مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا - 9 بهترین منبع ویتامین ث | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا - 9 بهترین منبع ویتامین ث | پزشکی


وقتی که در مورد ویتامین C فکر می‌نمایید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند پرتقال است. اما مواد خوراکی دیگری نیز می‌توان نمایان کرد که لبریز از ویتامین C باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد بپردازیم.

  1. توت فرنگی:

توت فرنگی شامل ۸۵ میلی گرم از ویتامین C در هر عهده است. این ماده منگنز نیز دارد که به پایدار و ثابت بودن قند خون یاری می‌کند. فقط مطمئن شوید که توت فرنگی ارگانیک و طبیعی خریداری می‌نمایید.

  1. آناناس:

آناناس شامل ۷۹ میلی گرم از ویتامین C در هر عهده است. بر خلاف دیگر میوه‌ها، آناناس شامل مقادیر قابل توجهی از آنزیم بروملین است که به هضم پروتئین یاری می‌کند.

  1. کلم قمری:

کلم قمری شامل ۸۴ میلی گرم از ویتامین C در هر عهده است. این ماده همینطور دارای خصوصیات ضد سرطانی است. شما می‌توانید از کلم قمری در نودل‌ها مصرف نمایید یا از آن در آماده آش مصرف نمایید.

  1. انبه:

انبه شیرین و آبدار شامل ۱۲۲ میلی گرم از ویتامین C به ازای هر عهده است. این میوه همینطور منشا عالی از زیگزانتین است که یک آنتی اکسیدان قوی برای یاری به تندرستی چشم است و آن را از اسیب اشعه‌های زیان آور نور خورشید حفظ می‌کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه در اسموتی‌های خود مصرف نمایید.

  1. کلم بروکسل:

کلم بروکسل شامل ۷۵ میلی گرم از ویتامین C به همراه مواد غذایی جنگیدن کننده با سرطان است.

  1. کیوی:

تنها دو عدد از کیوی‌های خوشمزه شامل ۱۲۸ میلی گرم از ویتامین C است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کیوی به خواب خوب و مناسب یاری می‌کند و کیفیت آن را خوب شدن می‌قسمتد. این کار به دلیل میزان بالای سروتونین در این ماده است که اثر آغاز کنندگی خواب را دارد.

  1. پاپایا:

هنظیر آناناس و انبه، پاپایا نیز دارای ویتامین C بالایی است. یک عدد پاپایای کوچک تقریبا ۹۵ میلی گرم ویتامین C دارد. این ماده همینطور شامل آنزیم پاپائین است که به کم شدن التهاب یاری می‌کند.

  1. فلفل دلمه‌ای:

تمام فلفل دلمه‌ای‌ها شامل مقادیر بالایی از ویتامین C هستند. میزان ویتامین c در فلفل دلمه‌ای سبز ۹۵ میلی گرم و در فلفل دلمه‌ای زرد ۳۴۱ میلی گرم است. همینطور این ماده کالری خیلی اندکی دارد.

  1. کلم بروکلی:

یک عهده کلم بروکلی خام و خرد شده شامل ۸۱ میلی گرم ویتامین C به همراه ویتامین K است که برای تندرستی استخوان‌ها و لخته شدن خون الزامی است.