طب آیورودا چیست؟ پوستی سالم با تجربیات ۶۰۰۰ ساله شرقی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

طب آیورودا چیست؟ پوستی سالم با تجربیات ۶۰۰۰ ساله شرقی | پزشکی


از ظواهر امر نمایانست که مالی استیو چاکولا، کارشناس زیبایی، با پوستی فوق‌العاده متولد شده است. اما وی اذعان می‌دارد که دارا بودن پوستی نرم، درخشان و شفاف مستلزم مواظبت‌های ویژه‌ای است. وی می‌گوید:”از آنجایی که تعادل مزاج‌های من گاهی به هم می‌خورد و یکی از آنان غالب می‌شود، ناچارم دائما با این التهابات مزاج در ستیز باشم. مواد خوراکی شامل آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و موادی گیاهی را در رژیم خوراکی خود برای حفظ زیبایی‌ام می‌گنجانم تا تعادل مزاج شخصی‌ام حفظ شود.”

مزاج؟ آتش؟ تعادل شخصی؟ چاکولا این واژه‌ها را وقتی که خیلی کوچک بود آموخته و برای او به مفهوم روش‌معالجه ای به نام آیورودا می‌باشد که ۶۰۰۰سال گامت دارد. چاکولا، مادربزرگی دارد که در هند متولد شده و به او آموخته که چگونه گیاهان دارویی از قبیل روغن‌های متداولی را با یکدیگر ترکیب نموده و برای صورت مصرف نماید، برای جسم هم شامپوهایی با کف طبیعی از ریشه درختان آماده کند.

اکنون چاکولا این تجربیات خردمندانه و کهن را در اختیار دارد و خط تولید محصولات زیبایی M. Steves.را راه‌اندازی نموده است.

محصولات او شامل ۵رده از جمله: شیر پاک‌کن، لایه‌بردار، سرم ضدپیری، مرطوب‌کننده و ماسک‌هایی ویژه پوست‌های خشک که همگی براساس اصول آیورودا تولید شده‌اند، می‌باشد. (همینطور مواد خیلی اثربخشی از روغن دانه گل رز) که تمام این محصولات برای دستیابی به پوستی شفاف و درخشان آماده شده‌اند.

اصول آیورودا براساس پنج ماده: هوا، آتش، آب، خاک و اثیر(گاز) در وجود تمام انسان‌ها با عنوان “عناصر سه‌گانه یا اخلاط ثلاثه” یا انرژی‌ها، پایه‌ریزی شده است و به نام‌های واتا، کاپا و پیتا شناخته می‌شوند.

هدف اصلی آیورودا حفظ تعادل این عناصر مزاجی سه‌گانه در جسم است و با رژیم‌های خوراکی ویژه، گیاهان دارویی برای مواظبت از پوست و تکنیک‌های تمدد اعصاب همراه است.

در وجود بیشتر ما دو ماده غالب و یک ماده مغلوب وجود دارد؛ که همین عدم تعادل منجر به مسائلی در تندرستی جسم و پوست ما می‌گردد و دامنه این مسائل از آلرژی به آکنه و پیری زودرس منتهی می‌شود (در زیر جزئیات هر کدام از مزاج‌ها را به تفصیل توضیح خواهیم داد.)

برتری پیشنهاد‌های آیورودا، ممحدوده نبودن در حصار وقت و محل است. اگر طرفدار روش زندگی سالم هستید، میزان بیشتری آب بنوشید، مرتب ورزش نمایید و خواب به اندازه داشته باشید تا جوان به دید برسید و البته رژیم خوراکی سالم از ارکان این طرفداری است.

چاکولا، آنزیم‌های ترکیبی و موادخوراکی لبریز از آنتی‌اکسیدان نظیر پاپایا، ماست پروبیوتیک و زردچوبه که در هضم خوراکی اثربخش و دشمن پیری است را توصیه می‌کند. اما چاکولا معتقد است که تغییر روش زندگی به تنهایی برای تعادل عناصر سه‌گانه به اندازه نیست. به همین علت او راه‌های شناخت مزاج را به ما نشان داده و مزیتن اصول آیورودا که برای زیبایی و معالجه اثربخش است را با ما در میان می‌گذارد.


مزاج شما چیست؟

توجه داشته باشید که شاید مزاج شما کاملا تابع یک چارچوب نباشد و فقط در یک زیر شاخه جای نگیرد و تلفیقی از آنان باشد.


Vata (باد/هوا )
  • خصیصه‌های شخصیتی: زود رنج و دمدمی
  • تیپ بدنی: لاغر
  • کشمکش همیشگی: بی‌خوابی و زیاد شدن وزن
  • باارزشترین ویژگی‌های پوستی: خسته، رنگ‌پریده
  • پیشنهاد‌های معالجه ای: چند قطره از روغن صورت که تثبیت کننده‌ای غذایی است را در ماکروویو به مدت ۳تا ۵ ثانیه گرم نمایید و به صورت، گردن، شانه‌ها و دست‌های خود بمالید، تا غدد لنفاوی را تخلیه کرده و ذهنتان را آرام کند.

Kapha (آب/ خاک)
  • خصیصه‌های شخصیتی: آسان‌گیر و خونسرد
  • تیپ بدنی: چاق
  • کشمکش همیشگی: افسردگی و کم شدن وزن
  • باارزشترین ویژگی‌های پوستی: پوستی کدر
  • پیشنهاد های معالجه ای: پیش از استحمام یک لیف نرم را به جسم خود از پایین به سمت قلب بکشید تا سلول‌های مرده از تن شما جدا شوند که سبب برانگیختن غدد لنفاوی و زیاد شدن گردش خون می‌گردد.

Pitta (آتش)
  • خصیصه‌های شخصیتی: تیزهوش، با اطمینانبه نفس و متمرکز
  • تیپ بدنی: عضلانی
  • کشمکش همیشگی: عجول و بی‌حوصله
  • باارزشترین ویژگی‌های پوستی: آکنه‌دار، پوستی ملتهب و تیره
  • پیشنهاد‌های معالجه ای: مصرف ماسک‌های طبیعی صورت

نسخه ماسک‌ برای پوست‌های خشک را در زیر مطالعه نمایید.


ماسکمناسب ‌سازی پوست‌های خشک

ماسک خانگی ۱

پرتقال و پودر پوست خشک شده انار را با روغن نارگیل آمیخته کرده و نظیر کرم زیبایی روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰الی ۱۵دقیقه آبکشی نمایید.

پودرپوست خشک شده انار در اکثر فروشگاه‌های معتبر که محصولات زیبایی عرضه می‌کنند، یافت می‌شود و یا خودتان هم می‌توانید پوست انار را در آفتاب خشک کرده و در مولینکس آسیاب نموده و مصرف نمایید.

خاصیت ها این ماسک: پوست میوه‌ها و ترکیب آنان برای شفافیت پوست فوق‌العاده اثربخش است و هنظیر اثر ویتامین c برپوست می‌باشد.


ماسک خانگی ۲

آمیخته عسل، آب لیمو، زردچوبه و پودر روناس را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بشویید.

خاصیت ها این ماسک: عسل سبب نرمی پوست، آب لیمو و زردچوبه دافع التهاب و روناس لکه‌های تیره پوست را از بین می‌برد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد