چاق شدن با کره بادام زمینی چگونه است؟ خواص کره بادام زمینی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چاق شدن با کره بادام زمینی چگونه است؟ خواص کره بادام زمینی | پزشکی


بادام زمینی یک ماده خوراکی غذایی لبریز از پروتئین های گیاهی و چربی های سالم است. میل کردن بیشتر کره بادام‌ زمینی قادراست سبب زیاد شدن تعداد کالری و چربی در رژیم خوراکی شخص شود. اگر شخص از آنچه بیش از میزانی که احتیاج دارد کالری گرفتن کند، این امر قادراست به زیاد شدن وزن او منجر شود.

در صورتی که مردم میل کردن کره بادام زمینی را در حد تعادل نگاه دارند، این ماده خوراکی قادراست خیلی هم مقوی باشد. در چنین مواردی حتی امکان پذیر است این ماده به کم شدن وزن شخص نیز یاری کند.

در این مطلب، ما در مورد اثر کره بادام ‌زمینی بر روی وزن جسم بحث می ‌کنیم. با ما همراه باشید.

همینطور بخوانید: راههای زیاد شدن اشتها برای چاق شدن

آیا کره بادام زمینی قادراست به زیاد شدن وزن یاری کند؟

اگر مقدار گرفتن کالری شخص نسبت به سوزاندن آن زیادتر باشد، امکان پذیر است در این تقویت وزن زیاد شدن یابد. میزان ۳۲ گرم (۲ قاشق خوراکی خوری) کره بادام‌ زمینی شامل ۱۹۰ کالری و ۱۶ گرم چربی است که ۲۱ درصد از میزان چربی پیشنهاد‌ شده هر روزه را تامین می کند.

اگر چه کره بادام ‌زمینی شامل سطوح بالایی از کالری و چربی است اما در صورتی که به عنوان قسمتی از یک رژیممناسب استفاده شود، زیاد شدن وزت زیاد مدت را به دنبال نخواهد داشت.

درست است که کره بادام زمینی مقادیر بیشتری چربی را داراست، اما شامل سطوح پایین چربی‌ های اشباع‌ شده و مقادیر قابل ‌توجهی چربی‌ های مناسب است که برای جسم سودمند هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده کره بادام زمینی سیر حفظ کردن شخص است، در این صورت شخص تمایلی به میل کردن بیشتر نداشته و بنابراین امکان پذیر است منجر به کم شدن وزن شود.

مطالعه‌ ای که در مجله آمریکایی غذا بالینی منتشر شد ارتباط بین خوراکی های لبریز از پروتئین و وزن را آنالیز کرد. پژوهشگران گرفتنند که وقتی کره بادام ‌زمینی با کم شدن وزن وابسته خواهد بود که مردم آن را به جای کربوهیدرات استفاده ‌کنند.

آیا کره بادام زمینی قادراست به بدنسازی یاری کند؟

کره بادام زمینی افزون بر چربی بیشتر، شامل مقادیر بیشتری پروتئین نیز هست. یک منشا کوچک و معتبر به مطالعه استراتژی های خوراکی که توسط ۵۱ بدنساز رقابتی به کار گرفته می شد، پرداخت و متوجه شد که آنان پروتئین و کربوهیدرات زیادتر و چربی کمتری استفاده می کنند.

طبق گفته پژوهشگران، مقدار پروتئین پیشنهاد شده برای بدنسازان در خارج از فصل هر روزه ۱.۶ تا ۲.۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن جسم آن ها است. یکی دیگر از مطالعات معتبر نشان داد که رژیم خوراکی با پروتئین بالا ضمن حفظ توده ی عضلانی بدون چربی بدن، در کم شدن وزن و چربی جسم در بین شرکت کنندگان مرد مؤثر بوده است.

از آنجا که بدنسازان در تلاش برای حفظ توده عضلانی و بدنی بدون چربی هستند، کره بادام زمینی و دیگر گونه های کره آجیل قادراست یک انتخاب خوراکی سودمند در این راستا باشد.

همینطور بخوانید: چگونه چاق شویم؟

آیا کره بادام زمینی می‌ تواند به کم شدن وزن یاری کند؟

مطالعات نشان داده ‌اند که کره بادام ‌زمینی قادراست در کم شدن وزن مردم نیز اثرگذار باشد. به گفته پژوهشگران، در ارتباط با مردمی که هر روزه آجیل هایی نظیر بادام زمینی می خورند، ریسک چاقی کمتری وجود دارد. یک مطالعه بزرگ که طی ۵ سال با شرکت کنندگان ۱۰ کشور اروپایی انجام شده است، از این یافته پشتیبانی می کند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مردمی که زیادترین مقدار آجیل از جمله بادام زمینی را استفاده کرده اند وزن کمتری داشته و در طی ۵ سال ریسک دچار به چاقی را نیز کم شدن داده بودند.

یک مطالعه دیگر نیز، حاکی از است که مردمی که به طور منظم آجیل می خورند، مقدار استفاده انرژى در حال استآسان بالاتری نیز دارند. مردمی که مقدار استفاده انرژی آنان در حال استآسان زیادتر است، امکان پذیر است در طی دوره غیبرطرف کردنال کالری زیادتری بسوزانند. این مطالعه تنها ۱۵ شرکت کننده داشت، درنتیجه برای پشتیبانی از این یافته ها به تحقیقات زیادتری احتیاج است.

این خوراکی ی پرکالری و با چربی بالا می‌ تواند به مردم یاری کند تا احساس سیری کنند. زمانی مردم احساس سیر بودن می‌ کنند، کم‌ تر به میل کردن دنباله می ‌دهند. اگرچه کره بادام زمینی دارای کالری بالایی است، اما قادراست سبب شود که مردم کمتر گرفتار پرخوری شوند.

این یافته ‌ها حاکی از آن هستند که بادام ‌زمینی و کره بادام ‌زمینی، قادراست یک گزینه خوراکی سودمند برای مردمی باشد که می‌خواهند وزن دراثر محتوای پروتئین بالا را کم کنند.

مناسبترین وقت برای میل کردن کره بادام زمینی چه وقتی است؟

طبق تحقیقات معتبر در صورتی که شخص بخواهد بادام زمینی را به منظور کم شدن وزن بخورد، مناسبتر است آن را به عنوان یک میان نوبت استفاده کند. وقتی که بادام زمینی یا کره بادام زمینی به عنوان یک میان نوبت استفاده شود قادراست از پرخوری جلوگیری کند. برای شناسایی مناسبترین وقت برای میل کردن کره بادام زمینی، در صورت احتیاج به استفاده پروتئین به منظور ساخت ماهیچه ها یا حفظ توده بدن، تحقیقات زیادتری مورد احتیاج است.

براساس ژورنال انجمن بین المللی غذا ورزشی، استفاده پروتئین ۳۰ دقیقه قبل از خواب نیز قادراست به ساخت عضلات یاری کند. البته این نتیجه تحقیقی است که بر پایه پروتئین کازئین (Casein Protein) انجام شده است. پژوهشگران باور دارند که میل کردن پروتئین بعد از ورزش نیز سودمند است.

نمایانات غذا ای کره بادام ‌زمینی

جدول زیر که از وزارت کشاورزی ایالات‌ متحده (USDA) استخراج شده‌است، نمایانات خوراکی کره بادام ‌زمینی را تشریح می‌ کند.

ما محتوای خوراکی ۲ قاشق خوراکی خوری کره بادام زمینی به همراه شکر اضافه شده با کره بادام زمینی طبیعی در مقیاس های کیلو کالری، گرم و میلی گرم مقایسه می کنیم.

 کره بادام زمینی با شکر اضافه شدهکره بادام زمینی طبیعی
کالری۲۰۰ کیلوکالری۱۹۰ کیلو کالری
پروتئین۸ گرم۸ گرم
چربی کل۱۶ گرم۱۶ گرم
کربوهیدرات۷ گرم۷ گرم
فیبر۱.۹۸ گرم۳.۰۱ گرم
قند۳ گرم۲ گرم
کلسیم۰ میلی گرم۱۸.۹ میلی گرم
آهن۰.۷۲ میلی گرم۰.۹۹۸ میلی گرم
سدیم۱۵۰ میلی گرم۰ میلی گرم

بعضی برندها با شکر اضافه شده امکان پذیر است شامل ۶ گرم شکر در هر دو قاشق خوراکی خوری باشند. کره بادام زمینی طبیعی گزینه سالم تری است زیرا شامل قند کمتری است.

کره بادام زمینی فرآوری شده امکان پذیر است مواد اضافی دیگری از جمله موارد زیر را نیز دارا باشد:

  • قند
  • روغن گیاهی هیدروژنه
  • نمک
  • ملاس (شیره قند)
همینطور بخوانید: دلیل فقدان وزن چیست؟

نحوه استفاده کره بادام زمینی

خیلیی از مردم کره بادام ‌زمینی را در صبحانه، بر روی نان تست یا در اسموتی می ‌خورند. بعضی از مردم از کره بادام‌ زمینی در آشپزی مصرف می ‌کنند؛ به عنوان مثال، آماده سس برای سبزیجات. استفاده کره بادام زمینی به عنوان میان نوبت نیز یکی دیگر از کاربردهای بی نظیر و عالی آن است.

گزینه‌ های جایگزین

گونه های کره آجیل راهی عالی برای پیشگیری یا کم شدن مصرف کره قدیمی لبنی است. امروزه کره های آجیل متگونهی همانند کره بادام، کره بادام هندی و کره فندق در دسترس مردم قرار دارند.

ملاحظات

اگر شخصی به بادام ‌زمینی آلرژی دارد، بایست از استفاده کره بادام‌ زمینی پرهیز کرده و گزینه های جایگزین را امتحان کند.

مردمی که احتیاج به زیاد شدن وزن دارند اما در این مورد مسئله دارند بایست با دکتر صحبت کنند. دکتر امکان پذیر است یک تحقیق فیزیکی کامل را انجام دهد تا بفهمد چرا وزن این شخص زیاد شدن نمایان نمی کند.