4 راه برای جلوگیری از سایش پوست به هنگام تمرینات ورزشی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

4 راه برای جلوگیری از سایش پوست به هنگام تمرینات ورزشی | پزشکی


یک تمرین ورزشی عالی قادراست هیجان انگیز، از بین برنده استرس و تغییر دهنده خلق و خو باشد. اگر تمرینات ورزشی شدیدی دارید امکان پذیر است مواردی همانند نقطه‌های قرمز بر روی پوست و خارش در آن را تجربه نمایید. اصلا باارزش نیست در حال دویدن هستید یا تمرینات سخت قلبی انجام می‌دهید، در بعضی از موارد امحل ساییده شده قسمت‌هایی از جسم همانند ران و زیر بغل وجود دارد. لباسی که به تن دارید نیز قادراست سبب ایجاد اصطکاک و ضعیف شدن پوست جسم شما شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و روش‌های پیشگیری از آن را بیان کنیم.

مانع خوبی ایجاد نمایید:

قبل از اینکه تمرینات زیاد خود را آغاز نمایید، مناسبتر است از یک لایه نازک محصولاتی همانند وازلین یا روان کننده‌ها مصرف نمایید تا لایه محافظی ایجاد گردد. مصرف پودر نیز خیلی خوب است. مناسبتر است از پودر‌های موجود در بازار که برای این منظور ساخته شده‌اند مصرف نمایید. هر محصولی که انتخاب می‌نمایید، به پوست شما اجازه می‌دهد به جای ساییده شدن و ایجاد اصطکاک، به آرامی روی هم حرکت کند.در این وضعیت پوست شما خارش نخواهد داشت.

از لباس‌های خوبی مصرف نمایید:

امکان پذیر است به زمان تمرینات ورزشی تصمیم بگیرید از لباس‌های نخی و شل مصرف نمایید تا از ایجاد سایش پیشگیری نمایید اما به یاد داشته باشید که لباس‌های نخی رطوبت را به خود می‌گیرد و مرطوب باقی می‌ماند و سبب ایجاد سایش می‌شود. مناسبتر است به جای لباس‌های نخی از لباس‌هایی مصرف نمایید که از پارچه‌های عرق گیر ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها عرق جسم را می‌گیرند. در این وضعیت پوست شما خشک باقی می‌ماند و دیگر سایشی نخواهد داشت.

تمرینات ورزشی را با هم ترکیب نمایید:

اگر به زمان انجام تمرینات ورزشی پوست شما ضرر می‌بیند، مناسبتر است دفعه بعد تمرینات ورزشی خود را تغییر دهید و گونه های متفاوتی را با هم ترکیب نمایید. یک روز بر روی بخش بالایی جسم و روز دیگر بر روی بخش پایینی جسم خود تمرکز نمایید. در این وضعیت نواحی ضرر دیده وقتی به اندازه برای خوب شدن خود را خواهند داشت.

از آب مصرف نمایید:

شما امکان پذیر است برای پیشگیری از فقدان آب بدن، مقادیر بیشتری آب بنوشید اما آشامیدن آب به کم شدن سایش جسم نیز یاری می‌کند. رساندن آب به اندازه به بدن، غلظت نمک در پوست را کم شدن می‌دهد. اگر جسم آب به اندازه نداشته باشد نقادراست بلورهای ریز نمک موجود در عرق را بشوید و همین امر سبب جمع شدننمک در پوست می‌شود و هنظیر کاغذ سمباده عمل می‌کند و پوست را به هم می‌ساید. اگر پوست شما در حال حاضر به هم ساییده شده است می‌توانید به آسانی آن را معالجه نمایید. ابتدا ناحیه مورد دید را با یک پاک کننده ملایم وغیر برانگیختن کننده پاک نمایید. سپس از یک روغن خوب(روغن‌هایی که با نام روغن ضد لک و ضد ترک در بازار وجود دارد) مصرف نمایید. اگر با موارد ذکر شده پوستتان مناسب نشد می‌توانید به یک دکتر کارشناس رجوع نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد