خواص روغن آووکادو - 5 خاصیت برتر روغن اوکادو | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص روغن آووکادو - 5 خاصیت برتر روغن اوکادو | پزشکی


به لطف سس گوآکاموله که یک سس بر پایه آووهدیهست ، به احتمال بیشتر شما با آووهدیهی دوست داشتنی آشنا هستید. اما آیا تا به حال روغن آووهدیه را امتحان کرده اید؟ اصلا می دانید چنین روغنی هم وجود دارد؟

قبلا آووهدیهی پربار از مواد غذایی را به عنوان یکی از پنج ماده خوراکی سالم رتبه بندی کرده اند. به همین خاطر جای تعجب و شگفتی نیست که روغن آن نیز جزو یکی از پنج روغن سالم قرار گیرد. مطالعات انجام شده ،مزایای روغن آووهدیه را شامل جلوگیری از پیشرفت دیابت، کلسترول بالا، سطوح تری گلیسیرید بالا و چاقی می دانند.

روغن آووهدیه حتی به علت توانایی اثبات شده خود برای مقاومت با تاثیرات منفی آرتروز، در فرانسه وضعیت داروی تجویزی را به دست آورده است. این گزینه تنها یکی از علت ها موجود برای مصرف کردن از روغن آووهدیه در کنار روغن هایی همانند روغن نارگیل است.

همینطور بخوانید: خصوصیات میوه آووهدیه

۵ فایده روغن آووهدیه

  1. خصوصیات روغن آووهدیه برای فشار خون:

روغن آووهدیه برای مردمی که به دنبال کم شدن طبیعی فشار خون یا حفظ فشار خون طبیعی خود هستند، انتخاب هوشمندانه ای است. چربی های تک غیر اشباع موجود در روغن آووهدیه قادراست مزایای بیشتری بر روی فشار خون داشته باشد و اگر به تعادل استفاده گردد مزایایی هم برای قلب خواهد داشت.

یکی از مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی Medical Association نشان می دهد که برای دارا بودن رژیم خوراکی سالم تر، جانشینی جزئی کربوهیدرات با پروتئین یا چربی تک غیراشباع قادراست فشار خون را پایین تر بیاورد، میزان لیپید را خوب شدن بقسمتد و ریسک دچار به مریضی های قلبی عروقی را کم شدن دهد.

  1. روغن آووهدیه برای خوب شدن آرتروز:

آرتروز که یک گونه مریضی مفصلی است سبب تورم و درد در مفاصل می شود. این مریضی را می توان به عنوان استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید طبقه بندی کرد. استئوآرتریت وقتی رخ می دهد که غضروف های بین مفاصل از بین می روند و همین امر سبب ایجاد التهاب و درد می شود.

این گونه از آرتروز همواره در مفاصلی که زیادتر مورد مصرف قرار می گیرد(مثل زانو،کفل، ستون فقرات و دست) دیده می شود. آرتریت روماتوئید به دلیل مسائل خود ایمنی ایجاد می شود که در آن گلبول های سفید غضروف را خراب می کنند.

در فرانسه، ASU عصاره ای است که از ترکیب آووهدیه و عصاره روغن سویا ایجاد می شود و وضعیت داروی تجویزی را برای معالجه استئوارتریت زانو و کفل به دست آورده است. در دانمارک نیز ASU به عنوان مکمل خوراکی برچسب خورده است. این موضوع به دلیل تاثیرات ضدالتهابی و توانایی آن برای برانگیختنپرورش غضروف ها و بازسازیآن هاست.

ASU در آزمایشگاه و مطالعات حیوانی مورد تحقیق قرار گرفته است. هر دوی این مطالعات نشان دهنده تاثیرات ضد التهابی آن و اثر برانگیختنی بر روی مولکول های بافت های همبند است. مطالعات بالینی متفاوتی انجام شده و این مطالعات نشان می دهد ASU تاثیر مثبتی بر روی علامت های استئوآرتریت کفل و زانو دارد.

درنتیجه می توان روغن آووهدیه را به عنوان یک ماده اهمیتمند برای رژیم خوراکی مردم مبتلا به آرتروز دانست.

  1. خصوصیات روغن آووهدیه برای پوست:

روغن آووهدیه برای پسوریازیس و دیگر مسائل پوستی سودمند است.

بیش از ۶ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا مبتلا به مریضی پسوریازیس هستند. این مریضی امکان پذیر است در هر سنی ایجاد شود هرچند پسوریازیس در دوران نوجوانی و سالخوردگی به دید شایع تر است.

پسوریازیس یک مسئله پوستی شایع است که در آن سلول های پوستی مرده، خشک و خشن بر روی پوست ایجاد می شود. این موارد هنظیر نواحی برجسته قرمزی- صورتی هستند که با پوسته های نقره ای و مرزهای قرمز رنگ پوشیده می شوند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ که در مجله Dermatology منتشر شد، نشان می دهد کرم شامل ویتامین B12 که در روغن آووهدیه نیز موجود است، قادراست معالجهمحلی زیاد مدتی برای پسوریازیس باشد.

بیماران مبتلا به این مریضی که کرم شامل روغن آووهدیه را برای ۱۲ هفته مورد مصرف قرار دادند، خوب شدن مداومی را در طول دوره معالجه ای از خود نشان دادند. روغن آووهدیه اثر باارزشی در رژیم خوراکی مردم مبتلا به پسوریازیس دارد و قادراست معالجه مناسبی برای آن باشد.

  1. تندرستی قلب و کم شدن کلسترول با روغن آووهدیه

روغن آووهدیه یک ماده خوراکی کم شدن دهنده کلسترول است زیرا اسید اولئیک تک غیر اشباع بیشتری در آن وجود دارد و همین امر سبب می شود انتخاب مناسبی برای تندرستی قلب باشد.

اسید اولئیک هنظیر دیگر اسیدهای چرب امگا۹، قادراست با زیاد شدن میزان HDL، ریسک دچار به مریض یهای قلبی را کم شدن دهد. همانطور که می دانید HDL کلسترول مناسب در جسم است. اولئیک اسید در روغن آووهدیه قادراست LDL که کلسترول بد در خون است را کم شدن دهد.

شواهد موجود نشان می دهد مصرف اسیدهای چرب تک غیر اشباع تاثیر مثبتی بر روی کم شدن ریسک دچار به مریضی های عروق کرونری قلب دارد. شواهد موجود از مطالعات بالینی کنترل شده نشان می دهد اسید چرب تک غیر اشباع بر روی عاملهای ریسک مریضی های قلبی تاثیر مثبت می گذارد و آن ها را کم شدن می دهد.

  1. روغن اووهدیه جذب مواد غذایی را زیادتر می کند:

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Journal of Nutrition، اضافه کردن روغن آووهدیه به نوبت های خوراکی قادراست جذب کارتنوئیدها در خوراکی را زیاد شدن دهد. کارتنوئیدها آنتی اکسیدان های زیاد شدن دهنده تندرستی هستند که محلول در چربی اند و برای جذب اثربخش به چربی احتیاج دارند.

مطالعه انجام شده نشان داد که اضافه کردن روغن آووهدیه به سالاد قادراست جذب آلفا کاروتن، بتا کاروتن و لوتئین را زیاد شدن دهد. کارتنوئیدهای غذا می توانند مزایای بیشتری برای جسم داشته باشند و ریسک دچار به سرطان های ویژه و مریضی های چشمی را کم شدن دهند.


پیامد جانبی احتمالی روغن آووهدیه:

اگر به آووهدیه حساسیت دارید بایست از استفاده خارجی یا غذا این روغن پرهیز نمایید. افزون بر این مردمی که به لاتکس حساسیت دارند امکان پذیر است به آووهدیه و روغن آن نیز حساسیت داشته باشند. حساسیت به لاتکس به خوراکی های ویژهی همانند آووهدیه، موز، کیوی و دیگر موارد وابسته است زیرا این خوراکی ها موادی در خود دارند که در لاتکس نیز یافت می شود.

اگر به لاتکس حساسیت دارید امکان پذیر است به روغن آووهدیه نیز حساسیت داشته باشید. آووهدیه قادراست اثر وارفارین را کم شدن دهد. وارفارین رقیق کننده خون است که برای کندتر کردن لخته خون مصرف می شود. اگر رقیق کننده خون استفاده می نمایید قبل از استفاده روغن آووهدیه با دکتر خود مشورت نمایید.