عوارض جانبی قرص های کاهش وزن - داروهای لاغری مجاز | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

عوارض جانبی قرص های کاهش وزن - داروهای لاغری مجاز | پزشکی


پیامد قرص های لاغری قادراست بسته به گونه دارو و نحوه کارکرد آن مختلف باشد. داروهای گونه محرک همانند phentermine می توانند به بی خوابی منجر شوند، فشار خون را بالاتر ببرند، ضربان قلب را سریع تر نمایند، سبب نگرانی شوند، وابستگی به دارو را ایجاد نمایند و در نهایت علامت های کنار گذاشتن و قطع استفاده را بروز دهند.

داروهایی که با جذب چربی تداخل ایجاد می کنند (مثل ارفهرستات) می توانند مدفوع نرم، گاز و نفخ را منجر شوند. قرص های کم شدن وزنی که بر روی سرایت دهنده های عصبی در مغز اثر می گذارند (مثل Belviq) می توانند با سردرد، وضعیت تهوع، استفراغ ، یبوست، خشکی دهان و سرگیجه وابسته باشند.

زیادتر داروهای کم شدن وزن گونه محرک تنها برای استفاده کوتاه مدت پیشنهاد می شوند زیرا می توانند سبب وابستگی شخص به دارو شوند. با اینحال ارفهرستات را می توان برای کم شدن وزن زیاد مدت مورد مصرف قرار داد. شما می توانید این دارو را بدون نسخه از داروخانه ها آماده نمایید.

داروهای جدید تجویزی برای کم شدن وزن همانند Qsymia،Belviq،Contrave و Saxenda را تنها وقتی می توان به صورت زیاد مدت مورد مصرف قرار داد که کم شدن وزن خوب و به اندازه رخ داده باشد. اگر ۳ الی ۴ درصد از کم شدن وزن بعد از ۱۲ الی ۱۶ هفته رخ نداد، معالجه زیاد مدت همواره متوقف می شود.

داروهای کم شدن وزن همواره به همراه رژیم خوراکی کم کالری و برنامه تمرین ورزشی تایید شده توسط دکتر به کار می روند. همینطور مناسبتر است بدانید که زیادتر مردم بعد از قطع استفاده داروهای کم شدن وزن بعضی از وزن از دست داده شده یا کل آن را به دست می آورند.

هشدار:
داروهای کم شدن وزن تایید شده توسط FDA:

داروهای سرکوب کننده های اشتها:

آنورکسینت ها داروهایی هستند که در مغز عمل می کنند تا به کم شدن اشتها در شخص یاری کنند. آن ها بر روی بخشی از مغز تاثیر می گذارند که به ایجاد حس سیری یاری می کند. آنورکسینت ها به عنوان یک معالجه برای کم شدن وزن، همراه با یک برنامه منظم از رژیم خوراکی و ورزش مصرف می شوند. گونه های متفاوت مهار کننده های اشتها، از جمله محرک های شبیه آمفتامین و داروهای جدید کم شدن وزن وجود دارد که بر روی سرایت دهنده های عصبی در مغز عمل می کنند.

داروهای محرک:

پیامد جانبی محرک ها امکان پذیر است شامل زیاد شدن فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، عصبانیت، تاری دید، بی حوصلگی یا سردرد باشد.

از آنجایی که این داروها وابسته با آمفتامین هستند امکان پذیر است وابستگی به آن ها ایجاد شود و علامت های قطع استفاده بروز گردد. بعضی از اشکال امکان پذیر است پیامد جانبی معده نظیر یبوست، خشکی دهان، تهوع یا استفراغ را ایجاد کنند.

در صورتی که پیامد جانبی نظیر درد قفسه سینه، تپش یا ضربان قلب سریع، مسئله در ادرار کردن یا تنگی نفس رخ دهد، بایست با دکتر ارتباط بگیرید. این داروها همینطور به عنوان مواد کنترل شده دسته بندی می شوند.

نمونه داروهای محرک شامل موارد زیر است:

  • Adipex-P,Suprenza Lomaira
  • Bontril PDM,Bontril SR
  • diethypropion
  • Didrex, Regimex
  • DesoxynQsymia

جدیدترین داروهای کم شدن وزن تایید شده توسط FDA:

  • داروی Belviq: تصور می شود این دارو به کم شدن اشتها و زیاد شدن حس سیری یاری می کند و اینکار را با فعالیت بر روی گیرنده های ویژه سروتونین در مغز انجام می دهد. سردرد، تهوع، سرگیجه، خستگی، خشکی دهان، یبوست پیامد جانبی رایج این دارو هستند. قند خون پایین امکان پذیر است در بیماران مبتلا به دیابت رخ دهد. Belviq به عنوان ماده کنترل شده CIV طبقه بندی شده است.
  • Contrave(بوپروپیون و نالترکسون): بوپروپیون یک داروی ضد افسردگی است و نالترکسون همواره برای پیشگیری از تاثیرات مواد مخدر یا الکل در مردم مبتلا به وابستگی داده می شود، اما هر دو دارو می توانند اشتها و گرسنگی را در مردم کم شدن دهند.
  • Saxenda: این دارو در مغز کار می کند و قادراست به کنترل قند خون، میزان انسولین، هضم و کم شدن وزن یاری کند.
  • Qsymia: فنترامین اشتها را سرکوب می کند. توپیرامات به عنوان دارویی برای کنترل تشنج مورد مصرف قرار می گیرد. این داروها وقتی که به همراه رژیم خوراکی و تمرینات ورزشی مورد مصرف قرار می گیرند می توانند به کم شدن وزن منجر شوند اما روند کار چنین داروهایی هنوز به طور کامل نمایان نیست.

مهارکننده های لیپاز:

Xenical فرم تجویزی اورفهرستات، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. اورفهرستات در دوز پایین منحصر به شخص است و نقادراست بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد و سبب کم شدن وزن شود اما قادراست مانع از جذب چربی شود.

پیامد جانبی که در این تقویت رخ می دهد امکان پذیر است ناخوشایند باشد. این پیامد شامل گاز، دفع مدفوع مکرر، مدفوع نرم،بی اختیاری مدفوع و در موارد حاد اسیب به کبد باشد.تلاش نمایید این داروها را بدون مشورت با دکتر استفاده ننمایید.

Alli یا Xenical را به همراه مولتی ویتامین هایی استفاده نمایید که در برگیرنده ویتامین های محلول در چربی همانند ویتامین های A، D، E، K است.

داروهای لاغری

پیامد جانبی رایج وابسته با داروهای کم شدن وزن:

نام برندطبقه بندی داروپیامد جانبی رایج
Adipex-P (فنترامین)سرکوب کننده اشتهازیاد شدن فشار خون، زیاد شدن ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، نگرانی،وابستگی، در زیاد مدت امکان پذیر است قطع استفاده آن مسائلی را دنبال داشته باشد.
Alli (ارفهرستات) – بدون نسخهمهارکننده لیپازمدفوع چرب، گاز، احتیاج به دفع مکرر مدفوع، مدفوع نرم،بی اختیاری مدفوع
Belviq (لورکازرین)آگونیست گیرنده سروتونین ۲C انتخابیسردرد، وضعیت تهوع، سرگیجه،خستگی، خشکی دهان،یبوست.
Bontril PDM, Bontril SR (فنتیمترازین)سرکوب کننده اشتهازیاد شدن فشار خون، زیاد شدن ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، نگرانی،وابستگی. در صورت استفاده زیاد مدت، قطع استفاده آن امکان پذیر است مسائلی را دنبال داشته باشد.
Contrave (بوپروپیون و نالترکسون)ضد افسردگی( مهار کننده ضعیف نور اپی نفرین و دوپامین)وضعیت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، یبوست، سرگیجه، بی خوابی،خشکی دهان،اسهال، زیاد شدن فشار خون،نگرانی،گرگرفتگی، مزه غیر عادی
Desoxyn (متامفتامین)سرکوب کننده اشتهااحتمال سوء استفاده بالا، اگر دیگر معالجه ها اثربخش نبود از این گزینه مصرف نمایید. زیاد شدن فشار خون، زیاد شدن ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، نگرانی، وابستگی، در صورت استفاده زیاد مدت قطع استفاده آن امکان پذیر است مسائلی را دنبال داشته باشد.
Didrex (بنزفتامین)سرکوب کننده اشتهازیاد شدن فشار خون، زیاد شدن ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، نگرانی، وابستگی، سوء استفاده.در صورت استفاده زیاد مدت قطع آن قادراست مسائلی را دنبال داشته باشد.
Diethylpropionسرکوب کننده اشتهایبوست، نگرانی، خشکی دهان، زیاد شدن فشار خون، زیاد شدن ضربان قلب،بی خوابی،عصبی بودن، وابستگی، سوء استفاده. در صورت استفاده زیاد مدت قطع آن قادراست مسائلی را دنبال داشته باشد.
Qsymia (فنترآمین و کپسول های انتشار گسترده توپیرامات)ترکیبی از داروهای سرکوب کننده اشتها و anorecticپارستزی، سرگیجه، تغییر مزه، بی خوابی، یبوست، خشکی دهان
Saxenda (liraglutide)استفاده خوراکی و اشتها را تعدیل می کندوضعیت تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، سردرد، سوزش سر دل، خستگی، سرگیجه،درد شکمی، گاز،خشکی دهان، قند خون پایین در مردم مبتلا به دیابت گونه ۲، زیاد شدن لیپاز
Suprenza (فنترآمین)سرکوب کننده اشتهازیاد شدن ضربان قلب، زیاد شدن فشار خون، بی خوابی، عصبی بودن، نگرانی، وابستگی، سوء استفاده، در صورت مصرف زیاد مدت، قطع استفاده امکان پذیر است مسائلی دنبال داشته باشد.
Xenical (اورفهرستات)مهارکننده لیپازگاز، احتیاج به دفع مدفوع اورژانسی، مدفوع نرم، بی اختیاری مدفوع،این دارو را به صورت هر روزه با مولتی ویتامین ها استفاده نمایید

آیا مصرف داروهای گیاهی کم شدن وزن امن است؟

اگر به کم شدن وزن علاقه داشته باشید امکان پذیر است به داروهای گیاهی یا طبیعی روی بیاورید. این محصولات ادعا می کنند که به طور معجزه آسایی چربی های بدنی را از بین می برند و به راحتی سبب کم شدن وزن می شوند. آن ها ادعا می کنند در عرض یک هفته ۱۰ پوند از وزن شما را می کاهند. اما به دلیل داشته باشید که زیادتر این محصولات جعلی هستند.

بایست بدانید که مکمل های خوراکی بدون نسخه توسط FDA تایید نشده اند. همواره زیادتر کارشناسان اخطار می دهند که چنین مکمل هایی بیشتر اثربخش نیستند و می توانند پیامد جانبی شدیدی دنبال داشته باشند.

همینطور محصولاتی در بازار یافت شده که در برگیرنده داروی تجویزی سیبوترامین هستند که از بازار ایالت متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شد. FDA بیان می کند که به دلیل استفاده چنین محصولات پرمخاطرهی، مردم امکان پذیر است جان خود را از دیت بدهند.

دیگر موادی که توسط FDA شناسایی شده در برگیرنده داروهای ضد تشنج، داروهای معالجه فشار خون و دیگر داروهایی است که توسط این ساوقت تایید نشده است.

تقریبا هر هفته، این ساوقت بعضی از مکمل های خوراکی را به دلیل ریسکاتی که برای تندرستی انسان ها دارند از بازار جمع می کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ این ساوقت در مورد کپسول های شامل سیبوترامین، فنول فتالئین و دیکلوفناس اخطار داد.

سیبوترامین می
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد