عادت های بد غذایی کدامند؟ 6 مورد از عادات غذایی ناسالم و اشتباه | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

عادت های بد غذایی کدامند؟ 6 مورد از عادات غذایی ناسالم و اشتباه | پزشکی


آیا تا کنون نسبت به خوراکی هایی که می‌خورید فکر کرده‌اید؟ آیا نسبت به خرید بعضی از خوراکی ها احساس گناه داشته‌اید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات شایعی که شما در میل کردن مرتکب می‌شوید را بیان کنیم.


  • ما اطراف خود را با خوراکی های متفاوت پر کرده‌ایم:

  • تحقیقات متفاوت انجام شده در دانشگاه مواد خوراکی کورنل نشان می‌دهد که هرچقدر اطراف خود را با مواد خوراکی متفاوت پر کنیم به همان میزان نیز به استفاده بی رویه‌ی آنان عادت خواهیم کرد.

    به یاد داشته باشید که هر چقدر اطراف خود را از مواد خوراکی متفاوت خالی نگه دارید ، کمتر احساس گرسنگی می‌نمایید و می‌توانید بدنی سالم داشته باشید. به طور کلی ، دیدن مواد خوراکی متفاوت شما را ترغیب به میل کردن آن‌ها می‌کند.


  • ما نوبت‌های خوراکی کوچک خیلیی استفاده می‌کنیم:

  • برای سال‌ها ، داغترین رویکرد و گرایش مردم رژیمی ، پخش کالری در نوبت‌های خوراکی کوچک بود. اما تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ( و خیلیی از مکان‌های دیگر ) نشان می‌دهد که هر چقدر زیادتر میل کنید ، تمایل زیادتری برای پرخوری خواهید داشت. بنابراین، میل کردن نوبت‌های خوراکی کوچک اما بی‌شمار یاریی به تندرستی شما نخواهد کرد و قادراست میزان استفاده هر روزه‌ی شما را بیش از پیش زیاد شدن دهد.

    وقت آن فرا رسیده است که نوبت‌های خود را به صورت منطقی انتخاب نمایید.


  • ما نمی‌توانیم چربی‌های سودمند را از چربی‌های بد شناسایی دهیم:

  • پزشک آلیس لیختن اشتاین، مدیر قلب و عروق در دانشگاه تافتس می‌گوید: ” زیادتر مردم هنوز هم نمی‌توانند چربی‌های سودمند و مورد احتیاج جسم خود را بدست آورند. شما همیشه دوست دارید از میل کردن چربی‌های اشباع و ترانس پیشگیری نمایید اما به چربی‌های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده متفاوتی هم احتیاج دارید. مناسبترین منشا برای بدست آوردن این چربی‌های سودمند ، مصرف ماهی ، آجیل‌ها ، آووهدیه ، سویا و روغن کانولاست.”

    در مورد میزان چربی که استفاده می نمایید بی قرار نباشید، همیشه به گونه چربی توجه داشته باشید. این موضوع خیلی پر ارزش است.

    مقاله مرتبط: چربی های سالم و الزامی برای بدن
  • به دلیل ذخیره کردن پول، میزان خوراکی ی زیادتری استفاده می‌کنیم:

  • زیادتر مردم فکر می‌کنند که میل کردن میزان خوراکی ی زیادتر در یک رستوران قادراست به ذخیره کردن پول یاری کند در حالیکه واقعیت اینگونه نیست. برای اینکه رژیم سالمی داشته باشید بایست استاندارد انتخاب کف دست باشد و نه میزان پولی که پرداخت می‌نمایید. در هر نوبت‌ی خوراکی شما می‌توانید مواد را بر اساس کف دست خود انتخاب نمایید. مثلا استفاده دو تکه نان به اندازه‌ی کف دست خیلی خوب خواهد بود.


  • کالری موجود در مایعات را بی‌ارزش جلوه می‌دهیم:

  • پزشک جودیت استرن، استاد غذا و طب داخلی در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: “چیزی که زیادتر از هر چیزی مرا متعجب می‌کند ، استفاده آشامیدنی‌های شیرینی است که دارای کالری خیلی بیشتری هستند. من ترجیح می‌دهم این آشامیدنی‌ها برای همیشه به فضا پرتاب شود و دور زمین بچرخد تا هیچ کس به آن دسترسی نداشته باشید.”

    آشامیدنی‌های شیرین نظیر نوشابه دارای کالری خیلی بیشتری هستند و سبب ایجاد حس سیری کاذب در شخص خواهند شد. چای یک جانشین خوب برای چنین آشامیدنی‌هایی است که تندرستی قلب شما را زیاد شدن داده و از بروز سرطان‌های متفاوت پیشگیری می‌کند. همینطور چای قادراست سبب استحکام دندان و استخوان‌های شما شود و از پوست نیز مواظبت نماید.


  • به درستی وقت گرسنه شدن خود را شناسایی نمی‌دهیم:

  • خیلیی از خوراکی میل کردن‌ها بر اساس عادت است و همواره جسم ما به مواد خوراکی احتیاج ندارد. اگر نمی‌دانید گرسنگی واقعیتان چه وقتی است ، پس نمی‌توانید از میل کردن دست بکشید. برای جنگیدن با این مسئله ، بایست در وقت میل کردن آگاه‌تر باشید. موارد زیر را امتحان نمایید:

    1. قبل از میل کردن، آرام باشید و به گرسنگی خود از ۱ ( گرسنگی شدید ) تا ۷ ( سیری کامل )امتیاز دهید.
    2. به آرامی خوراکی میل کنید ، اندکی توقف نمایید و مجدد به گرسنگی خود امتیاز دهید و تغییرات را مشاهده نمایید.
    3. وقتی که میل کردن خوراکی تمام شد ، مجدد به خود امتیاز دهید.تلاش نمایید امتیاز ی خود را بین ۲.۵ تا ۵.۵ نگه دارید.
    4. وقتی دست از خوراکی بکشید که کاملا سیر نشده‌اید.