خواص کدو حلوایی برای سلامت - با فواید کدو تنبل آشنا شوید | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص کدو حلوایی برای سلامت - با فواید کدو تنبل آشنا شوید | پزشکی


زیادتر مردم مزه کدوتنبل را دوست ندارند و از میل کردن آن پرهیز می‌کنند. با این وجود، کدوتنبل یک ماده غذایی است و مزایای بیشتری برای تندرستی جسم دارد. این موضوع بدین معناست که ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری در آن وجود دارد و کم کالری است. روش‌های خلاقانه بیشتری برای مصرف کدوتنبل در نوبت‌های خوراکی وجود دارد. شما می‌توانید این ماده را در دسرها، سوپ‌ها، سالادها، پیش خوراکی ها و حتی به عنوان ماده جانشین برای کره مصرف نمایید. وقتی که با کدو تنبل روبرو شدید، آن را بخرید، بپزید و در خوراکی های خود مورد مصرف قرار دهید.

حقایقی در مورد کدوتنبل:

در دنباله بعضی نکات حقیقی در مورد کدو تنبل را بیان خواهیم کرد. به موارد زیر توجه نمایید:

  • پتاسیمی که در کدوتنبل وجود دارد قادراست اثر مثبتی بر روی فشار خون داشته باشد.
  • آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در کدوتنبل قادراست از ضرر به چشم پیشگیری کند.
  • کدوتنبل کنسروی همواره شامل شکر و مواد افزودنی دیگر است.
  • کدوتنبل بریده نشده را بایست در یک محل سرد و تاریکمراقبت کرد.
  • پوره کدوتنبل و کدوتنبل کنسرو شده را می‌توان به عنوان جانشینی برای کره یا روغن‌های آشپزی مورد مصرف قرار داد.

خصوصیات معالجه ای کدوتنبل:

استفاده میوه و سبزیجات قادراست ریسک دچار به مریضی‌های متفاوت را کم شدن دهد. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استفاده بیشتر سبزیجاتی همانند کدوتنبل قادراست ریسک چاقی و مرگ زودرس را کم شدن دهد. این ماده همینطور قادراست دیابت، مریضی قلبی و دیگر مریضی‌ها را کمتر کند. استفاده کدوتنبل برای دارا بودن مویی سالم، زیاد شدن انرژی و کم شدن وزن سودمند است. کدوتنبل یکی از منابع شناخته شده از بتاکاروتن است. همانطور که می‌دانید بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که در سبزیجات نارنجی رنگ یافت می‌شود. بتاکاروتن در جسم به ویتامین A تبدیل می‌شود. استفاده خوراکی هایی که لبریز از بتاکاروتن هستند امکان پذیر است ریسک پیشرفت سرطان را کم شدن دهد و در برابر مریضی‌هایی همانند آسم، مریضی قلبی جنگیدن نماید.

فشار خون:

استفاده کدوتنبل برای تندرستی قلب خیلی سودمند است. فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در آن از تندرستی قلب پشتیبانی می‌کند. استفاده پتاسیم به اندازه به اندازه کم شدن سدیم برای معالجه پرفشاری خون سودمند است. دیگر خوراکی هایی که لبریز از پتاسیم هستند شامل طالبی، آووهدیه، آناناس، گوجه فرنگی، پرتغال، اسفناج و موز است. استفاده پتاسیم به اندازه همینطور با کم شدن ریسک دچار به سکته وابسته است و قادراست در برابر از دست رفتن حجم عضلات مقاومت کند. همینطور استفاده پتاسیم قادراست از تشکیل سنگ‌های کلیوی پیشگیری نماید.

سرطان:

پژوهشگران توانسته اند رابطه مثبتی بین رژیم خوراکی پربار از بتا کاروتن و کم شدن در بروز سرطان پروستات نمایان کنند. این مطالعه توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بتاکاروتن ارتباط معکوسی با پیشرفت سرطان روده بزرگ دارد. این موضوع بدین معناست که استفاده بتاکاروتن به اندازه از بروز سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند. نویسندگان این مطالعه چنین بیان کرده اند:

ما توانستیم رابطه معکوس معناداری بین غلظت لیکوپن پلاسمای بالاتر(گونهی بتاکاروتن) و ریسک دچار به سرطان پروستات نمایان کنیم. این مطالعه به شرکت کنندگان مسن تر و مردمی که سابقه خانوادگی نداشتند ممحدوده شده بود.

تندرستی چشم:

آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتنی که در کدوتنبل یافت می‌شود قادراست از تندرستی چشم‌هامراقبت کند و از بروز اسیب‌های دژنراتیو پیشگیری نماید. استفاده تمام میوه‌ها قادراست ریسک تشکیل دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کم شدن دهد. مطالعه ای که در آن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر شرکت کرده بودند ، تاثیر آنتی اکسیدان‌ها و بتا کاروتن را بر روی دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را تحقیق کرده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که استفاده میوه‌ اثرمراقبت ی در برابر چنین مریضی‌هایی دارد.

باروری:

برای خانم‌هایی که قصد بارداری دارند استفاده گیاهان پربار از آهن همانند اسفناج ، حبوبات، گوجه فرنگی و چغندر قادراست اثربخش باشد. ویتامین A موجود در کدوتنبل( به صورت بتاکاروتن استفاده می‌شود و در جسم به ویتامین A تبدیل خواهد شد) در طول بارداری و شیردهی برای سنتز هورمون‌ها الزامی است.

سیستم ایمنی بدن:

گیاهانی همانند کدوتنبل که لبریز از ویتامین C و بتاکاروتن هستند قادراست سیستم ایمنی قوی تری ایجاد کنند. این موضوع به دلیل مواد غذایی است که در این گیاهان وجود دارد.

اهمیت غذا ای کدوتنبل:

بر اساس مطالعات انجام شده، یک عهده کدو تنبل پخته شده و بدون نمک شامل موارد زیر است:

  • ۴۹ کالری
  • ۷۶ گرم پروتئین
  • ۱۷ گرم چربی
  • ۰ گرم کلسترول
  • ۱۲ گرم کربوهیدرات

استفاده یک عهده کدوتنبل پخته و کنسرو شده قادراست ۱۰۰ درصد از احتیاج جسم به ویتامین A ، ۲۰ درصد از احتیاج جسم به ویتامین C، ۱۰ درصد از احتیاج جسم به ویتامین E و ریبوفلاوین، پتاسیم،مس، و منگنز و حداقل ۵ درصد از احتیاج جسم به تیامین، B6 ، فولات؛ Niacin؛ آهن؛ منیزیم و فسفر را تامین کند. البته بایست به دلیل داشته باشید که استفاده کدوتنبل تازه‌ای که در منزل آماده شده است مزایای زیادتری برای جسم خواهد داشت. مطمئن شوید که ترکیب کدوتنبل کنسروی را مناسب تحقیق می‌نمایید. بعضی از کنسروها دارای مواد افزودنی و شکر هستند.

چگونه کدوتنبل زیادتری را در رژیم خوراکی خود بگنجانیم؟

اگرچه استفاده کدوتنبل به تنهایی قادراست سودمند باشد اما شما می‌توانید پای کدوتنبل یا شیرینی آن را آماده نمایید. مطمئن شوید که کدوتنبل را مناسب می‌شویید و ازشکر اندکی برای مزه قسمتیدن به آن مصرف می‌نمایید. کدوتنبل برش نخورده را می‌توان در یک محل سرد و تاریک به مدت ۱ الی ۲ ماهمراقبت کرد. بعضی از نکات زیر قادراست در اضافه کردن کدوتنبل به رژیم خوراکی سودمند باشد:

  • به جای اینکه از کدوتنبل کنسروی مصرف نمایید آن را در منزل پوره نمایید.
  • از پوره کدوتنبل به جای کره یا روغن مصرف نمایید.
  • شما می‌توانید ماست یونانی، پوره کدوتنبل، عسل، دارچین و پودر کاکائو را با هم ترکیب نمایید و یک کدو تنبل شکلاتی آماده نمایید.