بهترین روش های طبیعی برای ترک سیگار - 5 راهکار خانگی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین روش های طبیعی برای ترک سیگار - 5 راهکار خانگی | پزشکی


اگر واقعاً میخواهید سیگار را ترک نمایید توصیه میکنیم مقاله «چگونه سیگار را ترک کنیم» را با دقت بخوانید و البته در صورتی که میخواهید از روشهای طبیعی مصرف نمایید این مقاله نیز برای شما سودمند است پس در دنباله با مجله تندرستی همراه شوید:

آیا داروهای ترک سیگار را امتحان کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید؟ ما توصیههای مناسبتری برایتان داریم.

تمام مردمی که تا به حال برای ترک سیگار تلاش کرده‌اند و موفق نشده‌اند، از دو مطلب آگاهند: سیگار برای تندرستی خیلی زیان آور است و عادتیست که ترک آن خیلی مسئله است. بر اساس اعلان موسسه ریه امریکا، در واقع از هر ۱۰ نفر سیگاری ۶ نفر آنان در اولین تلاش برای ترک سیگار ناموفق بوده‌اند و به این منظور چندین بار راه‌های متفاوت را امتحان کرده‌اند.

الزامی‌ترین امر در ترک سیگار دلسرد نشدن و بی‌وقفه تلاش کردن است. خبر مناسب آن است که، هزار و یک راه برای دستیابی به این امر باارزش و معالجه‌های بی‌شماری که جانشین نیکوتین شوند، از قبیل آدامس و چشم‌بند تا داروهای تجویزی از قبیل قرص و کپسول وجود دارد. اما مطلب اینجاست که تمام مردم به معالجه‌های دارویی علاقه ندارند.

اگر شما از آن دسته مردمی هستید که ترجیح می‌دهید بدون دارو سیگار را ترک نمایید یا می‌خواهید اقبال خود را برای ترک سیگار، با ترکیبی از دارو و مواد طبیعی امتحان نمایید، در اینجا چند راهکار طبیعی و البته اثبات شده را برایتان ذکر می‌کنیم:

  1. مکمل‌های روغن‌ماهی

پژوهشگران ثابت کرده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار را کم شدن می‌دهد و همین امر منجر به استفاده کمتر سیگار در روز می‌شود.

اگر به مردم سیگاری در طی یک ماه، هر روز روغن ماهی داده شود، به طور میانگین هر روزه دو نخ سیگار کمتر استفاده می‌کنند و گزارش شده که مقدار تمایل آنان به تنباکو به طور قابل توجهی کم شدن می‌یابد. افزون بر این، حتی یک ماه پس از قطع استفاده روغن ماهی نیز، میل به استفاده سیگار نمایان نمی‌کنند. از مزایای روغن ماهی: امگا ۳ مقدار التهاباتی که منجر به مریضی‌های قلبی، سرطان و چین و چروک‌های پوستی می‌شود را کم شدن می‌دهد.

  1. عرق بریزید.

فقط کافیست ۳۰ دقیقه در روز فعالیت‌های ملایم بدنی از قبیل پیاده‌روی تند یا یک سری حرکات اسکات انجام دهید تا میل به تنباکو را کم شدن دهید. تحقیقات حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی، فعالیت‌ مغز را تحت اثر گذاشته و میل به نیکوتین را کم شدن می‌دهد. بعلاوه، تمرینات ورزشی با اضافه وزن دراثر ترک سیگار جنگیدن می‌کند.

  1. استرس را از خود دور نمایید.

در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روش‌های بهره‌برداری کامل از انرژی‌های جسم هستند. در این روش‌ها با فشار نقاط ویژهی از جسم می‌توانید از مقدار استرس خود بکاهید، بدین منظور هر روزه نقاط ویژهی از جسم را با انگشت فشار یا ماساژ می‌دهیم تا از مقدار استرس کاسته شود. به اعتقاد جسیکا اورتنر نویسنده کتاب کم شدن وزن و اطمینان به نفس با طب فشاری می‌گوید: “سیگار و استرس با هم گره خورده‌اند. ما برای برطرف کردن استرس به سیگار پناه می‌بریم. زمانی که با استرسمان جنگیدن کنیم، میل ما به سیگار نیز کم می‌شود.”

  1. روش‌های مختلفی را امتحان نمایید.

اگرچه تحقیق در زمینه ترک سیگار با مصرف روش‌ هیپنوتیزم و طب سوزنی گاهی با عدم موفقیت و گاهی با موفقیت همراه است اما حکایت تمام این موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها منوط به انگیزه شخص در ترک سیگار است. در یکی از این تحقیقات نشان داده شد که با مصرف طب سوزنی میل به سیگار کم می‌شود. بعلاوه اینکه مصرف این شیوه کاملا ایمن و بی‌ریسک است.

  1. دهانتان را مشغول نمایید

زمانی که استرس دارید به جای کشیدن سیگار، دهان را با یک آدامس بدون شکر قانع نمایید. یا اسنک‌ها و میان‌نوبت‌های کم‌چرب از قبیل پاپ‌کورن‌‌های بدون کره یا کرفس و هویج میل کنید تا دهانتان مشغول باشد اما نه با سیگار.