آیا چربی به عضله تبدیل می شود؟ ۵ اشتباه رایج کاهش وزن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

آیا چربی به عضله تبدیل می شود؟ ۵ اشتباه رایج کاهش وزن | پزشکی



ما طبیعتمان این است که گول بخوریم! هر چه که در مجلات بخوانیم و یا در یک شبکه‌های دسته جمعی ببینیم را باور می‌کنیم، بدونی اینکه حتی تحقیقی انجام دهیم.

افسانه‌های تناسب هیکل و کم شدن وزن به طور عجیبی دوست داشتنیند، اما خیلی‌هاشان واقعا در حد یک افسانه‌اند. با بعضی از احمقانه‌ترین آنان آشنا شوید:

اشتباه شماره ۱: بایست دراز نشست‌های بیشتری انجام دهید تا شکمتان شش تکه شود

حقیقت: شکم شما همین حالا هم شش تکه است! به آن عضله راست شکم گفته می‌شود، و در زیر لایه‌ای از چربی مخفی شده است. برای اینکه شش تکه‌ی شکم شما مشخص شود، بایست چربی‌های شکمتان را کم شدن و در عین حال عضلاتتان را هم تمرین دهید.

اگر چربی سوزی ننمایید، هیچ میزان تمرینات شکمی، شکمتان را شش تکه نخواهد کرد. پس بایست مواظب مقدار استفاده کالری‌تان باشید، تمام عضلات بدنتان را بپرورانید، و زیادتر ورزش نمایید. این تنها راهی است که واقعا می‌توان چربی سوزی کرد.

اشتباه شماره ۲: کار بر روی عضله‌ی ویژهی، چربی‌های اطرافش را خواهد سوزاند

حقیقت: شما نمی‌توانید انتخاب نمایید که کدام چربی بدنتان را بسوزانید. این جسم شماست که این انتخاب را انجام می‌دهد، و آن هم فقط وقتی که دیگر گلوکزی برای سوزاندن وجود نداشته باشد. شما بایست تمام بدنتان را به کار بگیرید، تا کل بدنتان چربی سوزی کند. سرانجام بدنی با چربی پایین‌تر خواهید داشت، نه فقط هیکلی که بدون چربی است.

اشتباه شماره ۳: چربی‌هات رو به عضله تبدیل کن!

حقیقت: این کلمات را تقریبا در بیشتر تمرینات اینترنتی و کتاب‌های الکترونیکی دیده‌اید، اما حقیقت این است که شما نمی‌توانید چربی‌ها را به عضله تبدیل نمایید. چربی، ذخیره‌ی اسیدهای چرب است، در حالی که عضلات از فیبرهای ماهیچه‌ای ساخته شده است. شما می‌توانید از شر چربی‌ها خلاص شوید، و عضله بسازید تا جای آنان را بگیرد. اما نمی‌توانید چربی‌ها را به عضله تبدیل نمایید.

(تذکر: هرچه عضلانی تر باشید، زیادتر چربی خواهید سوزاند.)

اشتباه شماره ۴: چربی نخورید، شما را چاق می‌کند!

حقیقت: این حرف اندکی درست است و اندکی نه. هر گرم چربی ۹ کالری دارد، یعنی دو برابر بشتر از کربوهیدرات و پروتئین‌ها. اما با اینحال میل کردن چربی شما را چاق نخواهد کرد! تنها چیزی که قادراست شما را چاق کند استفاده میزان بیشتری کالری است. دو هزار کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات بهرحال مساوی با ۲۰۰۰ کالری خواهد بود، باارزش نیست که به چه تناسبی تقسیمش نمایید.

حقیقت همانی بود که گفته شد، میل کردن چربی (چربی غیر اشباع و سالم) قادراست در حقیقت چربی سوزی را برایتان ساده‌تر کند، نه اینکه شما را چاق کند.

اشتباه شماره ۵: کربوهیدرات و چربی را کم شدن دهید و پروتئین زیادتری میل کنید

حقیقت: اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، تعادل، یک بایست است. جسم شما به اسیدهای چرب محتاج است، و کم شدن بیشترش در برنامه‌ی خوراکی‌تان سبب خواهد شد تا جسم شما به چربی‌های ذخیره شده‌اش وفادار بماند.

کربوهیدرات‌ها هم به انرژی تبدیل می‌شوند، که برای بدنسازی و تمرینات کاردیوتان به آن نیاز دارید. البته بایست مقدار استفاده پروتئینتان را هم میزانی زیاد شدن دهید، اما چربی و کربوهیدرات را بیش از اندازه کم ننمایید.

۷ دیدگاه

  1. ❖ رها در شهریور ۱۲, ۱۳۹۳در۱۱:۱۰ ق٫ظ

    خیلی باحالین.
    جواب ›

  2. ❖ رسول در آبان ۹, ۱۳۹۳در۱۱:۰۹ ق٫ظ

    جالب بود.

    جواب ›
  3. ❖ محمد در آبان ۲۹, ۱۳۹۳در۱۰:۰۸ ق٫ظ

    واقا بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق بود=عااااااااااااااااااااااالی

    جواب ›
  4. دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد