید با دکتر ارتباط بگیرید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد