6 بهترین درمان طبیعی برای سرماخوردگی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

6 بهترین درمان طبیعی برای سرماخوردگی | پزشکی


با آغاز فصل سرما و در اوج سرما‌خوردگی‌ها، بایست سیستم ایمنی جسم ما را تثبیت کنیم. به هر حال هر از چند گاهی، درست زمانی که انتظارش را نداریم ویروس‌ها غافلگیرمان کرده و سرزده وارد جسم ما می‌شوند و بنابراین، سرما می‌خوریم.

گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و تب فقط بعضی از نشانه ها سرماخوردگی هستند که بایست به هر ترفندی شده از شرشان خلاص شویم. اما واقعا، از سرماخوردگی چقدر مستاصل می‌شوید؟

در این ارتباط زیادتر بخوانید : دلیل سرماخوردگی چیست؟

خیلیی از ما تصور می‌کنیم که با آنتی‌بیوتیک‌ها از شرشان خلاص می‌شویم، اثربخشند و سریع؟ نه، نه چندان. سرماخوردگی‌های عفونی مجاری تنفسی فوقانی، بر تاثیر حمله ویروس‌ها به جسم پدیدار می‌شوند، درنتیجه آنتی‌بیوتیک اثری بر آنان نخواهد داشت.

به‌علاوه، بر اساس مطالعات مرکز کنترل و جلوگیری از مریضی‌ها، بالغ بر ۲۰۰گونه ویروس وجود دارد که می‌توانند از فاکتور های سرماخوردگی‌های رایج باشند. با وجود این تمام ویروسِ گوناگون و متگونه، حتی داروهای ضد ویروسی هم آن‌چنان که ما تصور می‌کنیم کارآمد نیستند زیرا به تناسب تمام ویروس‌ها تگونه دارویی وجود ندارد.

به جای داروهایی که با نسخه و بدون نسخه از داروخانه‌ها گرفتن می‌نمایید، معالجه‌های طبیعی را انتخاب نمایید که خوشبختانه تگونه گسترده‌ای هم دارند.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل شامل مقادیر بیشتری اسید لوریک است و به همین علت فایده ضد التهاب، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد.

گرچه عموما به علت مقدار بالای چربی اشباع شده‌ای که در روغن نارگیل وجود دارد آن را “ناسالم” تلقی می‌کنند اما بایست از مزایای فوق‌العاده آن خیلی شکرگزار بود. زیرا سبب زیاد شدن گلبول‌های سفید خون در جسم می‌شود و بنابراین سیستم ایمنی جسم را تثبیت می‌کند.

روغن نارگیل را به راحتی می‌توان با مواد خوراکی دیگر ترکیب و مصرف نمود. ترکیب آن را با جو دوسر ویژه صبحانه یا روغن نارگیل گرم شده را با چای خود امتحان نمایید. این روغن افزون بر تثبیت سیستم ایمنی بدن، گلودرد را تسکین داده و سرفه را خوب شدن می‌قسمتد.

روشی دیگر در مصرف این روغن مالیدن میزانی از آن به سینه، گردن و پشت است که تنفس را راحت‌تر کرده و مخاط سینوسی را باز می‌کند.

همینطور بخوانید: روغن نارگیل برای زیبایی
  1. سیر

سیر، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های معالجه ایست که از شدت سرماخوردگی می‌کاهد. آنتی باکتریالی قوی، ضد درد و دارای فایده ضد التهابی است. از شدت تب کاسته و مانع از التهاب لوزه‌ها می‌گردد.

اما زمانی که پخته می‌شود بعضی از خصوصیات شگفت‌انگیز خود را از دست می‌دهد، درنتیجه مناسبتر است که حتی‌الامحل به صورت خام استفاده شود.

اگر استفاده خام آن برایتان دردسرساز است، سوپ سیر بپزید که خیلی آسان و سریع مهیا می‌شود. ۳ تا ۴ حبه سیر را خرد کرده و در ۲۵۰ میلی لیتر آب بجوشانید. سوپ سیر سموم را از جسم شما دفع کرده و همه ی مخاط بینی و گلوی شما را باز می‌کند. ‌

  1. زنجبیل

زنجبیل، این گیاه پرفایده قرن‌هاست که از سوی طبیبان چینی به عنوان دارو تجویز می‌شود. بیشتر ما فایده معالجه ای این گیاه را برای مقاومت با وضعیت تهوع خانم ها باردار و مردمی که در مسافرت با ماشین گرفتار تهوع می‌شوند، می‌شناسیم.

اما خصوصیات آن فقط ممحدوده به همین نیست، بلکه زنجبیل فایده ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و بازکننده مجاری تنفسی است و معالجه ای طبیعی برای جنگیدن با سرماخوردگی محسوب می‌شود.

همینطور خیلی اثربخش در هضم خوراکی ست. طبیبان چینی اکثر شربت زنجبیل را تجویز می‌کنند.

در ۲۵۰میلی لیتر آب جوشیده، ۱۰گرم زنجبیل خرد شده ریخته و اجازه دهید که کاملا بجوشد و میزانی از آب تبخیر گردد، سپس یک قاشق چای‌خوری عسل به آن بیافزایید و میل نمایید. به همین راحتی، خیلیی از مردم اذعان داشته‌اند که نتیجه‌ای درخور توجه به همراه داشته است.

همینطور بخوانید: خصوصیات زنجبیل برای تندرستی
  1. کاسنی

کاسنی و اثر آن برای تثبیت سیستم ایمنی جسم و تسکین نشانه ها سرماخوردگی، محبویت جهانی دارد. امریکایی‌های بومی اعتقاد داشتند که این گیاه قدیمی طول مدت سرماخوردگی را کم شدن داده زیرا به تولید گلبول‌های سفید و interferon (از جمله قوی‌ترین مواد طبیعی ضدعفونی کننده بدن) یاری کرده و در نهایت سیستم دفاعی جسم مقاوم‌تر می‌گردد.

زیادتر بخوانید: خاصیت ها کاسنی
  1. لیموترش

لیموترش از فوق‌العاده‌ترین روش‌های معالجه خانگی برای سرماخوردگی محسوب می‌شود که هم نشانه ها سرماخوردگی را خوب شدن می‌قسمتد و هم از طول دوران نقاهت سرماخوردگی می‌کاهد. چرا؟ زیرا گلبول‌های سفید که مسئو‌ل خنثی‌کردن و از بین بردن ویروس‌ها هستند، ۴برابر سلول‌های دیگر در جسم ویتامین c استفاده می‌کنند.

یک یا دو لیوان آب لیموترش که با یک قاشق چای‌خوری عسل آمیخته شده است، ویتامین c مورد احتیاج این دوره را به حد کفایت تامین می‌کند. چای لیمو هم از جمع شدن خلط در گلو پیشگیری کرده و مانع از جمع شدنباکتری‌ها می‌گردد، درنتیجه ریسک التهابات لوزه به حداقل می‌رسد.

  1. روغن کبد ماهی

روغن ماهی لبریز از ویتامین D و اسیدهای چرب می‌باشد، این روغن دارویی خیلی محرک و اثربخش برای سیستم ایمنی به شمار می‌رود. افزون بر فایده ضد التهابی، هر نوع ویروس، باکتری و قارچی را در جسم نابود می‌کند زیرا تولید کننده مقادیر بیشتری از اسیدهای آمینه آنتی باکتریال می‌باشد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد