راه های افزایش اشتها و افزایش وزن سریع - چگونه چاق شویم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

راه های افزایش اشتها و افزایش وزن سریع - چگونه چاق شویم؟ | پزشکی


بعضی از شیوه های پیشنهاد شده برای زیاد شدن اصولی وزن جملهند از بلند کردن وزنه، نوشیدن آب کمتر، میل کردن نوبت های خوراکی زیادتر، قطع کردن مواد خوراکی غیر سودمند، محاسبه میزان پایه کالری استفادهی، استفاده مکمل های خوراکی، و خیلیی شیوه های دیگر.

بیشتر مردم زمانی که در مورد زیاد شدن وزن صحبت می‌کنند، با نظر منفی به آن می‌نگرند، چاقی و بی قراری‌های مربوط به تندرستی مسئلهی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، قسمت کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به علت ها خیلیی با لاغری مفرط در حال جنگیدن هستند. گاهی مریضی ها یا ضرر دیدگی می توانند سبب کم شدن وزن شدید شود، در حالی که بعضی از مردم نیز می خواهند حجم ماهیچه های خود را زیادتر کنند،نظیر یک ورزشکار که می خواهد عضلات خود را بزرگتر کند. همانطور که واضح است،زیاد شدن وزن خیلی آسان است، اما زیاد شدن اصولی وزن کار ساده‌ای نیست.

جسم ما احتیاجمند گرفتن میزان ویژهی از کالری و مواد غذایی است، و اگر گرفتن ما بیش از اندازه بیشتر یا خیلی کم باشد ، نتیجه این خواهد شد که یا چاق خواهیم شد یا لاغر. این ارتباط ساده علتی است بر اینکه بیشتر مردم فکر می‌کنند که رژیم خوراکی روش برای کم شدن و یا زیاد شدن وزن است. با این حال، روش زندگی نیز اثر عمده‌ای در چگونگی ذخیره چربی در جسم ما، متابولیزم مواد خوراکی و کنترل وزن ما ایفا می‌کند.یک تعادل سالم بین تغییرات در روش زندگی و انتخاب های خوراکی قادراست برای زیاد شدن وزن بدون در ریسک انداختن تندرستی به شما یاری کند. بیایید نگاهی دقیقتر به بعضی از مناسبترین شیوه ها برای زیاد شدن اصولی وزن داشته باشیم:

۱. ورزش نمایید

ورزش های قلبی و عروقی به ساخت عضلات یاری می کند و همینطور قادراست سبب شود که وزن از دست بدهید. با این حال، بلند کردن وزنه یک راه برای تبدیل وزن اضافی خود به عضله خالص است که وزن آن از چربی زیادتر است. این کار به مراتب سالمتر است و متابولیزم جسم را برای دارا بودن عضلات حجیم تر زیاد شدن می دهد. وزنه برداری یکی از مناسبترین راه ها برای خوب شدن تندرستی و یاری به زیاد شدن حجم عضلات است.

۲. کمتر آب بنوشید

آب کیمیای زندگی انسان است، اما سبب دارا بودن احساس سیری و حتی کم شدن اشتها می شود. در حالی که میزان معینی از آب برای تندرستی الزامی است،تلاش نمایید اگر می خواهید وزن اضافه نمایید در استفاده آب بین نوبت‌های خوراکی بیشتری روی ننمایید، آب فاقد کالری است و نقادراست به اضافه وزن شما یاری کند.

۳. پس از ورزش خوراکی میل کنید

زمانی که ورزش می نمایید، خون شما پمپاژ می شود و متابولیزم جسم در اوج خود است، استفاده یک نوبت خوراکی بزرگ قادراست یک راه خوب برای استفاده بهینه مواد غذایی باشد تا جسم مناسبترین مقدار کالری را گرفتن کند و سریع تر آن را پردازش کند.

۴. زیادتر خوراکی میل کنید

اگر شما به اندازه معینی خوراکی می خورید، با یک برنامه ریزی منظم میزان آن را به آهستگی زیاد شدن دهید اما به یکباره آن را بیشتر ننمایید.میل کردن نوبت‌های خوراکی بزرگتر یک راه آسان و مناسب برای زیاد شدن وزن است. میل کردن سه نوبت‌ی بزرگ خوراکی و دو میان نوبت سالم برای زیاد شدن وزن پیشنهاد می‌شود.

۵. خوراکی ها را مناسب بجوید

مطمئن شوید که تمام خوراکی ی خود را به درستی می‌جوید، این کار سبب بهینه سازی سیستم گوارشی و گرفتن حدبیشتری کالری می‌شود.

۶. تعداد نوبت‌های خوراکی خود را زیادتر نمایید

یک دیگر از راه‌های زیاد شدن وزن میل کردن ۵ تا ۶ نوبت خوراکی در روز است یا سه نوبت خوراکی ی کامل و دو میان نوبت است. که هر دو گزینه ای مناسب برای زیاد شدن وزن هستند.

۷. ماست را به رژیم خوراکی خود اضافه نمایید

ماست نه تنها پرکالری است، بلکه یک منشا بزرگ از باکتری‌های زیستی است، که به سالم باقی ماندن دستگاه گوارش یاری می‌کند و سبب گرفتن بهینه مواد غذایی به منظور زیاد شدن اصولی وزن می‌شود.

۸. تنقلات را کنار بگذارید

تنقلات یکی از گزینه های آسان برای زیاد شدن وزن است، زیرا آن ها لبریز از چربی، نمک و کالری هستند، اما این گونه از کالری خوب برای زیاد شدن اصولی وزن نیستند. چون سبب شیوع مریضی‌های مزمن، دیابت، مریضیهای قلبی عروقی، و طیف وسیعی دیگر از ریسکات برای تندرستی می‌شوند.

۹. رژیم خوراکی خود را حفظ نمایید

بعضی از مردم بعد از گذشت مدتی از اجرای برنامه و لذت بردن از نتایج بدست آمده برنامه خود را رها می‌کنند، اما متاسفانه، اگر شما این عادات جدید را کنار بگذارید به احتمال بیشتر به سادگی وزنی را که اضافه کرده‌اید را از دست می‌دهید. بنابرین شیوه زندگی جدیدی که برای خود انتخاب کرده‌اید را حفظ نمایید.

۱۰. میزان کالری استفادهی خود را محاسبه نمایید

هر شخص با دیگری مختلف است، درنتیجه تلاش نمایید بفهمید که چه میزان کالری احتیاج دارید، روش‌ها و اندازه‌گیری‌های متفاوتی در اینترنت برای محاسبه این کار وجود دارد، درنتیجه شما می توانید با دقت اندازه گیری نمایید که چقدر جسم شما کالری احتیاج دارد، اطلاع نمایان کردن از میزان کالری مورد احتیاج راه مناسبی برای زیاد شدن وزن است.

۱۱. پسته و آجیل را به برنامه هر روزه خود اضافه نمایید

پسته، آجیل و گردو، پربار از مواد معدنی سودمند و دارای میزان مناسبی از فیبر هستند. خوراکی هایی که فیبر بیشتری دارند، از جمله نان گندم و غلات قادراست راه مناسبی برای زیاد شدن گرفتن کالری باشد که به تندرستی سیستم گوارش شما نیز یاری می کنند.

۱۲. برنامه خوراکی پیوسته‌ای داشته باشید

جسم شما از بودن در سیکل لذت می برد. فراموش ننمایید که اگر شما به یک مدلی پایدار از خوراکی میل کردن، هضم، و فعالیت برسید، جسم شما به احتمال بیشتر در مسیر درستی قرار می‌گیرد و تعدیل هورمون به درجه ویژهی می‌رسد. متابولیزم جسم قادراست مدلهای شما را یاد بگیرد. بدیهی است که پیروی از یک روال کامل غیر امکان پذیر است، اماتلاش نمایید که یک ثبات دنباله دار در برنامه خود داشته باشید.

۱۳. از پرخوری پرهیز نمایید

وقتی که شما وقت، پول و خوراکی دارید، میل کردن میزان بیشتری از مواد خوراکی کاملا وسوسه انگیز است، اما مسئولیت رسیدگی به آن برای جسم شما مسئله است، نوبت‌های خوراکی خود را نظیر آن چه که قبلا گفته شد گسترش دهید و از پرخوری بدون برنامه بپرهیزید.

۱۴. برای زیاد شدن وزن سریع تلاش ننمایید

این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که توسط مردمی که در حال تلاش برای زیاد شدن وزن به صورت سالم هستند انجام می‌گیرد. زیاد شدن وزن بیش از یک یا دو پوند (هر پوند ۴۵۳ گرم) در هفته قادراست سبب بی ثباتی پرمخاطره در متابولیزم جسم شود و اکثر سبب سخت شدن رژیم خوراکی و نوسانات در وزن می‌شود. بدیهی است، در بعضی تقویت احتیاج به زیاد شدن سریع وزن دارید، اما بایست با یک کارشناس غذا و یا یک پزشک مشاوره نمایید.

۱۵. استفاده پروتئین خود را زیاد شدن دهید

پوست، سلول‌ها، خون، هیکل‌ها، عضلات و غدد لنفاوی تمام احتیاج به پروتئین دارند. اگر شما می‌خواهید وزنتان را زیاد شدن دهید، شما احتیاج به زیاد شدن استفاده پروتئین دارید. بدون پروتئین زیاد شدن وزن خیلی سخت خواهد شد.

۱۶. استفاده روغن را زیاد شدن دهید

یکی از مناسبترین راه‌ها برای زیاد شدن وزن، زیاد شدن استفاده روغن است. میل کردن خوراکی های چرب انتخاب ناسالمی است، درنتیجه چربی های خود را به فرم های سودمند امگا ۳ از روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون بدست آورید. این کار تعادل کلسترول شما را خوب شدن می‌قسمتد و تندرستی شما را در حالی که هنوز وزن خود را زیاد شدن می دهید خوب شدن می قسمتد.

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن زیتون

۱۷. آزمایش دهید

بعضی از مردم به طور ژنتیکی آماده اضافه وزن نیستند. اگر تلاش شما برای زیاد شدن وزن به نتیجه‌ای نمی‌رسد امکان پذیر است بر تاثیر مسائل ژنتیکی باشد پس به یک آزمایش احتیاج دارید.

۱۸. جسم خود را بشناسید

مردم از شیوه های متفاوتی وزن خود را زیاد شدن می دهند. میل کردن خوراکی های شیرین امکان پذیر است به بعضی مردم برای زیاد شدن وزن اصولی یاری نکند. در واقع، شما بایست در مورد چگونگی اینکه جسم شما چگونه به شتاب وزن زیاد شدن می دهد تحقیق نمایید. وتلاش نمایید شیوه های سالمی را که شما قبلا مصرف می کردید را تکرار نمایید.

۱۹. از مکمل های خوراکی مصرف نمایید

مصرف مکمل های خوراکی آخرین گزینه است، چون تا محدودهی غیر طبیعی است قادراست تاثیرات منفی داشته باشد، ، مکمل های خوراکی قادراست وزن شما را به شتاب زیاد شدن دهد، با این حال، قبل از آغاز به مصرف مکمل های خوراکی با یک کارشناس غذا و یا یک دکتر مشورت نمایید که مکمل خوبی را برای شما انتخاب کند.

راه های زیاد شدن اشتها:

شاید اگر در یک برنامه کم شدن وزن باشید هیچگاه سراغ زیاد شدن اشتها را نگیرید اما برای عزیزانی که اشتهای به اندازه ندارند و میخواهند میل به خوراکی میل کردن‌شان طبیعی باشد چندین راهکار کاربردی را بازگو میکنیم: چگونه اشتهای خود را زیاد شدن دهیم؟


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد