رنگ موهای سفید و خاکستری با حنا | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

رنگ موهای سفید و خاکستری با حنا | پزشکی


در خصوص خاصیت ها رنگ موی گیاهی قبلاً صحبت کرده ایم پس اگر به دنبال یک ماده عالی برای موهای خود هستید مناسبتر است رنگ مویی گیاهی را امتحان نمایید.

اگر به دنبال موهایی هستید که بلند، قوی، نرم و ضخیم است پس بایست مصرف محصولات غیرطبیعی را کنار بگذارید. اگر بتوانید از محصولات طبیعی مصرف نمایید نتیجه مناسبتری گرفتن خواهید کرد. مواد طبیعی زیبایی، درخشندگی و تندرستی را به موهای شما کادو می‌دهند. اگر از دست موهای سفید یا خاکستری خود خسته شده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را با مواد طبیعی بپوشانید. یکی از این مواد طبیعی حناست. حنا نه تنها قادراست موهای شما را رنگ کند بلکه سبب ضخیم‌تر، قوی‌تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. اگر به طور منظم از این ماده مصرف شود، ریشه مو تثبیت خواهد شد. مناسبترین مطلب ای که در مورد حنا وجود دارد این است که بر روی ریشه‌های مو اعمال می‌شود و قادراست ضخامت و استحکام را به ریشه مو بیفزاید. همین امر سبب می‌شود موها حجیم‌تر شوند.

درباره حنا بدانید:

حنا یک ماده طبیعی است و خصوصیات آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. افزون بر این، قادراست تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا بایست در یک محل تاریک و سرد همانند قفسه‌های کابینتمراقبت شود زیرا نور قادراست قدرت آن را از بین ببرد. امکان پذیر است با مقالاتی روبرو شده باشید که پیشنهاد می‌کنند حنا را در یخچالمراقبت نمایید اما این موضوع پیشنهاد نمی‌شود. اگر پودر حنا در یخچالمراقبت شود، اثر خود را از دست می‌دهد. به طور متوسط برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری بایست ترکیب حنا را در سه الی چهار هفته اعمال کرد. اگر دوست دارید موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند به سمت حنا بروید. همانطور که می‌دانید مصرف رنگ‌های غیرطبیعی، پیامد جانبی خیلیی دارد. به همین خاطر همیشه پیشنهاد می‌شود تا جایی که می‌توانید از رنگ موهای طبیعی مصرف نمایید. یکی از خواص جالب حنا این است که قادراست موهای شما را غذا کند. این ماده هنظیر یک مرطوب کننده برای پوست عمل می‌کند. خانم های که بعد از رنگ مو با خشکی ، سوزش و خارش پوست مواجه می‌شوند، مناسبتر است برای یکبار هم که شده از حنا برای رنگ کردن موهای خود بهره ببرند. این ماده موهای شما را نرم می‌کند.

حنای سیاه برای موهای خاکستری:

مناسبترین گونه حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، حنای سیاه است. این گونه حنا رنگ خیلی مناسبی به موهای شما می‌قسمتد و همواره با حنای طبیعی ترکیب می‌شود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. بسته به گونه مو و رنگ آن، نتایج حاصل از این رنگ‌ها مختلف خواهد بود.تلاش نمایید از گیاهان متفاوت به همراه حنای سیاه مصرف نمایید تا به سایه رنگی مطلوب خود دست یابید. فقط به دلیل داشته باشید که حنای سیاه قادراست سبب ایجاد لکه بر روی پوست شود. درنتیجه مواظب این موضوع نیز باشید. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا ۵ الی ۱۵ دقیقه وقت احتیاج دارد. بعد از اعمال کردن حنا، بایست موهای خود را با کلاه ویژه رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.

چگونه حنای سیاه را بر روی موهای خود اعمال کنیم؟

  • مناسبترین شیوه برای اعمال حنا مصرف برس ویژه موست.
  • بعد از اعمال حنا، موهای خود را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت بماند.
  • بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی خوب بشویید.

همیشه بایست پودر حنای طبیعی بخرید. از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد غیرطبیعی است پیشگیری نمایید. اگر با محصولاتی روبرو شدید که ترکیبی از حناها را ارائه می‌دهد، برچسب پشت آن را به دقت مطالعه نمایید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید. اگر بر روی بسته بندی‌، حنای ۱۰۰ درصد خالص نوشته بود، اطمینان ننمایید.

موادی که برای آماده حنای سیاه احتیاج دارید:

  • سه قاشق پودر حنای طبیعی
  • نصف عهده آب داغ
  • یک کاسه برای ترکیب حنا
  • روزنامه قدیمی برای قرار دادن کاسه بر روی آن
  • کلاه ویژه رنگ
  • دستکش یا برس مو
  • نرم کننده

چگونه از حنا برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری مصرف کنیم؟

مرحله اول: برگ‌های چای سیاه را بجوشانید:

اولین و باارزش ترین کاری که بایست انجام دهید جوشاندن برگ‌های چای سیاه در آب است. یک ماهیتابه بردارید و آب را داخل آن بریزید. گاز را روشن نمایید و برگ چای را به آن بیفزایید. اجازه دهید بجوشد و حباب بزند. آن را به آرامی حرارت دهید تا حجم آب به نصف کم شدن نمایان کند.

مرحله دوم: ماسک حنا را مهیا نمایید.

مرحله بعدی مهیا کردن ماسک حناست. پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود بردارید. سپس به مدت ۸ ساعت در آب خیس نمایید. بعد از انجام اینکار، آمیخته چای سیاه را داخل آن بریزید. اندکی آب لیموی تازه به آن بیفزایید. ترکیب را مناسب هم بزنید. همینطور بایست اندکی پودر املا به آن اضافه نمایید.

مرحله سوم: ماسک را روی موهای خود اعمال نمایید

حالا بخشی از موهای خاکستری خود را بردارید. اگر تمام جای مو خاکستری یا سفید است می‌توانید حنا را روی همه ی بخش‌های آن اعمال نمایید. ماسک حنا را بردارید و به یاری برس مو بر روی موهای خود اعمال نمایید.

مرحله چهارم: منتظر بمانید

شما نمی‌توانید بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود آن را بشویید. بایست حداقل سی دقیقه منتظر بمانید. در این میان، کلاه ویژه رنگ را بردارید و روی موهای خود بگذارید. می‌توانید در این مدت کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید یا به کارهای خود برسید.

مرحله پنجم: موهای خود را بشویید

بعد از اینکه سی دقیقه وقت مورد احتیاج سپری شد، می توانید موهای خود را بشویید. مطمئن شوید که حنا را به مناسبی می‌شویید.شستن حنا از روی مو اندکی وقتبر خواهد بود. آب سرد در این زمان ها عالی خواهد بود. همینطور می‌توانید میزانی نرم کننده بر روی موهای خود اعمال نمایید. موهای خود را به مناسبی ماساژ دهید و سپس بشویید. بعد از انجام شستشو، حتما از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

هشدار:

اگر از حنای خالص مصرف می‌نمایید، موی سفید شما امکان پذیر است به رنگ صورتی یا نارنجی در بیاید. مطمئنا شما این رنگ را دوست ندارید. این رنگ غیر طبیعی و ناخوب خواهد بود. درنتیجه مناسبتر است از حنای طبیعی مصرف نمایید. اگر قبلا از حنای سیاه بر روی موهای خود مصرف نکرده‌اید، آن را روی بخشی از موهای خود تست نمایید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. هر چقدر رنگ زیادتر بر روی موهای شما باقی بماند، امحل زیاد شدن حساسیت نیز زیادتر خواهد بود.