دستگاه زغال فشرده سازه ابتکار

ناشر : دانلود آهنگ شاد

دستگاه زغال فشرده سازه ابتکار

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با انواع زغال سنگ و منابع مورد نیاز در تولید آنها آشنا کنیم و در نهایت با روش های تولید این زغال های فشرده آشنا خواهیم شد و البته یکی از عوامل مهم در این زمینه دستگاه های مورد نیاز در این کار است که یکی از بهترین این موارد دستگاه زغال فشرده سازه ابتکار است که در ادامه به صورت کاملتر شما را با این محصول آشنا خواهیم کرد.
منابع سلولزی
از آنجا که همه ی ما کم و بیش با منابع سلولزی یا بهتر است بگوییم چوب گیاهان و هر آنچه که مربوط به آنها می شود،  آشنا هستیم و می دانیم که منابع فناپذیر و مصرف شدنی هستند و قابل جایگزینی نیستند، از این رو دانشمندان در جهت مصرف بهینه ی این منابع به منظور استفاده درست از زغال سنگ هایی که از چوب همین منابع مانند درخت تبریزی و چوب درختان دیگر به دست می آید، در صدد تولید دستگاهی هستند که بتوان با استفاده از منابع سلولزی دورریختنی، زغال سنگ فشرده تولید نمایند که به آن، دستگاه تولید زغال سنگ فشرده می گویند . از آنجا که ساخت تمامی دستگاه ها نیازمند تکنولوژی پیشرفته و خاصی ست و کم و کسری ها و محاسن خود را به همراه دارد، از این رو این دستگاه هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توان با استفاده از دور ریزهای چوب که معمولا بدون استفاده و در واقع دور ریختنی هستند در جهت ساخت زغال فشرده برای مصارف مربوطه استفاده کرد. پس در ادامه ی این مطب با ما همراه باشید.
چگونگی تولید زغال سنگ فشرده با استفاده از دورریز های چوبی ( خاک اره و پودر های چوبی و غیره)
روش های مختلفی برای تولید زغال از ضایعات چوبی وجود دارد که یکی از آنها، خرد و پوره کردن و در واقع  له کردن زغال و سپس مخلوط آن با آب و چسب می باشد که در نهایت با تحت فشار قرار دادن ضایعات چوبی و زغال، این دو را با هم ادغام کرده و ومحصول مورد نظر به دست می آید. که البته لازم به ذکر است، این روش معایب و مزایای خاص خودش را دارد که در ادامه به توضیح و تفسیر هر کدام می پردازیم.
معایب و نواقصی که در این روش وجود دارند، عبارت اند از:
1.    چسب هایی که برای ادغام مواد در این روش استفاده می کنند در واقع نوعی چسب طبیعی مانند صمغ های گیاهی می باشند که خود از منابع سلولزی و فناپذیرند که امکان جایگزینی ندارند و در نهایت تمام و مصرف می شوند.
2.    یکی از معایب اصلی این روش این است که، برای کربنیزه کردن زغال ها نمی توان آنها را تحت دمای بسیار زیادی قرار داد و همین امر موجب می شود مقداری گاز مونوکسید در لا به لای زغال ها باقی مانده و محبوس شود و محصول نهایی، زغال با کیفیتی ارایه ندهد.
3.    متاسفانه منابع قابل استفاده در این روش چوب هایی با ضخامت بالای سی میلیمتر هستند بنابرای نمی توان خیلی از ضایعات دور ریختنی مثل خاک اره و پودر های چوبی و غیره برای تولید زغال در این روش استفاده نمود.
 در روش ذکر شده معایبی که برای تولید زغال سنگ فشرده وجود دارد زیاد است. از این رو به فکر ابداع و کشف روش دیگری افتاده اند که تا حد امکان معایب را کاهش دهد و محاسن تولید مواد را بالا ببرد. در ادامه به این روش ابداعی، بهینه و به صرفه می پردازیم.

روش های ابداعی و جدید دیگر

خوشبختانه برای تولید زغال سنگ مرغوب و بهینه روش دیگری هم ابداع شده است که به شرح آن می پردازیم.
در این روش، به جای اینکه از چسب و صمغ های دیگر برای فشرده سازی مواد استفاده می شود از شیره ی خود گیاه استفاده شده و از این رو تحت  حرارت بالا و دمای بالای غیر مستقیم این شیره، حرارات خود را از دست داده و به صورت فعال و در واقع اکتیو در می اید و با قرار دادن در دستگاه تولید زغال سنگ ( البته دستگاه هایی که با  تکنولوزی فوق پیشرفته ای ساخته شده اند) و تحت فشار زیاد به هم چسبیده و محصول مرغوبی را ارایه می دهد بدون اینکه از چسب خارجی و صمغ های دیگر استفاده شود. باید توجه کرد که این روش هم معایب و محاسنی دارد.
معایب این روش:
 در واقع می توان گفت تنها نقصی که در این روش وجود دارد، نیاز آن  به دستگاه تولید زغال سنگ های خاص و با تکنولوژی فوق پیشرفته برای تولید این منابع ( زغال سنگ فشرده ی مرغوب) می باشد.
محاسن این روش عبارت اند از:
1.     دیگر نیازی نیست از چوب هایی با ضخامت بالای سی میلیمتر استفاده شود بلکه  تمامی دور ریزهای سلولوزی مانند خاک اره و پودرهای چوبی و غیره هم قابل استفاده و بهره برداری هستند.
2.    فشرده سازی این مواد در این روش به صورت غیر مستقیم در دمای بسیار بالا و به صورت خشک انجام می شودو همین امر باعث می شود هم فشرده سازی مواد به صورت خیلی پیشرفته، تقریبا سه برابر فشرده سازی روش های معمولی صورت بگیرد و هم به دلیل خشک بودن مواد وزن حجمی آن کاهش یافته و حمل و نقل و جا به جایی آنها راحت تر صورت می گیرد و مقرون به صرفه تر خواهد بود.
3.    از این مواد می توان به صورت مستقیم برای تولید انرژی استفاد کرد.
4.    از این مواد حتی می توان در جهت استفاده برای مصارف شخصی در بخاری ها و کوره ها و یا حتی شومینه های منازل  نیز استفاده نمود.
5.    از انجا که این مواد در فشار و دمای بسیار بالای غیر مستقیم به دست می آیند، از این رو مدت زمان سوخت آنها بسیار بالا و به صرفه است.
6.    این منابع منابع ارزان قیمت و بسیار بهینه ای هستند که حتی برای مصارف شخصی و روزانه هم قابل استفاده هستند.
در صورت علاقه میتوانید :https://www.aparat.com/v/6JVzb/
تا این جا در مورد روش های مختلف تولید زغال سنگ فشرده با شما صحبت کردیم اینکه روش های قدیمی تر از لحاظ مصرف منابع در جهت تولید زغال سنگ فشرده بهینه و مقرون به صرف نیستند ولی در روش های جدید تر به دلیل استفاده از دستگاه های تولید زغال سنگ پیشرفته و با تکنولوی بالا می توان زغال سنگ بسیار مرغوب تهیه و تولید نمود و همانطور که اشاره شد استفاده از این روش با وجود اینکه نیازمند این دستگاه ها  می باشد ولی محاسن آن به قدری فراوان است که عیب آن را می پوشاند.  البته محاسن دیگری هم دارد که تنها به چند نمونه از آن ، اشاره شده است.

روش خرید دستگاه دستگاه زغال فشرده سازه

در کشور عزیزمان ایران همانطور که میدانید از هر محصول تولید کنندگان متعددی چه ایرانی و یا خارجی وجود دارد. توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از خرید دستگاه زغال فشرده سازه حتما تمامی برند های موجود در بازار را بررسی نمایید و در نهایت حتما به کیفیت و به قیمت محصول دقت نمایید . دستگاه زغال فشرده سازه ابتکار یکی از بهترین دستگاه های موجود در این زمینه است که با کیفیت بالای محصولات خود و البته با قیمتی مناسب میتوانید یکی از بهترین دستگاه زغال فشرده سازه را برای خود تهیه نمایی.
  شماره تماس مربوط به گروه ابتکار : 09125931997
موفق و موید باشید.